Janne T. skriver:
Jeg starter på studie om nogle uger, og jeg har kun 12 undervisningstimer om ugen. Indtil videre ser det ud til jeg har skemafri mandag og torsdag. Nu har jeg jo så ikke fri, fordi jeg kun har 12 timer og 2 skemafri dage, for har et åndssvagt stort pensum jeg skal tygge mig igennem herhjemme, så selvom jeg er herhjemme er jeg stadig "på arbejde".
Men altså, min kæreste skal på barsel med vores søn, og så længe jeg er hjemme, ammer jeg ham når han er sulten. Altså min søn, ikke min kæreste 
Og vi har så været ved at lave et skema over arbejdsfordelingen herhjemme med det huslige, da det altid har været et problempunkt i vores parforhold. Så det er for at forventningsafstemme og gøre det overskueligt.
Jeg vil gerne spørge jer, om i synes - rent objektivt set - at det er en fair fordeling, set i forhold til jeg er "på arbejde" og han er hjemme på barsel? Jeg har det med at være for god af mig, så jeg skal bare sikre mig, at jeg ikke har været liiidt for god ved ham. Det kan jeg godt have svært ved at se 
Lige lidt detaljer:
"Rydde op" indebærer at rydde op i hele lejligheden først på dagen, det kan gøres på 15-20 min.
Tøjvask er i vaskekælder
Handler stort ind en gang om ugen med min mor
Hos os har det altid heddet 50/50 med huslige opgaver, også da jeg gik på barsel - da det efter min mening er ligeså hårdt, hvis ikke hårdere, at gå på barsel and at arbejde. Og det var min mand heldigvis enig i. 
Så umiddelbart synes jeg det ser fint ud, dog ville jeg nok synes det ville være mere fair med en ligelig fordeling i weekenden.
En lille note: Er det virkelig nødvendigt at støvsyge hver anden dag? Vi støvsuger en gang om ugen, og det er fint. Måske I kunne nøjes med to gange om ugen?
Anmeld