Rejse hvor hen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

418 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. august 2013

Muffinmus

Mangler gode tips til børnevenlige steder...men vi har nogle krav

Vi har været to gange på Kreta, fint vejr og alt det der, men det irriterer mig man stort skal tage bussen HVER gang man vil til byen og hygg, spise osv. Vejen derind til fods er ret lang og pænt kedelig fra de fleste hoteller.
Har været to gange på Santorini, lille by, og igen, vil man se mere skal man tage bussen hver gang til en større by. Skøn ø, men nu har vi været der

Været i Antalya to gange, hotellet lå super centralt til den gamle by, men ikke ret meget strand, mest lille bitte strand i byen der kostede penge at bruge, men vi brugte så poolen. Men ja, to gange hvert sted så har vi set det
Været en gang på Rhodos, i selve Rhodos by, da vi elsker at gå ture og kigge på lidt i mens, skøn gammel bydel og strand loge ved. Men det er oftere lidt dyrere og der er kun ganske få af hotellerne der huser en familie på fem i selve Rhodos by. Har hørt meget dårligt om de andre byer da de ligger på den forkerte del af kysten, samt mange igen ligger uden for byerne eller i meget små byer.

Har kigget lidt på Mallorca, var der som barn men ikke siden. Skønne strande, men folk siger at byer som Alvudia F.eks er lidt kedelig at bo i.
At man skal huske at live sydpå for at være mere sikker på godt vejr osv. Så ved ikke nok, har i været der må i gerne give et tip.

Har også kigget på de Kanariske øer...men der er så liiidt længere flyvetid og det er pænt hårdt med tre mindre børn samt jeg endnu ikke ved nok om hor man skal bo henne.
Vi rejser oftest som charterrejser, men da bi overvejer at invitere svigerne med, fordi de har taget os med MANGE gange, så overvejer jeg at planlægge rejsen selv, så sparer vi en hulens masse der landede lige en hurtigt søgning der viste 16.000 for 4 voksne og 3 børn..det er til at holde id, og da jeg jo skal på SU engang i fremtiden er det måske nok nu VI har råd til at invitere dem

Kravene er:
Helst i by område så vi ikke keder os og føler os fanget på hotellet og ikke skal tage busserne konstant
Kun en uges varighed....

Stjerne er for os ikke så vigtige, rejser faktisk mest på 2-3 stjernede da vi går mere op i placering.
Enten pool på hotellet eller strand lige ved.
Om der er restaurant eller ej drikke så vigtigt.

Max 1 times kørsel fra lufthavn til hotel, rejsen er hård nok for ungerne uden at skulle bruge 2 timer på transport bagefter....

Har i nogle gode råd eller steder i har været vilde med hvor temp er god, dvs min 22-24 grader i slut sep- okt????vi tager med glæde i mod forslag da vi gerne prøver noget nyt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Tip!

Vi var på kreta i juli måned.. Er ikke så facineret af det græske, som jeg troede jeg ville blive..

Sidste år var vi på tenerife.. Det er lækkert.. bookede hotel og fly hver for sig, gav ca 3000 pr mand med fly og hotel for en uge.. 

Vi boede i los christianos, en lille times kørsel fra lufthavnen.. super  fin lejlighed, godt og hyggeligt område.. Vi elsker markeder, så de omkring liggende byer besøgte vi også.. Det er nemt, da vi havde lejet en bil i lufthavnen  

tyrkiet var vi i for et par år siden.. Kæmpe turn off at de render efter en på gaden osv.. det gider jeg ikke på min ferie.. 

Anmeld

16. august 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi har været i Alcudia på Mallorca i midt sep, og det var bare helt perfekt vejr til en børne familie. Vi ska helt sikkert afsted igen engang!! 

Vi boede lidt uden for centrum, og sku med en bus, hvilket var besværligt, så næste gang vælger vi at bo i selve port de Alcudia!! 

Min kærste har også boet på hotel i palma, lige ved lufthavnen, og var meget tilfreds med området. Vh stine

Anmeld

16. august 2013

Timmner

mig og min kæreste er rigtig glade for at rejse (: vi tager afsted igen her den 30 august  med vores søn er det 4 gang vi rejer og han fylder snart 20 mdr .. vi har været på rohdos, mallorca og kreta  

Anmeld

16. august 2013

Muffinmus

Havde det bare været mig og manden var lravene heller ikke så mange
Men det skal være nemt så ferien bliver mest på ungernes præmisser;-)
Kan godt lide Mallorca kun er ca tre timer væk. At strandene er med sand:-)

Anmeld

16. august 2013

Muffinmus

Timmner skriver:

Emig og min kæreste er rigtig glade for at rejse (: vi tager afsted igen her den 30 august  med vores søn er det 4 gang vi rejer og han fylder snart 20 mdr .. vi har været på rohdos, mallorca og kreta  

Elsker at rejse
.helst en gang om året . På den måde mindskes min kære manda dårlige vinter humør...og mit.

Anmeld

16. august 2013

Muffinmus

Timmner skriver:

Emig og min kæreste er rigtig glade for at rejse (: vi tager afsted igen her den 30 august  med vores søn er det 4 gang vi rejer og han fylder snart 20 mdr .. vi har været på rohdos, mallorca og kreta  

Elsker at rejse
.helst en gang om året . På den måde mindskes min kære manda dårlige vinter humør...og mit.

Anmeld

17. august 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg var i Tunesien for 16 år siden godt nok, men der lå hotellet midt i byen og stranden og butikker var 10 min gang væk.

Anmeld

17. august 2013

Muffinmus

PT skriver:

Jeg var i Tunesien for 16 år siden godt nok, men der lå hotellet midt i byen og stranden og butikker var 10 min gang væk.

Altså, bortset fra dem der næsten kun var på hotellerne har jeg INTET godt hørt om Tunesien. At hvis man synes det er trælse i Tyrkiet med at hive i folk ved restauranter osv, så er dem i Tunesien værre....og hvis noget kan ødelægge en ferie er det latters irriterende folk der konstant forsøger at sælge en ting eller mad
Prøvede det i Hurgada, intet problem på hotellet, men udenfor, kors i måsen mand, tager ALDRIG dertil igen tror jeg. Blev nærmest råbt af for hver 5 meget, snydt så dét drev af dem. Børn der tiggede om penge ved at løbe op på siden af en og holde en i den ene hånd og tigge med den anden. YIKES. Især indenfor de sidste 5-10 år er det blevet slemt i flere turisterne med i indhivere i butikker og spisesteder.

Så lige Egypten og Tunesien tror jeg ikke vi vælger med tre mindre børn, det ville ødelægge ferien
De gør det også delvist i det græske, men lidt mere moderat men da det er så længe siden vi var på de kanáriske øer, kan jeggle soe om de også er meget grove.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.