dagplejer på facebook i arbejdstiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2013

Anonym trådstarter

Mathias Villads skriver:

Synes egentlig der blir kørt på dagplejer pt...

hvis de ikke må være på fjæsen, skal det så ikke gælde ALLE arbejdspladser.....?

Det er ikke for at "køre" på dem.
Jeg foretrækker dagpleje frem for vuggestue, så .. ingen 'hetz'

Jo,kan da ikke se hvorfor man skal på facebook når man er på job, og hvis man absolut skal, så må det ske i pausen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2013

Nessie

Der er så mange der lige hurtigt er på FB i løbet af arbejdsdagen, så at en DP er det, ser jeg ikke noget mærkeligt i.

Jeg kender ikke mange der er SÅ fordybet i FB, at de ikke også har øje på andre ting samtidig.

Det ville overhovedet ikke genere mig, så længe det bruges fornuftigt 

Anmeld

16. august 2013

Trekløver(:

Det er ikke noget der kan gøre mig forarget, men generet vil jeg da sige at det helst skal foregå i pauserne. 

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

Fuglemor skriver:

Jeg er på facebook i min pause, men min iPad og tlf gør at der står jeg er online hele tiden. Men da der ikke kommenteres på noget så går jeg ud fra folk ved jeg ikke er på. Jeg er i hvert fald ikke derinde. Men forstår ikke hvordan hun har tid til det med fem børn

Forstår jeg heller ikke, der må være nok at se til.

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

Mama1304 skriver:

Har stemt nej. 

Nu er jeg selv dagplejer, har dog ikke facebook, men det kunne jeg ikke finde på! Det er noget man kan gøre i sin pause. 

Altså hvis det var en fejl "fx hun skulle bruge noget fra internettet og facebook var den side hun var på sidst (så det er den som kommer frem når hun trykker på nettet), så er det jo ikke "hendes" skyld". Men hvis hun kommer med kommentar osv, så synes jeg det er forkert. 

Nu ved jeg så, at den legestue jeg går i med børnene, at der kan de andre dagplejer godt finde på at sidde med deres telefoner i sofaen mens børnene leger, men det blander jeg mig ikke i. Hvis forældrene opdager det, vil jeg synes at de skulle "tage fat i" dagplejeren 

Altså hun var ikke "bare på", hun havde kommenteret på billeder.
Det er da også noget mærkeligt noget, de er på arbejde, det er ikke hyggestue for voksne

Anmeld

16. august 2013

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Der er så mange der lige hurtigt er på FB i løbet af arbejdsdagen, så at en DP er det, ser jeg ikke noget mærkeligt i.

Jeg kender ikke mange der er SÅ fordybet i FB, at de ikke også har øje på andre ting samtidig.

Det ville overhovedet ikke genere mig, så længe det bruges fornuftigt 

Kan heller ikke se hvorfor folk lige skal tjekke facebook på andre arbejdspladser, så vigtigt er det vel ikke men pyt, det er ikke det, det handler om

Anmeld

16. august 2013

Fru Hansen

Det tror jeg mange gør-Var lige på legepladsen med yngstemand i går og samtlige 3 dp mødre der var der samtidig med os havde gang i tlf flere gange -

En underholdt endda de andre 2 om hvor langt hun var kommet i candy crush-

Det kan godt være ungerne er ligeglade og leger alligevel,men synes det er forkert-og især havde jeg ondt at en lille der sad i en barnevogn imens fordi hun åbenbart ikke måtte være på jorden.

Hende burde dpmoren havde brugt noget energi på istedet for at sidde og snakke/nørde med tlf 

Hej 

jeg vil bare lige kommentere på den situation med barnet i barnevognen.

nogle børn har brug for at sidde i vognen når man er ude. der kan være rigtig mange grunde til dette så jeg nævner bare et par stykker kort.

nyopstartede , yngre børn , sensitive børn m.fl. finder ofte tryghed ved den fysiske omkransning som barnevognen giver,barnevognen er det kendte miljø og dertil er der det gode overblik ved at være oppe i højden. 

der findes også børn og forældre fra andre kulturer der ikke er vant til det samme udeliv som vi vægter i dk. disse børn kan også være utrygge og forældrene ønsker måske ikke at barnet kommer hjem og er beskidte af udendørs snavs. her er det en balancegan 

g for personalet der gradvist væeenr barn og forældre til en anden kultur.  

Anmeld

16. august 2013

Fru Hansen

Fru Hansen skriver:

Hej 

nogle børn har brug for at sidde i vognen når man er ude. der kan være rigtig mange grunde til dette så jeg nævner bare et par stykker kort.

nyopstartede , yngre børn , sensitive børn m.fl. finder ofte tryghed ved den fysiske omkransning som barnevognen giver,barnevognen er det kendte miljø og dertil er der det gode overblik ved at være oppe i højden. 

der findes også børn og forældre fra andre kulturer der ikke er vant til det samme udeliv som vi vægter i dk. disse børn kan også være utrygge og forældrene ønsker måske ikke at barnet kommer hjem og er beskidte af udendørs snavs. her er det en balancegan 

Jeg kan godt se at der er fejl i indlægget, men jeg kan ikke komme ind og rette det. Jeg håber meningen er klar alligevel

Anmeld

16. august 2013

jydeinden

hvad de gør i pauserne må de selv om, men ser da helst at de har øjnene på børnene når de er på legepladser mv. for børn er hurtige, og meget kan ske på kort tid

Anmeld

16. august 2013

Carina:-)

Fru Hansen skriver:

Hej 

Det er også helt forståeligt ,men derfor burde dpmor stadig bruge sin tid på barnet og ikke de andre dpmødre og hendes tlf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.