Hvordan går man fra den mand man elsker? :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.458 visninger
8 svar
5 synes godt om
20. august 2013

Anonym trådstarter

Åh, jeg er virkelig i en ulykkelig situation 

Jeg har en kæreste som jeg elsker overalt på jorden. Vi har kendt hinanden i 1½ år, men har været fra hinanden 4 gange, højst 3 uger ad gangen, så skriver den ene af os og vi forelsker os igen. 

Problemet er at vi simpelthen ikke kan enes! Vi har her det sidste stykke tid virkelig kæmpet for vores forhold, prøvet forskellige ting, men det ender altid med vi kommer op at skændes. Vi er begge meget nærtagende. Jeg reagerer ved at blive ked af det og føle mig uelsket, han råber ad mig eller siger grimme ting. 

Vi havde aftalt vi skulle bo sammen snart, men jeg kan simpelthen ikke se det for mig. Vi har forskellige standarder ang rengøring og jeg er tit bare træt af at han er der (jeg er hos ham altid, men har stadig min lejlighed). Ofte savner jeg bare at være hjemme alene. 

Jeg tænker at vi ikke burde være sammen mere, vi ødelægger hinanden. Jeg er bange for mit selvværd vil lide et knæk af det her, fordi han ofte ikke er særlig sød ved mig når vi skændes. Men jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at droppe ham. Alle de gange vi har været gået fra hinanden har jeg haft det rigtig skidt, tænkt på ham konstant og stalket han på facebook! Ydermere starter jeg på nyt studie om et par uger, og jeg ved det bliver en udfordring. Har brug for støtte fra ham, og er også bange for jeg får det så skidt uden ham at jeg ikke kommer afsted i skole. Jeg har meget få venner, ingen af dem bor i nærheden af mig, desværre. Snakker meget sjældent med min familie. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg elsker virkelig min kæreste, men vi har det bare ikke godt sammen. What to do???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2013

C-Dog

Nogle familier er lykkelige selv om de ikke bor sammen. Måske er i nogle af dem? Det er jo ingen skam nutildaws. Hvem ved, måske kan i om 5 år slet ikke vente med at flytte sammen. Jeg kender et par der først flyttede sammen da den ældste var 10 år. De var ikke klar før. Skørt ja, men de er lykkelige og har altid været, lige på nær når de forsøgte at bo sammen. :-)

Anmeld

20. august 2013

Michelle88

Det lyder jo som om at i rigtig gerne vil hinanden, siden i bliver ved med at finde sammen igen. Men har i overvejet at prøve at gå i parterapi, har ikke selv nogen erfaringer med det. Men tænker at i måske godt kunne bruge at få sat ord på en masse ting, og især inden at i evt. flytter sammen..

Anmeld

20. august 2013

MikeyMike & Mor

For mig, lyder det lidt som om du er ensom. Og er forelsket i tanken om at være forelsket og have ham ved din side. Måske er han ikke god for dig, måske er i ikke gode for hinanden, og måske er du afhængig af ham fordi du i det store billede faktisk er helt "alene".

Men derimod, kan i også bare være dem der ikke skal bo sammen, og ikke skal ses hver eneste dag. Der findes mange forskellige par, og måske har i bedst af at give hinanden noget luft, så i virkelig kan savne og elske hinanden endnu mere når i ses.

Kun du kan svare på det selv. Du ved inderst inde selv om han er din eneste ene.

for at du finder ud af det.

Anmeld

20. august 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Nogle familier er lykkelige selv om de ikke bor sammen. Måske er i nogle af dem? Det er jo ingen skam nutildaws. Hvem ved, måske kan i om 5 år slet ikke vente med at flytte sammen. Jeg kender et par der først flyttede sammen da den ældste var 10 år. De var ikke klar før. Skørt ja, men de er lykkelige og har altid været, lige på nær når de forsøgte at bo sammen. :-)

Tak for dit svar.

