Slået hovedet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.863 visninger
7 svar
1 synes godt om
11. august 2013

cecilie1984

Min datter løb i dag ind i et hjørne på en skænk og fik hurtigt en meget stor og blå bule, vi kunne ikke rigtig komme til at komme noget koldt på da hun skreg sådan.

Synes dog alligevel bulen hurtig blev lidt mindre og hun har et par gange i løbet af eftermiddagen sagt av og taget sig til hovedet.

Her til aften har hun intet spist og klaget og grædt og sagt av og taget sig til hovedet. Hun sover dog nu men i vores seng, hun har en enkelt gang "vågnet" op og grædt men er hurtig faldet i søvn igen

Hvor meget og hvor lidt skal der til en evt hjernerystelse og hvad skal man holde øje med?

Jeg er ikke i tvivl om hun har ondt i hovedet ved jo bare ikke hvor meget.

har lige lagt et billede ved, taget ca en time efter det skete og bulen var der "aftaget"

Hilsen den pylrede mor

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

Bettina90

Synes du bør ringe til vagtlægen - better safe than sorry  Man ved aldrig hvordan skaden er indvendig

Anmeld

11. august 2013

cecilie1984

Bettina90 skriver:

Synes du bør ringe til vagtlægen - better safe than sorry  Man ved aldrig hvordan skaden er indvendig

Tror du virkelig??

Anmeld

11. august 2013

DianaRJS

cecilie1984 skriver:

Min datter løb i dag ind i et hjørne på en skænk og fik hurtigt en meget stor og blå bule, vi kunne ikke rigtig komme til at komme noget koldt på da hun skreg sådan.

Synes dog alligevel bulen hurtig blev lidt mindre og hun har et par gange i løbet af eftermiddagen sagt av og taget sig til hovedet.

Her til aften har hun intet spist og klaget og grædt og sagt av og taget sig til hovedet. Hun sover dog nu men i vores seng, hun har en enkelt gang "vågnet" op og grædt men er hurtig faldet i søvn igen

Hvor meget og hvor lidt skal der til en evt hjernerystelse og hvad skal man holde øje med?

har lige lagt et billede ved, taget ca en time efter det skete og bulen var der "aftaget"

Hilsen den pylrede mor

NORMALT når man får hjernerystelse, kaster man op....

MEN ved ikke om det også er sådan ved små børn... men ville da give lægevagten et kald hvis du er helt utryk

Anmeld

11. august 2013

Bettina90

cecilie1984 skriver:

Tror du virkelig??

Tror mest af alt at det bare er et blåt mærke og en bule  Tror ikke der er nogen grund til at være nervøs - men personligt ville jeg ringe til vagtlægen 

Anmeld

11. august 2013

cecilie1984

okay tak for svar

Anmeld

11. august 2013

MissTas

cecilie1984 skriver:

Hilsen den pylrede mor

min datter på 17 måneder har prøvet akkurat det samme.. hun faldt bare og slog hovedet ind i sofabordet.. hendes bule var noget større og det lignede hun havde et horn midt i panden samtidig med den med det samme blev knald blå.. jeg ringede til lægen med det samme fordi jeg var bange for at hun netop havde slået hovedet. Jeg fik at vide at jeg skulle ringe igen hvis hun enten kastede op eller pludselig blev ekstremt træt.. mere end normalt ved ikk om det kan hjælpe lidt

Anmeld

11. august 2013

cecilie1984

MissTas skriver:

min datter på 17 måneder har prøvet akkurat det samme.. hun faldt bare og slog hovedet ind i sofabordet.. hendes bule var noget større og det lignede hun havde et horn midt i panden samtidig med den med det samme blev knald blå.. jeg ringede til lægen med det samme fordi jeg var bange for at hun netop havde slået hovedet. Jeg fik at vide at jeg skulle ringe igen hvis hun enten kastede op eller pludselig blev ekstremt træt.. mere end normalt ved ikk om det kan hjælpe lidt

har lige snakket med lægen

vi skal vække hende nogen gange i nat og se om hun kan bøje nakken og at hun ikke bliver mere sløv end hun plejer eller begynder at kaste op

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.