Når de fyre den forkerte pædagog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
11 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. august 2013

Anonym trådstarter

Er ano af flere årsager, respekter venligst dette

Men i sine børns børnehave er der en pædagogmedhjælper (hun har arbejdet i børnehave i 33 år) som er blevet fyret med virkning fra nytår

Og det er den helt forkerte person de har valgt at fyre, hun er den eneste der kan styre "rødderne", aldrig har sygedage og elsker ungerne over alt på jorden og er altid at finde ude med ungerne (det er en naturbh)

Så er der en udd. pæd som også har været pædagog i mange år, MEN hun kan slet slet ikke styre "rødderne", hun gider kun de børn der vil lave stillesiddende arbejde, såsom at male, lave puslespil osv. også har hun bare ingen pædagogiske evner what so ever!

Vi er mange (over halvdelen) af forælderne til børnene i bh'en der så nødigt vil at med hende de har fyret.

MEN kan man overhovedet gøre noget????

De har fyret limen, der holder vores naturbørnehave sammen! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

Carina:-)

Gå til bestyrelsen med jeres "klage"

Men tænk over hvordan I formulerer jer,det skulle nødig munde ud i mobning af hende I ikke synes er egnet til jobbet-

Det er jo ikke særligt behageligt for hende evt at få af vide at I hellere så hende fyret frem for den anden.

Og det er ikke alt man som forældre bliver inddraget i-Der er måske en rimelig grund til at det er hende der  er blevet fyret,selv om I forældre ikke umiddelbart kan se den .

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Gå til bestyrelsen med jeres "klage"

Men tænk over hvordan I formulerer jer,det skulle nødig munde ud i mobning af hende I ikke synes er egnet til jobbet-

Det er jo ikke særligt behageligt for hende evt at få af vide at I hellere så hende fyret frem for den anden.

Og det er ikke alt man som forældre bliver inddraget i-Der er måske en rimelig grund til at det er hende der  er blevet fyret,selv om I forældre ikke umiddelbart kan se den .

Vil nu heller ikke sige: "vi vil hellere have fyret hende den anden",blot gøre ledelsen opmærksom på at de virkelig har fyret den forkerte, og at der er mange der er rigtig kede at hendes fyringsseddel.

Anmeld

11. august 2013

esioul

Anonym skriver:

Men i sine børns børnehave er der en pædagogmedhjælper (hun har arbejdet i børnehave i 33 år) som er blevet fyret med virkning fra nytår

Og det er den helt forkerte person de har valgt at fyre, hun er den eneste der kan styre "rødderne", aldrig har sygedage og elsker ungerne over alt på jorden og er altid at finde ude med ungerne (det er en naturbh)

Så er der en udd. pæd som også har været pædagog i mange år, MEN hun kan slet slet ikke styre "rødderne", hun gider kun de børn der vil lave stillesiddende arbejde, såsom at male, lave puslespil osv. også har hun bare ingen pædagogiske evner what so ever!

Vi er mange (over halvdelen) af forælderne til børnene i bh'en der så nødigt vil at med hende de har fyret.

jeg synes godt i kan dele jeres ros om den fyrede pædagog medhjælper til ledelsen.

Men jeg synes slet ikke i skla nævne hvem der skulle have været fyret i stedet og lign. Det er ikke jeres bord at træffe den beslutning, og man skal ikke spille medarbejdere ud med hinananden.

Men det er bare min holdning

Anmeld

11. august 2013

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

HuskHuskøb også på at den ene er medhjælper, den anden pædagog. Der skal jo være en vis normering af uddannet personale, så det kan være årsagen til at medhjælperen er fyret.

Anmeld

11. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
I kan jo klage over det.
Men hvordan ved ved I den anden pædagog ikke "gider noget"?
Hvis I klager skal I nok koncentrere Jer om hende der er fyret og undlade at nævne den uddannede pædagog, da jeg egentlig ikke synes det har nogen relevans.
I er vel kede af fyringen fordi I mener hun er dygtig, noget udover det sædvanlige osv. Ikke fordi hun er bedre end en anden?

Men hvis hun er fyret grundet nedskæringer ved jeg ikke hvor meget man kan gøre. Der skal jo være uddannet personale til stede.

Held og lykke.

Anmeld

12. august 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

I kan jo klage over det.
Men hvordan ved ved I den anden pædagog ikke "gider noget"?
Hvis I klager skal I nok koncentrere Jer om hende der er fyret og undlade at nævne den uddannede pædagog, da jeg egentlig ikke synes det har nogen relevans.
I er vel kede af fyringen fordi I mener hun er dygtig, noget udover det sædvanlige osv. Ikke fordi hun er bedre end en anden?

Men hvis hun er fyret grundet nedskæringer ved jeg ikke hvor meget man kan gøre. Der skal jo være uddannet personale til stede.

Held og lykke.

Præcis, som skrevet ovenfor vil vi ikke sige "så heller fyre x", men blot klage over at de har fyret den dygtigste pædagog

Anmeld

12. august 2013

LinLin

Anonym skriver:

Præcis, som skrevet ovenfor vil vi ikke sige "så heller fyre x", men blot klage over at de har fyret den dygtigste pædagog

Altså er hunmedhjælper eller pædagog?!? Du skriver begge dele!
Der er jo forskel på rollerne...

Anmeld

12. august 2013

Anonym trådstarter

LinLin skriver:

Altså er hunmedhjælper eller pædagog?!? Du skriver begge dele!
Der er jo forskel på rollerne...

Hun er pædagogmedhjælper, der har arbejdet i børnehave i 33 år

Anmeld

12. august 2013

Anonym

Hun er pædagogmedhjælper, der har arbejdet i børnehave i 33 år

Så synes jeg det er på tide hun kommer derfra! Jeg synes at pæd medhjælpere skal være der max to år og være for nogle der vil se om pædagog faget er noget for dem. 

Er ikke TS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.