Positive ting ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
8 svar
8 synes godt om
14. august 2013

Chevro

Hej

Jeg har en gravid veninde, som er ved at gå fra kæresten.

Det er svært at støtte 100% og endnu mere svært at opmuntre hende - når man aldrig har boet selv. Men kan i evt. komme med positive ting ved at bo alene, og evt. om at være alene mor - da det jo ender sådan.

Håber virkelig, for det er så svært at stå på sidelinien og føle sig ubrugelig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

Bebsen

Al den negative energi man bruger på kæresten/manden (når det er den forkerte selvf) kan omdannes til positiv energi og mere overskud til bebse.
Du skal aldrig koordinere med en der måske ikke helt forstår at bebse er nr 1 prioritet. I det hele taget er det nemmere kun at sku koordinere med sig selv og bebse, og ikke tage hensyn til manden/kæresten forventning.
Jeg var alene mor fra day one, fandt en kæreste da min dreng var ca et halvt år, og vi boede sammen et år frem. Det absolut værste ved at være alene er ikke at have en at dele glæderne med, alle de små smil, de øjeblikke hvor man hyler af glæde over hvad man har skabt...
Det har jeg sagt fra Xander var spæd og det mener jeg også idag, hvor jeg igen er alene (og ved at BRÆKKE mig over manglen på gode mænd!! )

Anmeld

14. august 2013

Bebsen

Chevro skriver:

Hej

Jeg har en gravid veninde, som er ved at gå fra kæresten.

Det er svært at støtte 100% og endnu mere svært at opmuntre hende - når man aldrig har boet selv. Men kan i evt. komme med positive ting ved at bo alene, og evt. om at være alene mor - da det jo ender sådan.

Håber virkelig, for det er så svært at stå på sidelinien og føle sig ubrugelig!

Elsker din drengs navn

Anmeld

14. august 2013

Chevro

Bebsen skriver:

Al den negative energi man bruger på kæresten/manden (når det er den forkerte selvf) kan omdannes til positiv energi og mere overskud til bebse.
Du skal aldrig koordinere med en der måske ikke helt forstår at bebse er nr 1 prioritet. I det hele taget er det nemmere kun at sku koordinere med sig selv og bebse, og ikke tage hensyn til manden/kæresten forventning.
Jeg var alene mor fra day one, fandt en kæreste da min dreng var ca et halvt år, og vi boede sammen et år frem. Det absolut værste ved at være alene er ikke at have en at dele glæderne med, alle de små smil, de øjeblikke hvor man hyler af glæde over hvad man har skabt...
Det har jeg sagt fra Xander var spæd og det mener jeg også idag, hvor jeg igen er alene (og ved at BRÆKKE mig over manglen på gode mænd!! )

Det kan jeg forestille mig !

Jeg ville også synes det er forfærdeligt at man skal bruge så meget energi og så mange kræfter på en, som egentlig ikke længere har samme betydning for en.

Hun føler heller ikke længere det samme for ham, og så er det jo dumt at blive sammen? Også for hans skyld...

ih, tak <3 Jeg elsker det også!

Anmeld

14. august 2013

wamse

Jeg synes faktisk, at det er positivt, at stå med det hele selv

Jeg bestemmer suverænt omkring min datter og mit hjem

ingen diskussioner omkring opdragelse.

Anmeld

14. august 2013

Chevro

wamse skriver:

Jeg synes faktisk, at det er positivt, at stå med det hele selv

Jeg bestemmer suverænt omkring min datter og mit hjem

ingen diskussioner omkring opdragelse.

Åh ja! Det gad man vist allesammen godt at prøve

Anmeld

14. august 2013

wamse

Chevro skriver:

Åh ja! Det gad man vist allesammen godt at prøve

ja
Nu har jeg lige været i et forhold, hvor vi var så langt, som til at skulle flytte sammen, men gik så fra hinanden. Men jeg var ved at gå total i sort over alle de tilpasninger, som jeg skulle til fordi, vi skulle være to her hjemme. Sådan noget som opdragelse var jo allerede på banen, og det slipper jeg for nu

Og det aller bedste er: Jeg kan se alle de skod serier jeg vil, og skal ikke dele mit tv med andre end min datter

Anmeld

14. august 2013

stjernehimmel

Selvom man kan ha et savn om at ha en at dele alle de positive ting med mht den lille SÅ er der os positive ting ved at være enlig...

Du slipper for bekymringer for din partner.. det tager meget energi og tid at skulle være uvenner eller i et forhold der ikke fungere.

Børnene lider ikke under mor og far ikke kan sammen og bor sammen.

du er ene om hvad du skal og ikke skal, mht hverdagen.

DU har DIG tid når den bette er puttet....

og du ved hvad du vender hjem til når du har været nogle steder....

Du har fokus på barnet og ikke problmerne et dårligt parforhold er skyld i, i hverdagen

Anmeld

14. august 2013

Tip!

Man kan spise al den hvidløg man orker.. Der er ingen mand der brokker sig over dårlig ånde.. 

Wcet er altid dit.. Ingen til at slå det skide bræt op.. 

Ingen brokker sig over hvor meget tøj, make up du har i skabene.. 

Ingen der snorker om natten! Udover dig selv som du ikke kan høre. 

ingen laver lige lidt ekstra (læs meget) opvask  

årh Gud jeg elsker at være alene med min søn.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.