bronkitis vs lungebetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

633 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg har hostet siden onsdag i sidste uge, snakkede med vagtlægen lørdag, men da jeg ikke havde feber var det bare hoste, der skulle gå over af sig selv.Jeg får aldrig feber, når jeg er syg.

Var så ved egen læge i mandags med beskeden at det er bronkitis og fik noget mod det. 2 piller hverdag i 10½ dag. Men synes slet ikke det hjælper, jeg hoster så vildt og voldsomt når jeg sover, med resultatet at jeg hele tiden er meget træt, har sovet 2 timer fra kl 12- 14 og nu er jeg træt igen.

Jeg tager noget slimløsende hostemiddel, som skal opløses i et ½ glas vand 3 gange om dagen, jeg sveder hele tiden, men har ikke svært ved at trække vejret.

Det værste er den hoste også følelsen at man ikke kan få slimet op. Drikker en masse the med honning og tager stærke halsbom, hvad mere kan jeg gøre????

Har været syg fra job i 3 dage nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

aarhusmor

Man kan ikke rigtigt gøre noget når man har bronkitis. Altså for nogen hjælper Astma medicin. Men ellers findes der ikke noget.
Men et godt gammelt råd, hjælper mig bedst, hver gang jeg har det. Og det er at hælde kogende vand over tørret timian. Når det så er afkølet/lunkent, så drik det. Så forsvinder hosten.

Herudover er der et vidundermiddel hos Matas, der hedder Broncosan. Det er sådan nogle dråber man putter i et glas vand. De hjælper også helt fantastisk.

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

mange tak for svaret, det er noteret og daffer afsted mod matas imorgen ;-)

Anmeld

16. august 2013

Ciss

Jeg har døjet meget med hoste.

De husråd, som har hjulpet for mig:

- Sidde op og sove - enten i en form for stress-less eller i et hjørne af sengen støttet af sammenrullede tæpper og puder.

- Kun varm drikke. Hos mig trigger al kold drikke nye hosteanfald.

- Varmt karbad har lindret.

- At hoste foroverbøjet lænet mod noget, som ikke er for højt. Det er selvfølgelig ikke altid muligt, men jeg synes, det går lidt lettere på den måde.

Rigtig god bedring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.