Trænger bare til at være mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

520 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. august 2013

Enirt

Ja som overskriften lyder så trænger jeg bare til at være mig... andre der har det lige sådan.

Jeg har været ledig siden november 2011, blev gravid april 2012 og var sygemeldt hele min graviditet og nu er jeg på 7 mdr af min barsel.

Jeg er bare fyldt op med at være mor lige nu. Jeg trænger til voksent selskab og til at lave ting jeg synes om, til at bare være mig.

Jeg synes på den ene side at det er vigtigt at man husker sig selv, selvom man er blevet mor, men kan også mærke at det gør mig ked af det at jeg ikke kan overksue mor rollen lige nu. Jeg føler mig bare træt hele tiden og min kæreste gør en masse for at aflste mig, men det er som om det bare ikke hjælper. Jeg kan bare ikke få energien igen lige pt.

Vi har lige haft 3 ugers ferie sammen og jeg er totalt drænet for energi her efter. Den sidste uge var vi i sverige (vores første rejse med vores søn) Kæft jeg synes det var en ret hård tur. Vores søn har sovet på eget værrelse lige ved siden af os siden han var 2 mdr. Så det at skulle sove i samme rum allesammen fungere bare ikke for mig.

Her de sidste par dage har jeg prøvet at finde ud af hvad der kunne give mig energi og hvad der dræner mig for det. Synes ikke jeg er fundet frem til ret meget konkret. Men jeg er træt af alle i skavnker jeg har på min krop og hvad den her været i gennem det sensete år.

- Voldsomt vægttab pga opkast i graviditeten

- Bækkenløsen

- Galdestens anfald over 5 mdr + en operation for det

- Rygsmerter som jeg ikke ved hvad bunder i, men som er blevet forværet af gravidtet og galdestens anfald.

Så har jeg en bule i nakken som er øm og hård, men som lægerne siger kun er fedt og jeg kan ikke altid ligge på ryggen fordi den bliver øm.

Synes efterhånden den liste bliver længere og længere.

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her, tror bare jeg trænger til at komme ud med det og til at få luft fot mine frustrationer. Jeg trænger bare til at kunne koncentrere mig lidt om mig og få en sund og god krop igen. Føle mig son et individ igen og til at bare at være mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

Enirt

14. august 2013

FruK

Jeg forstår dig rigtig godt. 

Jeg har haft en nem graviditet, en nem fødsel, en nem baby... Alligevel trænger jeg også bare så meget til MIG-tid.

For mig hjælper det, når jeg kan komme i fitnesscenter (alene!) og komme ud med veninderne. Jeg booker simpelthen tid i kærestens kalender til det. Han tager hende 1 1/2 time om formiddagen, så kan jeg nå en times træning plus et bad (alene!) og transport.

Og så har jeg booket ham et par aftener i næste uge, hvor jeg skrider ved 19-tiden, når jeg har nat-ammet, og lader ham putte.

Bare det, at jeg kan se frem til et par timer med tøserne uden at tænke på grød og bleer, hjælper på overskuddet.

Kan du ikke gøre noget lignende, alt efter hvad der hjælper dig og hvordan det passer i jeres program?

Anmeld

14. august 2013

EnSødMor

Et stort Først...  

Jeg tror du har brug for at finde noget som DU kan lide at lave! 

jeg selv startede til zumba, en gang i ugen om aftnen, det hjalp. Jeg fik alt min energi tilbage og var igen glad... Nu træner jeg i fitness 3 gange om ugen, mest om formiddagen hvor min pige er i DP... Jeg tror det er vigtigt at få gjort noget som du kan lide, når du stresser ned af... 

Mer der ikke noget du rigtig godt kan lide at lave? 

Anmeld

15. august 2013

Enirt

FruK skriver:

Jeg forstår dig rigtig godt. 

Jeg har haft en nem graviditet, en nem fødsel, en nem baby... Alligevel trænger jeg også bare så meget til MIG-tid.

For mig hjælper det, når jeg kan komme i fitnesscenter (alene!) og komme ud med veninderne. Jeg booker simpelthen tid i kærestens kalender til det. Han tager hende 1 1/2 time om formiddagen, så kan jeg nå en times træning plus et bad (alene!) og transport.

Og så har jeg booket ham et par aftener i næste uge, hvor jeg skrider ved 19-tiden, når jeg har nat-ammet, og lader ham putte.

Bare det, at jeg kan se frem til et par timer med tøserne uden at tænke på grød og bleer, hjælper på overskuddet.

Kan du ikke gøre noget lignende, alt efter hvad der hjælper dig og hvordan det passer i jeres program?

Jo vi har snakket lidt om at jeg skal ud af huset og ses med veninderne. Så jeg fik lavet et par aftaler i går. Det hjalp også som selv sagde at have noget at se frem til.

Men jeg kan kun komme ud af huset uden min søn om aftenen for min kæreste arbejder 8-16 alle dage undtagen onsdag hvor det er 10-19. Plus at jeg er vildt dårlig til at sige nej. Så når han har en større omgangs kreds end mig og kommer og spørger om biografture ofte så kan jeg ikke sige nej og så var det jo ikke mig der fik alene tid.

Vi havde også prøvet at aftale at jeg skulle have 2 timer tirsdag og torsdag hvor jeg ikke kan forstyres med baby ting. Det prøvede vi inden vi holdt ferie. Men har ikke rigtig fået det igang igen her efter.

Anmeld

15. august 2013

Enirt

Frk-S skriver:

Et stort Først...  

Jeg tror du har brug for at finde noget som DU kan lide at lave! 

jeg selv startede til zumba, en gang i ugen om aftnen, det hjalp. Jeg fik alt min energi tilbage og var igen glad... Nu træner jeg i fitness 3 gange om ugen, mest om formiddagen hvor min pige er i DP... Jeg tror det er vigtigt at få gjort noget som du kan lide, når du stresser ned af... 

Mer der ikke noget du rigtig godt kan lide at lave? 

Jeg elsker ar læse bøger og male og være social.

Men roen til at male er der ikke ligefrem i lejligheden lige nu. Så det bliver ikke til så meget. Heller ikke læsning. Var kommet lidt i gang og så ved jeg ikke helt hvad der kom i vejen og nu synes jeg ikke rigtig jeg er frisk nok til at sætte mig ned og læse.

Dog har jeg fået et gavekort til et madkursus som jeg skal starte på til september. Så det glæder jeg mig til, så kommer jeg også lidt ud og bliver luftet.

Anmeld

15. august 2013

Morgensol

Jeg kan så godt følge dig! Jeg savner rigtig meget alenetid. Så nu er jeg begyndt at løbe. Troede aldrig at skulle starte på sådan noget pjat, men hold nu op hvor jeg nyder det! Der er ik nogen børn der hiver i en eller en mand der skal snakke.. Det er bare mig og min musik!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.