Argh men alle de spørgsmål man lige pludselig har...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

812 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. juli 2009

Dictes mor

Hvad med parfume og graviditet, make-up og shampoo mv. Hvad må man bruge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2009

Kloster

Hej.
Stort tillykke med graviditeten.

Ang dine spørgsmål, skal du vel bare gøre, som du plejer. Med mindre det er virkelig skrappe sager, du plejer at bruge.

Synes ofte der er meget fokus på, virkelig "fanatiske sundhed" når man er gravid og har født. Men hvis man lever nogenlunde "normalt", tror jeg næppe, det kan skade.

Så om du bruger Loreal, Sanex ell Neutral shampoo, gør vist ikke den store forskel.

Brug fornuften og nyd din graviditet

Kloster

Anmeld

16. juli 2009

LauraLW

nu er jeg ikke en af dem der ved mest om det her... men personligt ville jeg lade være med at bruge parfume, måske bare lidt på tøjet istedet. Shampoo, sæbe og vaskepulver ville jeg bruge, men finde en neutral variant uden parfume etc.

Og så skal du passe på med at farve hår, koffein etc etc.

- Men står lidt i samme situation, er også ved at finde mig til rette i min nye tilstand.

Laura

Anmeld

16. juli 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Majastina skriver:

Kan jeg godt forstå du synes er besværligt.. det synes jeg også!!
Mit råd er at undgå parfume helt...jeg bruger en økologisk, antiperspirant, og det er nok for mig.. shampoo, sæbe, cremer, vaskemiddel osv... forsøg at bruge noget uden parfume, alkohol, og alt for mange giftige sager
økologi, allergi- og miljøvenligt osv er det jeg går efter!
Tror nok sundhedsstyrelsen har lavet sådan en lille folder der hedder graviditet og kemi eller noget i den dur...den skulle være god! og ellers har de fleste graviditetsbøger laaaange lister med ting du må og ikke må!!
Håber du kunne bruge det til lidt!?
knus Caroline 8+0

Anmeld

16. juli 2009

Dictes mor

Ja der er nemlig bare så mange ting, som man må og ikke må, og det er forskelligt alt efter hvor man læser. Jeg tror I har ret, man skal nok prøve at leve så naturligt som muligt. Spise sundt selvfølgelig osv Men ja det er lidt en jungle at finde rundt i. Især fordi nu har vi prøvet i så mange år, at vi helt har glemt at tænke på, hvad så efter vi bliver gravide.

Anmeld

16. juli 2009

LauraLW

Majastina skriver:

Ja der er nemlig bare så mange ting, som man må og ikke må, og det er forskelligt alt efter hvor man læser. Jeg tror I har ret, man skal nok prøve at leve så naturligt som muligt. Spise sundt selvfølgelig osv Men ja det er lidt en jungle at finde rundt i. Især fordi nu har vi prøvet i så mange år, at vi helt har glemt at tænke på, hvad så efter vi bliver gravide.

Ja, det er surrealistisk... den anden dag fik jeg virkelig en følelse af at shit, nu er det nu! På godt og ondt. - Man vil jo godt give ens barn de bedste vilkår, men heller ikke blive fanatisk. Tror det stille og roligt falder i hak når man kommer lidt længere hen.
Hvor langt er du?

Laura

Anmeld

16. juli 2009

Honningblomst

Ingen bestemmer jo hvad man må og ikke må...så du kan jo gøre som du vil...det er vidst bare ens samvittighed, viden og behov der sætter grænsen..
jeg skruede ned for alt jeg kunne..ingen alkohol, ingen parfume, ingen frisør kemi osv...så vidste jeg at hvis der skete noget med barnet, så kunne jeg ikke bebrejde mig selv...ville simpelthen ikke kunne leve med at have gjort noget og så evt miste barnet eller på anden måde skade det.
men gør som du synes er bedst for dig..
Knus Eva..

Anmeld

16. juli 2009

Ni-ko-li-ne

det er en jungle søde....

som hoved regel så undgå så vidt som muligt parfume (vaskepulver, edt., shampoo, dusch, cremer), parabener (cremer, shampoo, dusch, makeup), organiske opløsningsmidler (spray dåser inkl. hårlak, neglelak, div. rengøringsartikler)

men du skal ikke blive fanatisk, sådan kan man ikke leve.... køb så vidt muligt svanemærkede ting...

jeg kan anbefale Kevin Murphy´s shampoo, balsam og kur, de er uden parabener og kun med naturlige ting.... samt Derma´s produkter og änglamark (COOP´s egen serie)... samt den grønne hårlak på pumpe fra Gunn Britt (fås i Matas, Føtex, Kvickly og Bilka)

jeg gjorde det at jeg brugte en mineral pudder når vi skulle noget og så eyeliner og masscara.... og kun sjældent....
så brugte jeg hårlak på pumpe og luftede godt ud...

når jeg gjorde rent brugte jeg produkter uden parfume :0) og vi vasker stadig tøj i änglamark og bruger eddike som skyllemiddel:0)

Anmeld

16. juli 2009

Vingummien

Majastina skriver:

jeg brugte en serie de har i matas hvor der ik er parfume i og der er kropssæbe, shampoo og balsam og så har de en deo hvor der heller ik er parfume i. Ku nu heller ik tåle lugten af parfume da jeg var gravid så sku jeg ud til wcet i hvert fald.

Hvis jeg skulle i byen da jeg var gravid så ku jeg da godt putte massare på, tror mere det er make up der går ind i huden man skal tænke over inden man bruger det.

I matas har de også en creme der hedder mavecreme, da jeg kom længere hen smurte Frank min mave hver aften med den, super dejligt, og en anden måde at være intim når man føler sig som en hval

Os nogle der siger man skal passe på med skylemiddel men det brugte vi nu stadig væk.

Ih er altså vildt du endelig er gravid

Anmeld

16. juli 2009

Ni-ko-li-ne

og jeg vil give Eva ret.... vi har forskellige behov og forskellig opfattelse af hvad der skader og hvor meget :0) gør det du mener giver mening.... og så kan du altid spørge her jo :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.