Kan man godt gøre det på den måde når man er kommunal dagplejer? Jeg troede egentlig kun det var som privat det kunne lade sig gøre.
Jeg starter op som privat her d. 1/8 men har valgt at bruge fradraget i stedet for at skulle lave regnskaber.
Forøvrigt er der noget med at de næste år stiger fradraget så vi når op på et fradrag på 60%... ikke dårligt... men kan godt nok ikke lige huske hvornår man skulle være nået derop.... 2012... eller måske først 2019 øhh 
Fradraget stiger gradvist over flere år, men jegkan heller ikke lige huske hvornår det er vi når op på de 60%. Men de 60% er jo kun tænkt som en kompentation for de øgede grønne afgifter. De er ikke tænkt som kompentation for de stigende udgifter til mad, service mm
Og så er der jo den lille uretfærdighed at en dagplejer med lang ancinitet(staves?) får en højere løn og dermed også et højere fradrag og flere penge til rådighed til hendes børn end f.eks. jeg der kun har været ansat i 2 år. Det er da unfair over for børn, forældre og ikke mindst mig.
Både private og offentlige dagplejer kan bruge det med at lave eget fradrag. Men jeg har ringet til skat de kan ikke fortælle mig hvordan jeg skal dokumentere udgifterne?! Det er jo svært at dokumentere hvor meget f.eks. vand jeg bruger til dagplejen og privat. Jeg vil dog forsøge at lave regnskab alligevel.
Nu bliver jeg jo "nulstillet" i og med at jeg har været på barsel. Og kan så se hvor meget mit forbrug stiger når jeg starter op igen. Men Jeg er sikker på at jeg sætter penge til. Bl.a. har jeg aldrig haft så svært ved at få pengene til at slå til som efter jeg blev dagplejer. Men nogle af udgifterne er også noget jeg i naivitet har påført mig selv fordi jeg har lavet nyhedsbreve til forældrene og selv betalt papir mm, jeg har taget på ture lidt oftere og også selv betalt biletterne og sådan her jeg hele vejen igennem serviceret børn og forældre lidt for meget. Fremover vil jeg nok holde samme serviceniveau, men så tage udgifterne af legetøjsbudgettet i stedet. Det er bare trist at det skal være discount-dagpleje.
Berith
Anmeld