til dagplejerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.857 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. juli 2009

finkedinke

Jeg er dagplejer og på barsel til 19 nov.
At være dagplejer er jo dejligt men jeg syntes jeg lægger mange penge af egen lomme til. Så jeg har besluttet at jeg vil forsøge at få skattefradrag for de faktiske udgifter i stedet for standardfradraget. Er der nogen herinde der har gjort det samme?
I graviditeten var jeg sygemeldt og har været væk fra dagplejen i omkring et år allerede, så hvis i vil hjælpe mig med at huske alle udgifterne vi har til dagplejen vil jeg være glad.
Jeg har bl.a. husket de store ting som vand, varme, el, mad og telefon men der er jo flere småting. Kom gerne med bud

Berith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2009

FrkT

Jeg er godt nok ikke dagplejer... men hvad med ting som nyt legetøj, benzin til hvis I skal på tur eller noget?

Anmeld

15. juli 2009

finkedinke

Du er selvfølgelig velkommen til at svare selv om du ikke er dagplejer.Tak

Faktisk havde jeg ikke tænkt på legetøj og bus/entre-billetter. Vi får penge til legetøj og ture. Men de skal række til meget så der lægger jeg også selv penge til, jeg tænkte bare ikke over det fordi vi trods alt får et beløb der er øremærkede til det.
Det er penge vi kun kan få hvis vi har en regning. Jeg købte et brugt legehus og endte med at betale for det selv, fordi jeg ikke kunne fremvise en købskvittering

Berith

Anmeld

15. juli 2009

TbCp

Kan man godt gøre det på den måde når man er kommunal dagplejer? Jeg troede egentlig kun det var som privat det kunne lade sig gøre.

Jeg starter op som privat her d. 1/8 men har valgt at bruge fradraget i stedet for at skulle lave regnskaber.

Forøvrigt er der noget med at de næste år stiger fradraget så vi når op på et fradrag på 60%... ikke dårligt... men kan godt nok ikke lige huske hvornår man skulle være nået derop.... 2012... eller måske først 2019 øhh

Anmeld

15. juli 2009

TbCp

TbCp skriver:

Kan man godt gøre det på den måde når man er kommunal dagplejer? Jeg troede egentlig kun det var som privat det kunne lade sig gøre.

Jeg starter op som privat her d. 1/8 men har valgt at bruge fradraget i stedet for at skulle lave regnskaber.

Forøvrigt er der noget med at de næste år stiger fradraget så vi når op på et fradrag på 60%... ikke dårligt... men kan godt nok ikke lige huske hvornår man skulle være nået derop.... 2012... eller måske først 2019 øhh

Fandt lige linket omkring det og det er først 2019 vi når op på 60% så det er jo langt ud i fremtiden

Anmeld

15. juli 2009

finkedinke

Fradraget stiger gradvist over flere år, men jegkan heller ikke lige huske hvornår det er vi når op på de 60%. Men de 60% er jo kun tænkt som en kompentation for de øgede grønne afgifter. De er ikke tænkt som kompentation for de stigende udgifter til mad, service mm
Og så er der jo den lille uretfærdighed at en dagplejer med lang ancinitet(staves?) får en højere løn og dermed også et højere fradrag og flere penge til rådighed til hendes børn end f.eks. jeg der kun har været ansat i 2 år. Det er da unfair over for børn, forældre og ikke mindst mig.

Både private og offentlige dagplejer kan bruge det med at lave eget fradrag. Men jeg har ringet til skat de kan ikke fortælle mig hvordan jeg skal dokumentere udgifterne?! Det er jo svært at dokumentere hvor meget f.eks. vand jeg bruger til dagplejen og privat. Jeg vil dog forsøge at lave regnskab alligevel.
Nu bliver jeg jo "nulstillet" i og med at jeg har været på barsel. Og kan så se hvor meget mit forbrug stiger når jeg starter op igen. Men Jeg er sikker på at jeg sætter penge til. Bl.a. har jeg aldrig haft så svært ved at få pengene til at slå til som efter jeg blev dagplejer. Men nogle af udgifterne er også noget jeg i naivitet har påført mig selv fordi jeg har lavet nyhedsbreve til forældrene og selv betalt papir mm, jeg har taget på ture lidt oftere og også selv betalt biletterne og sådan her jeg hele vejen igennem serviceret børn og forældre lidt for meget. Fremover vil jeg nok holde samme serviceniveau, men så tage udgifterne af legetøjsbudgettet i stedet. Det er bare trist at det skal være discount-dagpleje.

