7-årig og skoleskift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
6 svar
2 synes godt om
8. august 2013

Munder

Vi skal flytte til en ny by, og derfor skal vores datter på 6 år (snart 7) skifte skole.

Hun skal starte i 1. klasse på mandag på den gamle skole, men vi håber inden for 14 dage at kunne flytte hende til den nye. (der mangler bare de sidste formaliteter omkring køb af det nye hus)

Hvordan forbereder man bedst muligt sådan en størrelse på et skoleskift? Hun ved godt vi har solgt hus og skal flytte, men vi har endnu ikke talt med hende omkring muligheden for at skulle skifte skole.

Gode råd modtages med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

serinasmor

Munder skriver:

Vi skal flytte til en ny by, og derfor skal vores datter på 6 år (snart 7) skifte skole.

Hun skal starte i 1. klasse på mandag på den gamle skole, men vi håber inden for 14 dage at kunne flytte hende til den nye. (der mangler bare de sidste formaliteter omkring køb af det nye hus)

Hvordan forbereder man bedst muligt sådan en størrelse på et skoleskift? Hun ved godt vi har solgt hus og skal flytte, men vi har endnu ikke talt med hende omkring muligheden for at skulle skifte skole.

Gode råd modtages med kyshånd

Hvordan har hun det i sin klasse?

HVor langt væk (km) skal i flytte

Anmeld

8. august 2013

stjernehimmel

Jeg sagde til  hende af min (ca samme alder) at vi skulle flytte og at hun blev nød til at skifte skole...

forklarede hende at vi slet ingen tid ku få sammen pga vi sku bruge så meget tid osv på transport... og gjorde meget ud af at hun ved skoleskift fik en MASSE nye venner...., værelse osv...

Hun har klaret det hele til UG, og er rigtig glad for det nye omgivelser :-)

Anmeld

8. august 2013

Munder

serinasmor skriver:

Hvordan har hun det i sin klasse?

HVor langt væk (km) skal i flytte

Det er ikke langt - omkring 5 minutter i bil (dog en anden kommune), men vi prioriterer, at hun kommer til at være i nærmiljøet.

Hun har det fint i klassen nu.

Anmeld

8. august 2013

serinasmor

Munder skriver:

Det er ikke langt - omkring 5 minutter i bil (dog en anden kommune), men vi prioriterer, at hun kommer til at være i nærmiljøet.

Hun har det fint i klassen nu.

Så ville jeg bare snakke med hende om det stille og roligt. Der er ikke længere end at hun nemt kan komme på besøg hos veninderne i weekenden osv.

Snak om nyt værelse og nye og flere gode venner.

krydser fingre for at hun kommer i en god klasse

Anmeld

8. august 2013

Munder

serinasmor skriver:

Så ville jeg bare snakke med hende om det stille og roligt. Der er ikke længere end at hun nemt kan komme på besøg hos veninderne i weekenden osv.

Snak om nyt værelse og nye og flere gode venner.

krydser fingre for at hun kommer i en god klasse

Rigtig god ide, at holde kontakten til veninderne 

Anmeld

10. august 2013

Lone Jakobsen

min søn har desværre skiftet skole nogle gange, og det vigtigste for ham har været at han ikke skulle miste kontakten til de venner han havde i den første skole.

så vi har altid holdt muligheden åben for at de "gamle" venner stadig kunne komme på besøg, og at man også kunne besøge den gamle skole.

samtidig har vi brugt god tid på at besøge den nye skole, snakke med lærer og elever, og snakke lidt om de få ting vi har vidst om den nye skole. fx. hvor mange elever der er i klassen, hvad de hedder, om der er en god legeplads, om de har nogle mere spændende fag osv. osv.

børn er normalt meget åbne for forandringer, det er mest os voksne der er nervøse, for det

min søn er nu 8 år og starter på en ny (speciel) skole og en ny sfo på mandag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.