Spørgsmål angående jobsamtale imorgen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

648 visninger
5 svar
4 synes godt om
20. august 2013

Anonym trådstarter

Ja jeg er blevet indkaldt til jobsamtale imorgen kl. 18 -  Det er jo fantastisk. MEN nu er det sådan at jeg blev opsagt i prøveperioden uden begrundelse. Min fagforening har været indenover men heller ikke de fik min tidl. leder til at komme med en begrundelse. I "fyringsperioden" eller rettere den hvor fagforeningen var indenover hvor jeg ikke vidste om jeg var købt eller solgt var jeg ude med en uopfordret ansøgning i samme by i en SFO hvor jeg skrev anonym arbejdsplads som nuværende stilling og hun spurgte så ind til hvorfor og jeg svarede at DE ikke vidste jeg søgte nyt job. 

Og nu skal jeg så til jobsamtale der  

Har ringet til min fagforening for gode råd også, men håber I kan komme med lidt trøst eller backup også. 

Er lidt i vildrede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2013

Anonym trådstarter

Det går stærkt nedad, så jeg opper den lige 

Anmeld

20. august 2013

Mini us

Jeg har haft personale ansvar og derfor er det for mig ihvertfald vigtigt at folk er ærlige. Du kan sige at du blev opsagt uden begrundelse og det var du ked af men sådan var det.  Aldrig snakke ondt om tidligere arb. Givere selvom de har været skod udstrål selvtillid og gå ind med tanken.. jeg gør jer en tjeneste og ikke omvendt det hjælper når du gir dem hånden så kig dem i øjnene samtidigr og vær positiv

Held og lykke

Anmeld

20. august 2013

Anonym trådstarter

Mini us skriver:

Jeg har haft personale ansvar og derfor er det for mig ihvertfald vigtigt at folk er ærlige. Du kan sige at du blev opsagt uden begrundelse og det var du ked af men sådan var det.  Aldrig snakke ondt om tidligere arb. Givere selvom de har været skod udstrål selvtillid og gå ind med tanken.. jeg gør jer en tjeneste og ikke omvendt det hjælper når du gir dem hånden så kig dem i øjnene samtidigr og vær positiv

Held og lykke

Tak! 

Ja, jeg har heller ikke tænkt mig at lyve til samtalen. Syntes bare det er svært at skulle sige jeg er blevet fyret uden begrundelse - for jeg aner jo ikke hvad min tidl. leder vil sige til dem hvis de ringer? Er sådan lidt, hvis I får en begrundelse så må I gerne ringe og fortælle mig det-agtig. For jeg kan jo ikke dygtiggøre eller forbedre mig når jeg ikke ved hvad jeg skal arbejde med. 

Men som du skriver så er det det jeg gør - og skal også bare tænke på at jeg kom med en uopfordret ansøgning inden de overhovedet slog en stilling op og da de så gjorde, skrev hun til mig og spurgte om jeg ville have min ansøgning med i bunken og nu er jeg så indkaldt til samtale  Det er jo ret fedt i sig selv. 

og vil netop ikke sige noget negativt om min tidl. leder, det ved jeg. 

Anmeld

20. august 2013

gædde/gitte

Anonym skriver:

Tak! 

Ja, jeg har heller ikke tænkt mig at lyve til samtalen. Syntes bare det er svært at skulle sige jeg er blevet fyret uden begrundelse - for jeg aner jo ikke hvad min tidl. leder vil sige til dem hvis de ringer? Er sådan lidt, hvis I får en begrundelse så må I gerne ringe og fortælle mig det-agtig. For jeg kan jo ikke dygtiggøre eller forbedre mig når jeg ikke ved hvad jeg skal arbejde med. 

Men som du skriver så er det det jeg gør - og skal også bare tænke på at jeg kom med en uopfordret ansøgning inden de overhovedet slog en stilling op og da de så gjorde, skrev hun til mig og spurgte om jeg ville have min ansøgning med i bunken og nu er jeg så indkaldt til samtale  Det er jo ret fedt i sig selv. 

Din tidligere leder må ikke sige onde ting

Så gå du der ind med ophøjet ro - der er jo en grund til de lige nøjagtig har kaldt dig ind

Anmeld

20. august 2013

Mini us

Anonym skriver:

Tak! 

Nogle gange tjekker man folk når de er til samtale for at se hvorn de reagerer når man spørger til deres tidligere arb. Feks. Hvad ville din tidligere chef sige om din arb. Indsats hvis jeg ringer til hende ellee ser på din reaktion når de spørger om de må ringe for reference. Hold hovedet koldt og sig ja det synes jeg I skal gøre. Blev godt nok opsagt uden begrundelse men sådan er det jo bare. Det var et dejligt sted at være  og som en anden skriver må en tidligere arb. Giver ikke sige noget negativt. Hun kan sige at hun ikke vil udtale sig men må intet negativt sige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.