Berith

Anmeld

15. juli 2009

TbCp

finkedinke skriver:

Fradraget stiger gradvist over flere år, men jegkan heller ikke lige huske hvornår det er vi når op på de 60%.
Både private og offentlige dagplejer kan bruge det med at lave eget fradrag. Men jeg har ringet til skat de kan ikke fortælle mig hvordan jeg skal dokumentere udgifterne?! Det er jo svært at dokumentere hvor meget f.eks. vand jeg bruger til dagplejen og privat. Jeg vil dog forsøge at lave regnskab alligevel.
Nu bliver jeg jo "nulstillet" i og med at jeg har været på barsel. Og kan så se hvor meget mit forbrug stiger når jeg starter op igen. Men Jeg er sikker på at jeg sætter penge til. Bl.a. har jeg aldrig haft så svært ved at få pengene til at slå til som efter jeg blev dagplejer. Men nogle af udgifterne er også noget jeg i naivitet har påført mig selv fordi jeg har lavet nyhedsbreve til forældrene og selv betalt papir mm, jeg har taget på ture lidt oftere og også selv betalt biletterne og sådan her jeg hele vejen igennem serviceret børn og forældre lidt for meget. Fremover vil jeg nok holde samme serviceniveau, men så tage udgifterne af legetøjsbudgettet i stedet. Det er bare trist at det skal være discount-dagpleje.

Berith

Sådan havde jeg det også.  (har været kommunal dagplejer tidligere)
Gad ikke og vente på "legetøjspenge" hvis jeg ville have nyt legetøj osv. Så tænkte at så kunne jeg ligeså blive privat, så bestemmer jeg meget mere selv

Anmeld

15. juli 2009

finkedinke

TbCp skriver:

Sådan havde jeg det også.  (har været kommunal dagplejer tidligere)
Gad ikke og vente på "legetøjspenge" hvis jeg ville have nyt legetøj osv. Så tænkte at så kunne jeg ligeså blive privat, så bestemmer jeg meget mere selv

Nogle gange er jeg også fristet af tanken om at blive privat dagplejer. Der er også flere her i området der er gået fra fra at være kommunale til private. Men vi bor pålandet og jeg ville være bekymret for om jeg kunne få nok børn herude. Og så er jeg desuden glad for sikerheden i den kommunale ansættelse i forbindelse med sygdom, barsel osv
Jeg har selv tre børn, på 8, 4 og 6 mdr så jeg vil helt sikkert have en masse barn syg-dage de kommende år og der vil forældrene i en privat dagpleje jo være dårligere stillet hvis jeg ikke kan finde en vikar.
Hvad vil du gøre ved sygdom osv?

Berith

Anmeld

16. juli 2009

TbCp

finkedinke skriver:

Nogle gange er jeg også fristet af tanken om at blive privat dagplejer. Der er også flere her i området der er gået fra fra at være kommunale til private. Men vi bor pålandet og jeg ville være bekymret for om jeg kunne få nok børn herude. Og så er jeg desuden glad for sikerheden i den kommunale ansættelse i forbindelse med sygdom, barsel osv
Jeg har selv tre børn, på 8, 4 og 6 mdr så jeg vil helt sikkert have en masse barn syg-dage de kommende år og der vil forældrene i en privat dagpleje jo være dårligere stillet hvis jeg ikke kan finde en vikar.
Hvad vil du gøre ved sygdom osv?

Berith

Ja der er ting man er mere sikre om ved den kommunale.
De forældre hvis børn jeg skal passe er alle klar over risikoen for at de selv skal ud og finde pasning, men det har de alle sagt ok til. De har bedsteforældre tæt på, eller de har mulighef dor at tage fri i tilfælde af sygdom.
Jeg er heldigvis sjældent syg.
Jeg kunne have slået mig sammen med andre private og have arrangeret gæstepleje, men det er også en af de ting jeg godt kan lide ved det private, at man ikke får gæstepleje.
Her har det ikke været et problem at skaffe børn men jeg bor også i odense centrum, kunne godt forestille mig det ville være sværere hvis i bor lidt afsides

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.