Anonym skriver:
Hejsa 
jeg står i en situation som jeg ikke lige kan gennemskue 
Vi skal holde barnedåb her engang sidst på året og vi vil gerne holde det her hjemme da det er billigst. Men vi har ikke et ret stort hus så det med gæsterne er lidt af et problem..
vi har snakket om at kun invitere den aller nærmeste famile så det bliver En lille forsamling.. På min side vil der være 6-7 stk og på kærestens side kun 5 foruden hans moster og kusine som han også gerne vil have med.. Problemet et bare at der er nogle i familien der vil få ondt i røven hvis inviterer hans moster og kusine og kusine og ikke mine 
Men jeg har altså 4 stk kusiner osv og det har vi bare ikke pladser til...
jeg har dog lidt dårlig samvittighed over at inviterer kærestens kusine og ikke den ene af mine da vi har fået meget baby udstyr gratis fra hende 
Men hvad siger i ? Kan man godt tillade sig at invitere nogle og ikke andre ? TænkeR også lidt at jeg har 6-7 stk inviteret og kæresten kun 5 så der er jo egentlig 2 frie pldåser på hans side ?? Såå kan man bruge de til undskyldning til familien at vi hver især kunne invitere 7 mennesker ??
Og hvad med børn ? Ville i invitere børn med til en dåb ?
hej med dig 
I kan jo gøre fuldstændig lige som i vil... men ja nogle vil nok blive '' stødt '' ! men det kommer an på så meget..
Hos os er der kæmpe mange mennesker med til dåb, for min kæreste har en voldsom stor familie, og jeg har en '' normal '' størrelse
og ved kærestens familie har vi trukker alle kusiner og fætter fra ( da vi alligevel aldrig ser dem )
men til min søns dåb var vi 50 ialt. og her ved vores datters dåb bliver vi omkring 60 ( der er kommet nye venner til ) MEGET gode venner.
Men jeg vil sige at jeg synes ikke om at man ikke invitere børn med, synes simpelthen en baredåb uden andre børn er alt for underligt, og trist...
jeg har kun været til 1 barnedåb før hvor der ikke var andre børn med, og jeg brød mig simpelthen ikke om det
kan ikke rigtig forklare det bedre hvorfor tror jeg....