Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
TANGLOPPEN!
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
LinLin skriver: Vi skal have nye stuenavne i min institution. De første halvandet år har vi heddet 1-5 Det skal være noget med havet.... To af stuerne er på plads: "Søhesten" og "Blæksprutten"Vi har kasseret Søstjernen, da vi stuekollega, der er kurder, efter eget udsagn ikke vil hedde noget, hun ikke kan udtale Ellers har vi snakket om: piratfisken, dragefisken, kuglefisken... HAR DU ET FANTASTISK FORSLAG?!?
Vi skal have nye stuenavne i min institution. De første halvandet år har vi heddet 1-5 Det skal være noget med havet.... To af stuerne er på plads: "Søhesten" og "Blæksprutten"Vi har kasseret Søstjernen, da vi stuekollega, der er kurder, efter eget udsagn ikke vil hedde noget, hun ikke kan udtale Ellers har vi snakket om: piratfisken, dragefisken, kuglefisken... HAR DU ET FANTASTISK FORSLAG?!?
Rejerne
Sandormene
MorDk skriver: Søpølsen.... ej den skal I nok springe over hehe Piratfisken Tangloppen Delfinen Blåhvalen Muslingen Konkylien Bølgen Havfruen
Søpølsen.... ej den skal I nok springe over hehe
Piratfisken
Tangloppen
Delfinen
Blåhvalen
Muslingen
Konkylien
Bølgen
Havfruen
Aww tangloppen er sød
I min søn gamle inst. hed stuerne:
Bulmetoget
Andedammen
Og så husker jeg ikke den sidste...
I hans nuværende som er intgr. hedder de farver:
Orange (Vuggestue de yngste)
Blå (vuggestue)
Gul
Rød
Grøn (ældste) Inden de skal i SFO
Bare husk, man skal kunne sige det i flertal, - altså sådan: "Kom så alle krabber, nu går vi ud på legepladsen". Går man på krabbestuen er man jo en krabbe, og der er bare nogle dyr, som ikke på den måde lader sig omdanne til hverdag uden at det lyder en smule ekstra tåbeligt.. :-)
Frk. Himmelblå skriver: Bare husk, man skal kunne sige det i flertal, - altså sådan: "Kom så alle krabber, nu går vi ud på legepladsen". Går man på krabbestuen er man jo en krabbe, og der er bare nogle dyr, som ikke på den måde lader sig omdanne til hverdag uden at det lyder en smule ekstra tåbeligt.. :-)
LinLin skriver: Kan du give et eksempel på et der ikke kan siges i flertal? kan ikke lige komme i tanke om et!
Kan du give et eksempel på et der ikke kan siges i flertal? kan ikke lige komme i tanke om et!
Det kan man jo med det meste, men med nogle lyder det bare kluntet, synes jeg: "Kom så alle muldvarpe " eller noget... Nogle navne ligger bare meget bedre i munden end andre. :-)
Frk. Himmelblå skriver: Det kan man jo med det meste, men med nogle lyder det bare kluntet, synes jeg: "Kom så alle muldvarpe " eller noget... Nogle navne ligger bare meget bedre i munden end andre. :-)
LinLin skriver: Tak for alle jeres gode forslag Jeg vil rigtigt gerne kunne tegne "stuens navn" og bruge det som "logo" eller udsmykning på stuen (fx til billede af børnene + fødselsdato)... Så det er også et "kriterie"
Tak for alle jeres gode forslag Jeg vil rigtigt gerne kunne tegne "stuens navn" og bruge det som "logo" eller udsmykning på stuen (fx til billede af børnene + fødselsdato)... Så det er også et "kriterie"
søstjernen
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128