BabyWanted2013 skriver:
Jeg har en pige på 3 år, hun har ikke set hendes far i 2 år og 3 mdr nu.
Da han stoppede med at se hende, startede han en sag op i SF - han er ikke helt som andre mennesker og SF blev enig med mig om at det skulle være overvåget samvær mellem far og datter. Det ville han ikke gå med til og stoppede sagen der.
For et år siden kontaktede han mig på Facebook, og skrev at han savnede hende. Men skrev at han så kunne kontakte SF igen hvis han var interesseret i at se hende igen.
Den dag i dag sidder jeg og får dårlig samvittighed fordi min datter ikke ved hvem hendes rigtige far er. Hun tror at min nuværende kæreste er far til hende selvom det ikke er tilfældet.
Hvordan forholder jeg mig lige til det her?
Nogle med nogle trøstende ord og samme erfaringer? Så skriv endelig 
Jeg syntes ikke du skal have dårlig samvittighed over at din datter ikke ser sin far, han er den voksne og han har tilsyndeladende taget et valg..
Jeg ser det dog som et problem, at din datter tror at din nuværende kæreste er hendes far, en af de største svigt man kan opleve, er at opdage at man har levet på en løgn, uanset om intentionerne har været gode. Børn kan godt håndtere, at der findes en far som har lvet hende, og en far som er der for hende... Så min mening er, at hvis I bliver ved med at lade hende tro at din kæreste er hendes far, kan I risikerere at det ender med at blive noget rod, da hun måske vil ende med at føle sig svigtet og løjet for.
Jeg har dog ingen gode råd til hvordan man starter sådan en samtale, men det kan din sundhedsplejeske måske hjælpe dig med?
Anmeld