Hjæææælp, brystbetændelse :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

439 visninger
5 svar
1 synes godt om
14. august 2013

..

Jeg fødte for 16 dage siden mit tredje barn, jeg har ammet de andre to og har aldrig haft brystbetændelse. Det har jeg så fået nu, har været ved læge i dag og har fået penicillin. Det gør mega nas, nogen der har gode råd til mig? Jeg har taget varmt bad, ligger med infrarød lampe påbrystet og har malket ud plus at jeg stadig ammer ved brystet selv om det Gør ONDT!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

Holbæktrunten

Macrolf skriver:

Jeg fødte for 16 dage siden mit tredje barn, jeg har ammet de andre to og har aldrig haft brystbetændelse. Det har jeg så fået nu, har været ved læge i dag og har fået penicillin. Det gør mega nas, nogen der har gode råd til mig? Jeg har taget varmt bad, ligger med infrarød lampe påbrystet og har malket ud plus at jeg stadig ammer ved brystet selv om det Gør ONDT!

Masser brystet i badet og når det er varmt, for at løsne op for mælkeknuderne/betændelsen. Drik rigeligt. ingen stramme bh'er.
Tag den med ro og pas på dig selv.

Ellers lyder det til du gør hvad du kan

God bedring

Anmeld

14. august 2013

lycly

Macrolf skriver:

Bare fortsæt som du gør og vær sikker på at få tømt brystet hver gang. Sid evt og masser brystet når du ikke ammer, så du hele tiden "holdet det igang" så der ikke ophober sig mere mælk.
Det gør virkelig nas, men hvis du virkelig er effektiv med massagen og tømning så er det over om et par dage. Sådan slap jeg af med min, endda uden penicillin

Anmeld

14. august 2013

..

Tak, jeg forsøger med endnu mere massage - og hpber lægen har ret i at jeg har det bedre i morgen..

Anmeld

14. august 2013

Mussen2

Massage under bruseren. Varme, væske og varme fødder. Uld i dlæg til babserne Uha det er så smertefuldt

Tag evt en børste med under bruseren og brug den til at massere knuderne. Bliv ved til de er helt væk. Det råd fik jeg herindefea og det hjalp

Anmeld

15. august 2013

Amandasmor

vil sige gør det du allerede gør..
også pas på med at brystet ikke får træk..

og det gør sindsygt ondt, fik det selv med min datter for 5 år siden, og ammede hende kun i 14 dage pga så meget betændelse at jeg måtte stoppe med at amme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.