Jeg har et problem, håber I kan løse den for mig :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

784 visninger
7 svar
0 synes godt om
11. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg synes det er svært

jeg har haft depression siden jeg var 18 år gammel og har været på medicinskbehandling og har været i bedring indtil.....

Jeg har været udsat for en arbejdsskade hvor jeg blev overfaldt af en bebeoer og dermed blev truet på livet under overfaldet ud over det fysiske. det fysiske er at en beboeren kaster en smørekniv på hovedet af mig med et ordentlig slag og jeg fik en stor bule på hovedet, kaster en tallerken på mig hvor splinterne skære min fod og jeg bløder, hun vil ikke give slip og siger hun vil dræbe mig

Jeg blev fyret indenfor 3 mdr på min arbejdsplads fordi de ikke mente jeg vil blive rask indenfor kort tid. Jeg har ikke fået den rigtige hjælp da arbejdspladsen nægter at det er vold men mener det er en pædagogisk konflikt.

Jeg skal til retten indenfor kort tid

problemet er så at vi ejer hus, har et lille barn og bliver nød til at arbejde for at beholde vores hus ellers skal vi sælge den

Jeg har ikke fået erstatning pga. de mener ikke det er vold derfor skal retten afgøre.

Jeg har fået arbejde og skal begynde om 1 måned men er overhovedet ikke rask nok til at klare jobbet, jeg har fået et tilbagefald af min depression. Men jeg skal jo arbejde for at vi kan beholde vores hus.

Hvad ville i gøre?

Meget bekymret mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. august 2013

aarhusmor

Jeg håber retten er på din side, da jeg også opfatter det som vold og ikke en pædagogisk konflikt.

Hvor meget skal du have ind i løn for at klare dig? Det er vigtigt at vide det præcist, og svaret vil måske også gøre det lettere for vi andre at guide dig.

Men jeg ved at det ikke er godt at starte på et job før man er klar til det.

Så hvis en anden løsning kan findes, ville det jo være bedre

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Jeg håber retten er på din side, da jeg også opfatter det som vold og ikke en pædagogisk konflikt.

Hvor meget skal du have ind i løn for at klare dig? Det er vigtigt at vide det præcist, og svaret vil måske også gøre det lettere for vi andre at guide dig.

Men jeg ved at det ikke er godt at starte på et job før man er klar til det.

Så hvis en anden løsning kan findes, ville det jo være bedre

Det er præcis det jeg tænker, hvis jeg arbejder nu med min nuværende tilstand ved jeg at det ender med jeg ikke har så meget overskud og det vil gå udover mit barn.

Altså det drejer sig om 3000-4000 kr om måneden.

Tak

Anmeld

11. august 2013

aarhusmor

Ok, 3000-4000 er ikke så meget. Jeg tænker at hvis du har en psykisk diagnose har du muligheden for at påbegynde en uddannelse og få beløbet hjem.

Su er jo 5000 brutto.

Alternativt kan du sygemelde dig og få sygedagpenge (Får du dagpenge?)

Revalidering? ca. 17000 kr. brutto om måneden

Handicaptillæg og SU ca. 13000 kr. brutto om måneden

Anmeld

11. august 2013

Anonym trådstarter

aarhusmor skriver:

Ok, 3000-4000 er ikke så meget. Jeg tænker at hvis du har en psykisk diagnose har du muligheden for at påbegynde en uddannelse og få beløbet hjem.

Su er jo 5000 brutto.

Alternativt kan du sygemelde dig og få sygedagpenge (Får du dagpenge?)

Revalidering? ca. 17000 kr. brutto om måneden

Handicaptillæg og SU ca. 13000 kr. brutto om måneden

jeg har været sygemeldt i forbindelse med arbejdsskaden i de 3 mdr på arbejde efter skaden, men da jeg fortsat var syg har jobcenteret tvunget mig til at raskmelde mig, hun havde ingen forståelse for mit situation og jeg vidste ikke så meget og valgte at raskmelde mig efter al den pres fra jobcenteret side

Så jeg er ledig nu og akassen holder nøje øje med mig om jeg søger job men jeg er jo slet ikke rask!

