Mangler gode tips til børnevenlige steder...men vi har nogle krav

Vi har været to gange på Kreta, fint vejr og alt det der, men det irriterer mig man stort skal tage bussen HVER gang man vil til byen og hygg, spise osv. Vejen derind til fods er ret lang og pænt kedelig fra de fleste hoteller.
Har været to gange på Santorini, lille by, og igen, vil man se mere skal man tage bussen hver gang til en større by. Skøn ø, men nu har vi været der

Været i Antalya to gange, hotellet lå super centralt til den gamle by, men ikke ret meget strand, mest lille bitte strand i byen der kostede penge at bruge, men vi brugte så poolen. Men ja, to gange hvert sted så har vi set det

Været en gang på Rhodos, i selve Rhodos by, da vi elsker at gå ture og kigge på lidt i mens, skøn gammel bydel og strand loge ved. Men det er oftere lidt dyrere og der er kun ganske få af hotellerne der huser en familie på fem i selve Rhodos by. Har hørt meget dårligt om de andre byer da de ligger på den forkerte del af kysten, samt mange igen ligger uden for byerne eller i meget små byer.
Har kigget lidt på Mallorca, var der som barn men ikke siden. Skønne strande, men folk siger at byer som Alvudia F.eks er lidt kedelig at bo i.
At man skal huske at live sydpå for at være mere sikker på godt vejr osv. Så ved ikke nok, har i været der må i gerne give et tip.
Har også kigget på de Kanariske øer...men der er så liiidt længere flyvetid og det er pænt hårdt med tre mindre børn

samt jeg endnu ikke ved nok om hor man skal bo henne.
Vi rejser oftest som charterrejser, men da bi overvejer at invitere svigerne med, fordi de har taget os med MANGE gange, så overvejer jeg at planlægge rejsen selv, så sparer vi en hulens masse der

landede lige en hurtigt søgning der viste 16.000 for 4 voksne og 3 børn..det er til at holde id, og da jeg jo skal på SU engang i fremtiden er det måske nok nu VI har råd til at invitere dem

Kravene er:
Helst i by område så vi ikke keder os og føler os fanget på hotellet og ikke skal tage busserne konstant

Kun en uges varighed....
Stjerne er for os ikke så vigtige, rejser faktisk mest på 2-3 stjernede da vi går mere op i placering.
Enten pool på hotellet eller strand lige ved.
Om der er restaurant eller ej drikke så vigtigt.
Max 1 times kørsel fra lufthavn til hotel, rejsen er hård nok for ungerne uden at skulle bruge 2 timer på transport bagefter....
Har i nogle gode råd eller steder i har været vilde med hvor temp er god, dvs min 22-24 grader i slut sep- okt????vi tager med glæde i mod forslag da vi gerne prøver noget nyt.