Kompliceret madopgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

509 visninger
6 svar
1 synes godt om
18. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg skal på lejrskole til Norge om en uge - jubiii! Eleverne sørger selv for deres mad (9. klasse), og vi er så syv lærere, som hver står for aftensmad én aften. Der er begrænsede indkøbsmuligheder, og det er DYRT. 

Der er ingen fryser i hytten, og da jeg skal sørge for mad den sidste aften, kan jeg ikke medbringe en frossen ret, da den vil være dårlig til den tid. 

Jeg overvejer chili con carne, hvor jeg medbringer konserves og grøntsager hjemmefra og kun skal købe kødet deroppe. Men jeg kan så godt lide at lave lækker, lidt speciel mad, og chili er ikke voldsomt originalt... 

Har I en supergod ide, der vil fryde mine hårdtarbejdende kolleger og mig, og som kan laves under disse forhold - med flest mulige ingredienser medbragt hjemmefra seks dage før? 

De andre laver hhv. tarteletter, spinat/kylling-lasagne, junglekylling og spaghetti med kødsovs, ved jeg. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2013

Dot D

Hvis du har mulighed for at bruge-komme til en vacuumpakker, så kan du lave maden hjemmefra, vacuumpakke det og på køl deroppe. Så er det bare at varme det op den sidste dag 

Det vil være billigere end at handle der, er jeg sikker på

Anmeld

18. august 2013

Mor og meget mere

Dot D skriver:

Hvis du har mulighed for at bruge-komme til en vacuumpakker, så kan du lave maden hjemmefra, vacuumpakke det og på køl deroppe. Så er det bare at varme det op den sidste dag 

Det vil være billigere end at handle der, er jeg sikker på

Gud ja, god ide - men de eneste, jeg kan komme i tanker om, der har sådan en, er min bror og svigerinde, og de bor i L.A. 

Jeg vil nu lige prøve at forfølge det og se, om jeg kan finde andre, der har en - man kan jo være heldig. Tak for tippet! 

Anmeld

18. august 2013

Dot D

Mor og meget mere skriver:

Gud ja, god ide - men de eneste, jeg kan komme i tanker om, der har sådan en, er min bror og svigerinde, og de bor i L.A. 

Jeg vil nu lige prøve at forfølge det og se, om jeg kan finde andre, der har en - man kan jo være heldig. Tak for tippet! 

Der sælges i hvert fald en del til private i tiden i isenkræmmerforretninger.

Men jeg tænker, kunne jeres skolekøkken ikke ske at have én?

Anmeld

18. august 2013

Mor og meget mere

Dot D skriver:

Der sælges i hvert fald en del til private i tiden i isenkræmmerforretninger.

Men jeg tænker, kunne jeres skolekøkken ikke ske at have én?

Nix, så avancerede sager har vi ikke i hjemkundskab  - men jeg kunne godt forestille mig, at en af mine mange kolleger har en, så jeg laver lige en forespørgsel. 

Anmeld

18. august 2013

...,

Skal i seriøst selv betale for jeres mad på en lejrskole? Det er da virkelig for dårligt ! Nå men chili con carne lyder da ellers som en god ide -det er altid dejligt med mad der er lavet samme dag og ikke flere dage i forvejen

Anmeld

18. august 2013

Mor og meget mere

Fru Malene :0) skriver:

Skal i seriøst selv betale for jeres mad på en lejrskole? Det er da virkelig for dårligt ! Nå men chili con carne lyder da ellers som en god ide -det er altid dejligt med mad der er lavet samme dag og ikke flere dage i forvejen

Nej nej, vi får udbetalt diæter, så maden er betalt, men der er ikke andre muligheder for at skaffe mad, end at vi selv laver den - og det er også fint nok. 

Det kan godt være, det ender med chili con carne med masser af grøntsager og kun lidt af det dyre kød. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.