Kloster skriver:
Jeg har først fundet ud af sent i livet, hvad jeg egentlig ville være og har jo så derfor både en social- og sundhedshjælper OG en social- og sundhedsassistent uddannelse. Jeg DRØMMER om at kunne blive sygeplejerske.
Jeg ved jeg ville kunne blive en brandgod sygeplejerske, men det er slet ikke sikkert, jeg nogensinde bliver det. Hold op hvor gad jeg godt have noget med hud og sår at gøre ell undervise... 
Kan simpelthen ikke forstå at jeg ikke kan få mere end 5400 om måneden. Hvis jeg tog SUlån ville jeg kunne få 10.000,- om måneden. Og selv om jeg er lavtlønnet i min uddannelse, mangler der altså stadig 11.500,- for at jeg er oppe på min normale indtægt. Og omkring 5000,- for at komme op på dagpengene. Det er mange penge at mangel om måneden med de udgifter en familie med store børn og derved store udgifter også har.
Og ja man kan arbejde ved siden af, men det kan man ikke i alle de praktikker, en Spl studerende kan igennem. Og det hele er jo self + bøger. Og det er fair nok, men for 5400 om mdr i SU, så er der bare intet tilbage. Vi spiser jo mere om måneden!
Brok brok brok og undring...
Altså, mine dp under barsle var let udvidet med 8 uger, dvs jeg fik mellem 7.000-9000 udbetalt pg det var skisme en smule for lidt

plejer at få knap 14.000 udbetalt hvor BPS tager 9000 og så skal der købes mad, benzin, tøj og mobilregning ved siden af

så det kunne ikke løbe rundt år måneden startede med 1.500 i underskud nogle mdr.
Men når det er så gjort tid, så kunne min mands løn dække lidt af underskuddet jo.
Men jeg har regnet på det. Vi ved vi sidder okay i det, har kke det store lønninger, men rimeligt med penge. Og vi har som sagt en god friværdis i huset fordi vi tog et 15 års lån i huset i stedet for 30 som de fleste andre gør. Dt gør vi allerede ha betalt en hel del af vores lån. Så det er derfor vi overvejer at bruge friværdien til at supplere min SU.
SU lige nu hedder 5700 før skat, satser på ca 5.000 udbetalt da jeg jo har hus og får et rimeligt fradrag.
Men det batter jo ikke nogen steder, så mangler jeg stadig 4.000 til faste regninger plus 3000 til mad, tøj, til alle 5 som er min del a budgettet til det og tfl og benzin.
Så vores udregning er at jeg gerne skulle have mindst 12.000 udbetalt for at det kan hænge sammen.
Så vi skal skaffe 7.000 om måneden..... Kan vi spare op fra næste måned og 2,5 år frem. Har vi så jeg kun skal låne 4300 pr mdr i 1,5. Dt ved jeg vi sagtens kan.
Og ja, férie er godt

vi håber på en tur i efteråret da vi har opsparet til det. Og ellers er vi så heldige at vi de sidste år har været afsted med svigermor og svigerfar på deres regning. Så det er mere end luksus og vi er SÅ taknemmelige over de vil have os og alle tre unger med.
Men de næste år er det ikke sikkert vi kan spare sammen selv,det må vi se til..måske der kommer lidt skatte penge retur
Jeg er heldigere stillet end mange andre netop fordi jeg får en lån en del af min uddannelse.
Og jeg ville virkeligt ønske at alle der drømte om en uddannelse kunne finde en ,øde at få råd til det på, så ærgerligt at sidde med en drøm der ikke går opfyldelse.