Alle de "spring" ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

320 visninger
3 svar
2 synes godt om
12. august 2013

Mum33

Er det kun mig, der bliver totalt forvirret og synes der er gået lidt "sport" i alle de spring ungerne åbenbart er i gang med hele tiden? de såkaldte tigerspring( eller andre former for spring der nævnes til tider). 

Jeg spurgte min sp, som pt var i gang med selv at læse bogen og ikke havde meget til over for den. Folk i dag har bare brug for at kende et svar på tingene og det er svært med et lille barn, der ikke kan sige ad der er galt. Derfor bliver utilpashed, urolig søvn, tænder, maveproblemer og alle andre udfordringer kastet ind under begrebet og forklaringern " det er et tigerspring". Som hun også påpegede, så er de jo "i spring" hele tiden. 8 spring på 15 mdr, der kan strække sig over flere uger og varierer fra barn til barn. 

Jeg er med på at der sker meget med børnene i den periode, men somsagt synes jeg der er gået lidt inflation i begrebet. 

hvad tænker I om dette fænomen? Kunne jo være jeg kunne bliver klogere 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2013

Aagaard

l.b. skriver:

Er det kun mig, der bliver totalt forvirret og synes der er gået lidt "sport" i alle de spring ungerne åbenbart er i gang med hele tiden? de såkaldte tigerspring( eller andre former for spring der nævnes til tider). 

Jeg spurgte min sp, som pt var i gang med selv at læse bogen og ikke havde meget til over for den. Folk i dag har bare brug for at kende et svar på tingene og det er svært med et lille barn, der ikke kan sige ad der er galt. Derfor bliver utilpashed, urolig søvn, tænder, maveproblemer og alle andre udfordringer kastet ind under begrebet og forklaringern " det er et tigerspring". Som hun også påpegede, så er de jo "i spring" hele tiden. 8 spring på 15 mdr, der kan strække sig over flere uger og varierer fra barn til barn. 

Jeg er med på at der sker meget med børnene i den periode, men somsagt synes jeg der er gået lidt inflation i begrebet. 

Jeg er ikke gået så meget op i de der spring, men syntes ofte jeg har kunnet mærke når et "spring" er overstået fordi jeg har kunnet mærke at hun så tog et appetitspring og satte produktionen op ved at spise 2 dage og nætter i træk (eller sådan føltes det ihvertfald, måske spiste hun ikke hele tiden...)

Anmeld

12. august 2013

Fuglemor

Det kan godt være det bare er mig men jeg synes jeg har fået meget ud af bogen.

jeg siger ikke at hver gang der har været noget det har været pga tigerspring. Men nogen ting har givet mening. Og så synes jeg det er sjovt at se hvad de kan efter et tigerspring. Nogen gange passer det selvfølgelig ikke helt. Men ofte har det passet herhjemme 

Anmeld

12. august 2013

modesty

Med min søn har det været helt tydeligt når han har haft gang i et udviklingsspring. Helt de samme symptomer hver gang, om han var været 5 uger eller over et år (eller nu, hvor han er 22 mdr. og også har gang i et).

MEN han har langt fra "sprunget" alle de gange der står i bogen. Jeg læste i den i starten, de første par gange han fik et tigerspring, og der var det rigtig rart at få bekræftet at han altså ikke var ved at blive sindssyg, men at det var helt normalt ;-)

Efterfølgende har jeg ikke haft brug for at læse i bogen, da jeg jo kan mærke og genkende hvad der sker med ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.