Når man altid er alene!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg er så træt af altid at ende med at sidde alene, vi er gift og har 3 børn, min mand arbejder meget, og når han endelig har fri er der en million andre der hiver i ham og han vælger altid dem fremfor os

Han har friheder, dvs han bare kører hvis han føler for det, hjælper andre hvis de ringer efter ham og faktisk bare gør som der passer ham

Vi bor på en stor ejendom så om aften sidder jeg også altid alene, da han render rundt og laver et eller andet udenfor eller som sagt hjælper andre (min mand er rigtig dygtig mekaniker til landbrugsmaskiner) så alle vil jeg gerne benytte hans ekspertice

Men ak ja, endnu en Søndag alene med ungerne er snart gået og han er heller ikke hjemme iaften, da ja, han skal hjælpe en kammerat med en fikse hans crosser

Jeg har sagt til ham før at han gerne med tænke lidt over hvor meget jeg egentlig er alene med børnenen, og det gør han så ca i 2 dage også vil tilbage

Altså, jeg er kommet frem til at jeg li så godt ku bo i en lejlighed med ungerne for det er altid, hver eneste dag mig der:

- bader unger
- gær rent
- Laver mad
- rydder op
- Aflevere og henter unger (det har han aldrig prøvet, de er 1, 2 og 4)

Men jeg elsker ham jo og ønsker at få det til at fungere, men hvordan banker man det ind i knolden på ham?

Han er en meget hjælpsom mand, der aldrig siger nej når nogen ringer, men tiden før jo så bare fra til os?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

aarhusmor

Jeg har ikke helt samme situation. Men folk hiver og rykker i min mand pga. edb viden. Han afleverer dog og støvsuger nogengange.

Men jeg booker ham ind i kalenderen og det virker ret godt. Hvis I ikke bruger kalendere på samme måde. Så book ham ind på et stykke papir.
Sig "Du kan godt hjælpe din ven med det og det, men mellem 14 og 18 kan du ikke" osv.

Jeg ved ikke hvordan man ellers skal løse det

Anmeld

18. august 2013

serinasmor

hmm ...

Det lyder jo mest af alt som om du bare savner ham - fortæl ham det

Prøv om i ikke kan aftale en fast aften om ugen hvor han har reserveret tid til at være sammen med dig. Samme dag skal han også slukke mobilen og være sammen med familien indtil putning

Når det så kommer på plads kan i begynde med en fast dag om ugen hvor det er ham der henter unger (måske skal han starte med bare at hente den store, hvis de ikke er samme sted).

Vi booker hinanden i kalenderen. Forstået på den måde at der i vores fælles kalender er en fast dag hvor vi laver noget sammen om aftenen.

Vi skiftes til hente for det har vi altid gjort, for at begge kan uden at det er noget specielt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.