Jeg skal til lægen imorgen og vil gerne sygemeldes men er så bange for at de vil tvinge mig/overtale mig til at raskmelde mig igen

Jeg er meget i tvivl om jeg vil forsætte i min fag da jeg er virkelig angst for at opleve det samme og det med revalidering kunne være fantastisk så jeg kan komme videre i mit liv, men ligenu har jeg brugfor ro.  hvordan kan jeg få revalidering? hvad kræver det?

Hvor er du hjælpsom, lige det jeg har brugfor

Anmeld

11. august 2013

aarhusmor

Fortæl lægen hvordan du har det, så du har hans støtte. Meld dig så syg igen. Fortæl dem at du følte dig presset til at raskmelde dig, men at du har det rigtigt skidt.

Jobcentret vil så sende dig i arbejdsprøvninger og lave en jobplan sammen med dig. Og din stemme SKAL høres i den jobplan.

De vil afprøve hvor mange timer du kan arbejde. Så stop når du ikke kan mere. Hold pauser. Tænk ikke på hvad de synes. Tænk på dig selv.
Det er desværre hårdt at være syg.

En god idé er at have støtte fra en privat socialrådgiver(partsrepræsentant) eller altid have en bisidder med. Optag alle møder med dem, på din mobil tlf. Det må du gerne, når du selv deltager.

Fortæl dem at du gerne vil uddannes (ikke med det samme, men efter noget tid, dvs. efter 8 uger) til noget du kan holde til.

Anmeld

11. august 2013

Aagaard

Anonym skriver:

Jeg synes det er svært

jeg har haft depression siden jeg var 18 år gammel og har været på medicinskbehandling og har været i bedring indtil.....

Jeg har været udsat for en arbejdsskade hvor jeg blev overfaldt af en bebeoer og dermed blev truet på livet under overfaldet ud over det fysiske. det fysiske er at en beboeren kaster en smørekniv på hovedet af mig med et ordentlig slag og jeg fik en stor bule på hovedet, kaster en tallerken på mig hvor splinterne skære min fod og jeg bløder, hun vil ikke give slip og siger hun vil dræbe mig

Jeg blev fyret indenfor 3 mdr på min arbejdsplads fordi de ikke mente jeg vil blive rask indenfor kort tid. Jeg har ikke fået den rigtige hjælp da arbejdspladsen nægter at det er vold men mener det er en pædagogisk konflikt.

problemet er så at vi ejer hus, har et lille barn og bliver nød til at arbejde for at beholde vores hus ellers skal vi sælge den

Jeg har ikke fået erstatning pga. de mener ikke det er vold derfor skal retten afgøre.

Jeg har fået arbejde og skal begynde om 1 måned men er overhovedet ikke rask nok til at klare jobbet, jeg har fået et tilbagefald af min depression. Men jeg skal jo arbejde for at vi kan beholde vores hus.

Hvad ville i gøre?

Meget bekymret mor

Den her behandling kan TRYLLE! - Det virker som medicin bare uden bivirkninger og meget hurtigere.

http://www.eegtraining.dk/velkommen det er deres hjemmeside, prøv at læse om det der. Desuden er her et link til min blog - det er nogle måneder siden jeg sidst har været aktiv - men det gør ikke min historie mindre rigtig eller brugbar.

http://froekenmor.blogspot.dk/2013/01/vores-mulige-redning-eeg-hjernetrning.html 

jeg håber du kan bruge det, det har øvet mirakler her hos os - det håber jeg også at det kan hos jer!

\\ Line

Anmeld

11. august 2013

camilla10

Anonym skriver:

Jeg synes det er svært

Hvad ville i gøre?

Meget bekymret mor

Skynd dig at få hjælp af fagforeningen. Hvis du ikke er medlem, er det bare med at melde sig ind. De kan også hjælpe mht retten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.