overvejer en barnepige....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
10 svar
1 synes godt om
18. august 2013

Princesspigen

jeg har selv som teenage vært barnepige for både par og enlige forældre..

tænker nu jeg skal være alene mor og kun have aflastning hver anden weekend når hun er hos sin far, at man måske skulle finde en barnepige til min datter på 9 måneder..

en fast en der kunne komme nogle timer en gang i mellem, måske hente i vuggestuen hvis man ikke selv kan nå det, og bare give et pusterum ind i mellem..

men jeg ved ikke om min datter er for lille til det og evt hvad jeg skal kræve af barnepige, og jeg hvor jeg finder en ?

håber nogle kan komme med nogle gode råd eller ideer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

MilleRasmussen

prøv hør din kommune.

i Holbæk er der noget der hedder lystavlen.dk hvor unge har fået sådan et bevis hvor de har prøvet lave grød og en masse andre ting, så de har prøvet lidt forskelligt som man kan få som barnepige..

Anmeld

18. august 2013

Mettefpigen

Jeg synes du skal vente med det til i er kommet ordentligt ind i en rytme.... Det blir en kæmpe omvæltning for barnet i forvejen.... Jeg blev selv enlig mor for 6 måneder siden, og skal starte på skole d 2/9, og faren har ingen faste weekender med bassen, men venter med barnepige til vi er kommet ind i en rytme, så han kan følge med....

Anmeld

19. august 2013

Princesspigen

MilleRasmussen skriver:

prøv hør din kommune.

i Holbæk er der noget der hedder lystavlen.dk hvor unge har fået sådan et bevis hvor de har prøvet lave grød og en masse andre ting, så de har prøvet lidt forskelligt som man kan få som barnepige..

det behøver ikke en med noget bevis eller noget.. har en utrolig nem datter og lærer gerne selv en evt barnepige hvad og hvordan i forhold til mad :-)

Anmeld

19. august 2013

Princesspigen

Mettefpigen skriver:

Jeg synes du skal vente med det til i er kommet ordentligt ind i en rytme.... Det blir en kæmpe omvæltning for barnet i forvejen.... Jeg blev selv enlig mor for 6 måneder siden, og skal starte på skole d 2/9, og faren har ingen faste weekender med bassen, men venter med barnepige til vi er kommet ind i en rytme, så han kan følge med....

jeg ville selvfølgelig vente til vi er flyttet for os selv og fået en hverdag igen, og nej ikke lige nu men måske om 1-2 måneder eller sådan..

Anmeld

19. august 2013

Mum33

Princesspigen skriver:

jeg har selv som teenage vært barnepige for både par og enlige forældre..

tænker nu jeg skal være alene mor og kun have aflastning hver anden weekend når hun er hos sin far, at man måske skulle finde en barnepige til min datter på 9 måneder..

en fast en der kunne komme nogle timer en gang i mellem, måske hente i vuggestuen hvis man ikke selv kan nå det, og bare give et pusterum ind i mellem..

men jeg ved ikke om min datter er for lille til det og evt hvad jeg skal kræve af barnepige, og jeg hvor jeg finder en ?

håber nogle kan komme med nogle gode råd eller ideer

Skal hun være ved far hver 2. Weekend? Tænker sådan et lille pus nok er væk nok fra sin mor allerede så. Og så kan du jo få et pusterum der? Kan selvfølgelig godt se det kan være nødvendigt når du skal på job mm, hvis du ikke kan få enderne til at nå sammen, men hvis jeg fast skulle være væk fra mine børn. Fx hver anden weekend, ville jeg gøre alt for, at de ikke yderligere skulle være væk fra mig. I hvert fald ikke både første par år af deres liv. 

Håber I finder ud af det I to 

Anmeld

19. august 2013

Princesspigen

l.b. skriver:

Skal hun være ved far hver 2. Weekend? Tænker sådan et lille pus nok er væk nok fra sin mor allerede så. Og så kan du jo få et pusterum der? Kan selvfølgelig godt se det kan være nødvendigt når du skal på job mm, hvis du ikke kan få enderne til at nå sammen, men hvis jeg fast skulle være væk fra mine børn. Fx hver anden weekend, ville jeg gøre alt for, at de ikke yderligere skulle være væk fra mig. I hvert fald ikke både første par år af deres liv. 

Håber I finder ud af det I to 

tak for din "besked", det giver selvføleli også lidt til eftertanke :-)

Anmeld

19. august 2013

Tip!

Jeg er mor fuld tid.. 24-7-365 dage om året.. 

Jeg har mine forældre og søster til at aflaste. De har min søn når jeg har vikar arbejder engang i mellem. jeg har aldrig været vant til at "få et pusterum" uden ham.. det har jeg om aftenen når han sover.. Der har jeg mig tid.. 

Du skal nok komme til at nyde din fri weekend, men du kommer også til at savne din datter helt vildt og ville bare ønske hende hjem igen.

Se tiden an tvivler på at du får behov for en barnepige..

Anmeld

19. august 2013

ano14316

hmmm jeg er egentlig lidt splittet..

min første tanke var, at jeg synes det er en god ide at få opbygget et godt samarbejde og bekendskab for din datter, hvis du kommer til at have behov for en barnepige, så det er en I kender og er tryg ved.

men når jeg så læser de andre svar, så vil jeg også give dem ret i at så lille en pige ikke skal passes af ret mange andre end hendes mor og far. Det er også rigeligt med mennesker at forholde sig til i intitutioner osv.

Så kan ikke give dig noget godt svar, men måske lidt til overvejelse.

Anmeld

19. august 2013

Princesspigen

Twinkle little star skriver:

Jeg er mor fuld tid.. 24-7-365 dage om året.. 

Jeg har mine forældre og søster til at aflaste. De har min søn når jeg har vikar arbejder engang i mellem. jeg har aldrig været vant til at "få et pusterum" uden ham.. det har jeg om aftenen når han sover.. Der har jeg mig tid.. 

Du skal nok komme til at nyde din fri weekend, men du kommer også til at savne din datter helt vildt og ville bare ønske hende hjem igen.

Se tiden an tvivler på at du får behov for en barnepige..

okay, tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.