Hvilke tegn på diskusprolaps?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

694 visninger
5 svar
0 synes godt om
11. august 2013

Bryndis

Hejsa.

Er der nogle af jer der har prøvet og have en diskusprolaps i ryggen/lænden? Hvis ja, hvordan kunne i mærke det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

Flødebollen

Bryndis skriver:

Hejsa.

Er der nogle af jer der har prøvet og have en diskusprolaps i ryggen/lænden? Hvis ja, hvordan kunne i mærke det?

Et symptom kan være vedvarende iskias-smerter i balder, lænd og evt. Snurren i fødderne

Anmeld

11. august 2013

Rockertand

Bryndis skriver:

Hejsa.

Der er ikke et entydigt svar på dit spørgsmål.
Jeg har set patienter med massive symptomer, hvor vi kunne skanne os til en lillebitte discusprolaps, og andre arbejdsdygtige patienter der kom med tålelige symptomer med flere discusprolapser.

Anmeld

11. august 2013

Manna

Hej

Jeg havde ondt i ryggen længe - 7 måneder - havde været ved lægen og et par måneder inden gik jeg til en ny kiropraktor, der tændte alle røde lamper øjeblikkeligt.

Jeg passede ikke på, som han sagde og da der endelig gik hul, var jeg slet ikke i tvivl.

Stærk sviende smerte lige i rygsøjlen - altså midt på ryggen. Min sidder helt ned ml. sidste lændehvirvel og korsbenet. Det ved jeg, fordi jeg blev scannet. Og så kunne jeg ikke gå, ikke stå, ikke bære, ikke noget i flere uger....

Du er velkommen til at stille flere spørgsmål. Mit råd er at finde en erfaren kiropraktor. De har noget mere forstand på rygsøjlen end en almindelig praktiserende læge.

mvh.

Anmeld

11. august 2013

Bryndis

Manna skriver:

Hej

Jeg havde ondt i ryggen længe - 7 måneder - havde været ved lægen og et par måneder inden gik jeg til en ny kiropraktor, der tændte alle røde lamper øjeblikkeligt.

Jeg passede ikke på, som han sagde og da der endelig gik hul, var jeg slet ikke i tvivl.

Stærk sviende smerte lige i rygsøjlen - altså midt på ryggen. Min sidder helt ned ml. sidste lændehvirvel og korsbenet. Det ved jeg, fordi jeg blev scannet. Og så kunne jeg ikke gå, ikke stå, ikke bære, ikke noget i flere uger....

Du er velkommen til at stille flere spørgsmål. Mit råd er at finde en erfaren kiropraktor. De har noget mere forstand på rygsøjlen end en almindelig praktiserende læge.

mvh.

Tak for svar.

Jeg har i flere dage haft så pokkers ondt i min lænd. Hvis jeg står eller går i mere end 3-5 minutter så syre det helt vildt og hvis jeg vil sætte mig ned for at slappe af så skal det virkelig gå i slowmotion fordi at det syre sådan. Har aldrig haft så ondt før

Anmeld

11. august 2013

Rockertand

Bryndis skriver:

ha

Tak for svar.

Jeg har i flere dage haft så pokkers ondt i min lænd. Hvis jeg står eller går i mere end 3-5 minutter så syre det helt vildt og hvis jeg vil sætte mig ned for at slappe af så skal det virkelig gå i slowmotion fordi at det syre sådan. Har aldrig haft så ondt før

Jeg vil ABSOLUT ikke anbefale en kiropraktor.
Du skal bede din læge om en henvisning til en fysioterapeut, der er specialuddannet i McKenzie-øvelser, din læge skal også tage stilling til, om du er kandidat til vurdering i et Rygambulatorium og/eller en MR-skanning.
I overraskende mange tilfælde er McKenzie nok.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.