Har også luftet tanken om at vi måske skal bo hver for sig, men det synes han ikke om. Han synes det er dumt at blive ved med at bruge så mange penge på en lejlighed der står tom, og det forstår jeg egentlig godt. Tænker også lidt om vi overhovedet har en fremtid sammen hvis vi ikke kan bo sammen. Men det kan godt være det ville være det rigtige for os at bo hver for sig... det vil jeg tænke over 

Anmeld

20. august 2013

Anonym trådstarter

Michelle88 skriver:

Det lyder jo som om at i rigtig gerne vil hinanden, siden i bliver ved med at finde sammen igen. Men har i overvejet at prøve at gå i parterapi, har ikke selv nogen erfaringer med det. Men tænker at i måske godt kunne bruge at få sat ord på en masse ting, og især inden at i evt. flytter sammen..

Det har jeg også tænkt på jeg gerne ville, og han har også selv nævnt det. Men er det ikke meget dyrt? Jeg ryger snart på SU og han tjener heller ikke særlig meget...

Anmeld

20. august 2013

Anonym trådstarter

MikeyMike & Mor skriver:

For mig, lyder det lidt som om du er ensom. Og er forelsket i tanken om at være forelsket og have ham ved din side. Måske er han ikke god for dig, måske er i ikke gode for hinanden, og måske er du afhængig af ham fordi du i det store billede faktisk er helt "alene".

Men derimod, kan i også bare være dem der ikke skal bo sammen, og ikke skal ses hver eneste dag. Der findes mange forskellige par, og måske har i bedst af at give hinanden noget luft, så i virkelig kan savne og elske hinanden endnu mere når i ses.

Kun du kan svare på det selv. Du ved inderst inde selv om han er din eneste ene.

for at du finder ud af det.

Jeg ER ensom. Og kan rigtig godt lide tanken om at have en der altid er der for mig. Når det er sagt så er det meget få gange i mit liv jeg har været forelsket. Har datet rigtig meget, men jeg er ikke typen der bare SKAL have en mand... jeg elsker min kæreste meget højt.

Jeg har også 2 børn, de bor til daglig hos deres far, men er selvfølgelig tit hos os, og de elsker ham virkelig. Og han elsker dem og er fantastisk sammen med ham. Betyder jo også rigtig meget, vil jo mine børn det bedste.

Tja... jeg er nu virkelig meget i tvivl om han er min eneste ene 

Anmeld

20. august 2013

lille-fisen

Heldigvis er et nyt studie jo lige præcis en fantastisk mulighed for at skabe nye venskaber  For mig lyder det lidt til at du holder fast i ham af "Nød" fordi det trods alt er bedre at have nogen end at have ingen. 

Jeg vil ikke fortælle dig hvad du skal gøre. Men jeg vil sige at det er fuldstændig okay at sige til ham at i ikke skal bo sammen lige nu        (ligegyldigt om det er økonomisk smart eller ej). Hvis det ikke fungerer når i bor hver for sig kunne man meget vel frygte at den negativitet der er i forholdet nu kun forstærkes hvis i flytter sammen. For som du selv siger når man flytter sammen flytter alle de sure ting med - rengøring, hverdag og sure sokker. 

Følg din egen intuition - hvad føler du for? Ikke hvad du burde eller hvad der logisk set er smartest at gøre, men hvad dit hjerte siger dig.

Anmeld

20. august 2013

Anonym8827

Fordi man elsker en person, så betyder det ikke at man behøver at klynge sig til sin partner ved at bo sammen eller dele økonomi.

Desuden betyder heller ikke at han elsker dig som du gør med ham. At elske kan være meget forskelligt fra person til person eller køn.

Havde en kæreste for 3 år siden. Han elskede mig, men fandt ud af, at det var trykheden, sex og tidsfordriv som han elskede ved mig. Og det var ikke nok for mig. !

Når men venner for du forhåbentlig på det studie, ellers skriv til mig. er lidt i samme båd ang. Venner.! :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.