Andre med lavt stofskifte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. august 2013

Loa

Jeg har fået konstateret lavt stofskifte og har selvfølgelig læst en masse om det, men kunne egentlig godt tænke mig at høre fra "rigtige" mennesker hvordan det påvirker dem.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Holbæktrunten

Loa skriver:

Jeg har fået konstateret lavt stofskifte og har selvfølgelig læst en masse om det, men kunne egentlig godt tænke mig at høre fra "rigtige" mennesker hvordan det påvirker dem.....

Jamen velkommen i klubben :0)

Det påvirker ikke min hverdag som sådan normalt. Pt er jeg gravid, og det medfører mdr blodprøver samt ekstra lægesamtale og scanninger, og så er der kun 2 sygehuse jeg måtte vælge imellem ( Roskilde og Næstved mener jeg den anden var) - lidt træls da det tager en lille time hver vej når man skal til JM og andre graviditets relaterede ting.

Men førhen inden jeg blev medicineret var jeg udpræget træt - havde stort set intet socialt liv tilsids, kunne ikke overskue andet end at spise aftensmad og gå i seng i hverdagene. Det var frygteligt. Og så grinede folk tit af min påklædning, for jeg FRØS altid, så i marts/april rendte jeg stadig rundt i min store vinterjakke, mens andre havde skiftet til de lettere modeller :0)

Andet du kunne tænke dig at vide, så spørger du bare

Anmeld

18. august 2013

Maja88

Loa skriver:

Ja hvad vil du vide???

Jeg tager 3 små piller hver dag.. nogen tager mindre...

Jeg bemærker det ikke mere... andet end jeg pt er gravid.. får taget blodprøver hver 8 uge og fik en ekstra scanning...

Inden jeg fik det medicineret var jeg ALTID træt.. lige meget hvordan jeg levede..

Jeg frøs selvom der i et lokale var 25grader...

Havde meget hovedpine og tendens til hæshed når jeg blev rigtig rigtig træt..

Alle disse ting er nu væk.. men bliver jeg overdrevet træt kan jeg mærke jalsen blir øm- så går jeg i seng

Anmeld

18. august 2013

Flødebollen

Loa skriver:

Velkommen i klubben

Jeg fik det konstateret i forbindelse med udredning for barnløshed.

Der fandt de ud af, at mit tal lå på 23, hvor det skulle ligge omkring 3 (vistnok)

Ellers mærkede jeg ikke noget til det, hvad jeg husker af..

Jo, træthed - men det er jeg fandeme stadig

Ellers er det bare, at jeg går til kontrol i ny og næ, og så skal jeg følges mere nøje, når jeg engang bliver gravid..

Til gengæld skal jeg tage pillerne resten af mit liv - og jeg tager 150 mikrogram.

Anmeld

18. august 2013

Loa

Holbæktrunten skriver:

Jamen velkommen i klubben :0)

Det påvirker ikke min hverdag som sådan normalt. Pt er jeg gravid, og det medfører mdr blodprøver samt ekstra lægesamtale og scanninger, og så er der kun 2 sygehuse jeg måtte vælge imellem ( Roskilde og Næstved mener jeg den anden var) - lidt træls da det tager en lille time hver vej når man skal til JM og andre graviditets relaterede ting.

Men førhen inden jeg blev medicineret var jeg udpræget træt - havde stort set intet socialt liv tilsids, kunne ikke overskue andet end at spise aftensmad og gå i seng i hverdagene. Det var frygteligt. Og så grinede folk tit af min påklædning, for jeg FRØS altid, så i marts/april rendte jeg stadig rundt i min store vinterjakke, mens andre havde skiftet til de lettere modeller :0)

Andet du kunne tænke dig at vide, så spørger du bare

Jeg har kun lige fået det konstateret, har stadig tur på hospitalet til endelig medicinering til gode, så ser virkelig frem til at få bugt med denne sindssyge træthed.
Kan slet ikke forestille mig at blive "normal" igen...

Men dvs efter du er kommet på korrekt dosis medicin så mærker du intet til det mere? Ej heller trætheden?

Anmeld

18. august 2013

Loa

Maja88 skriver:

Ja hvad vil du vide???

Jeg tager 3 små piller hver dag.. nogen tager mindre...

Jeg bemærker det ikke mere... andet end jeg pt er gravid.. får taget blodprøver hver 8 uge og fik en ekstra scanning...

Inden jeg fik det medicineret var jeg ALTID træt.. lige meget hvordan jeg levede..

Jeg frøs selvom der i et lokale var 25grader...

Havde meget hovedpine og tendens til hæshed når jeg blev rigtig rigtig træt..

Alle disse ting er nu væk.. men bliver jeg overdrevet træt kan jeg mærke jalsen blir øm- så går jeg i seng

Jamen jeg er nemlig sindsyg træt. Og har jeg været på arbejde eller i skole så er jeg helt færdig når jeg kommer hjem. Falder i søvn på sofaen og kan sove til dagen efter.

Jeg har kun netop fået det konstateret og er på 50 mg (eller mikrogram, husker jeg ikke lige) indtil jeg kommer på hospitalet og finder ud af præcis hvor meget jeg skal have.

Men håbede egentlig bare at høre om man fik sit normale liv igen....

Anmeld

18. august 2013

Loa

Kathepige skriver:

Velkommen i klubben

Jeg fik det konstateret i forbindelse med udredning for barnløshed.

Der fandt de ud af, at mit tal lå på 23, hvor det skulle ligge omkring 3 (vistnok)

Ellers mærkede jeg ikke noget til det, hvad jeg husker af..

Jo, træthed - men det er jeg fandeme stadig

Ellers er det bare, at jeg går til kontrol i ny og næ, og så skal jeg følges mere nøje, når jeg engang bliver gravid..

Til gengæld skal jeg tage pillerne resten af mit liv - og jeg tager 150 mikrogram.

Årh det er trætheden jeg især håber at få bugt med, for den får da fuldstændig bugt med mig lige pt

Jeg er kun lige kommet på eltroxin en enkelt pille om dagen, indtil jeg skal på hospitalet og få tager udvidede blodprøver og så håber jeg jeg kan få af vide om det er nok dosis eller ej.

Jeg kan slet ikke fungere når jeg er så træt

Anmeld

18. august 2013

Maja88

Loa skriver:

Jamen jeg er nemlig sindsyg træt. Og har jeg været på arbejde eller i skole så er jeg helt færdig når jeg kommer hjem. Falder i søvn på sofaen og kan sove til dagen efter.

Jeg har kun netop fået det konstateret og er på 50 mg (eller mikrogram, husker jeg ikke lige) indtil jeg kommer på hospitalet og finder ud af præcis hvor meget jeg skal have.

Men håbede egentlig bare at høre om man fik sit normale liv igen....

Jeg gik fra 50mg og er nu på 150... sidste graviditet var jeg oppe på 200 men ikke denne gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.