Engangs pensions udbetaling vs. barselsdagpenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

460 visninger
3 svar
2 synes godt om
18. august 2013

Signe-bine

Halløj de damer 

Er der nogen herinde, som ved om en enkelt udbetaling fra et pensionsselskab påvirker ens barselsdagpenge? Og med påvirker tænker jeg på om de så skærer samme beløb som pensionen fra barselsdagpengene i den pågældende måned?

Det korte af det lange er, at jeg har fundet ud af at jeg har haft en pensionsopsparing fra et tidligere pædagogmedhjælper job. Da jeg er i en helt anden branche nu, betaler jeg ikke til denne pension, og udgifterne ved at have denne pensionsordning bliver fratrukket det jeg nu har sparet op. Det synes jeg er lidt ærgeligt, og da jeg står og mangler lidt penge her sidst i graviditeten til at få de sidste småting på plads, vil jeg helst have udbetalt det her beløb, som er et engangsbeløb på lidt over 4000kr. Det kan godt lade sig gøre, og jeg har snakket med pensionsselskabet, men jeg er så i tvivl om det vil påvirke de her barselsdagpenge negativt, for jeg vil jo kun få udbetalt pengene hvis de kan give mig det her tiltrængte pusterum.

God dag til alle 

- Signe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

A.n.onym.

Arbejder i et pensionsselskab - og Nej, et genkøb af din pension vil ikke påvirke andre indtægter end kontanthjælp - så du kan sagtens ophæve den

Anmeld

18. august 2013

Signe-bine

Okay tak for svaret, påvirker det f.eks. almindelige dagpenge? Det er jeg nemlig desværre på nu og en måned endnu til jeg går på barsel.

Anmeld

18. august 2013

A.n.onym.

Nej ikke dagpenge overhovedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.