mor88 skriver:
Hej piger,
Jeg håber at nogen af jer kan give mig nogle gode råd med på vejen.
Vi flytter til en ny by om en måneds tid, hvor både jeg og min kæreste skal starte på uddannelse, dvs leve af SU.
Pga en masse ting, så som lånte møbler osv, må vi købe nye møbler, når vi flytter. Vi skal som sagt begge på SU, så pengene er små, men vi har begge haft job, og har derfor sparet penge sammen til møbler.
Jeg tænker, hvor går vi hen for at få billige, men gode varer? IKEA? Hvordan er det at købe brugt? F.eks. Brugt sofa?
Vi har brug for(mest nødvendigt):
Seng, dobbeltseng el. To boxmadrasser
Juniorseng og madras
Garderobeskabe el. Kommoder
Spisebord og 4 stoleSofa + sofabord
Nogen af jeg, der har erfaring med møbelkøb på småt budget, der kan hjælpe mig lidt på vej?
Vi stod i lignende situation for et år siden. Vi flyttede fra Færøerne af uden møbler, uden noget som helst (dog lidt tøj)
Min kæreste skulle overtage min barsel og jeg begynde i skole. Vi gjorde det sådan, at vi havde opsparet lidt af penge inden vi rejste, men dog ikke så meget at vi kunne hoppe ind i idémøbler og købe alt nyt.
Derfor valgte vi at købe det mest nødvendige i IKEA. Sofa, sofabord, køkkenbord, o.a. DU får trods alt et stue bord for en 50,- derinde
Sidenhen har vi stille og roligt skiftet ud. Kvaliteten er måske ikke den bedste, men det er jo ikke totalt skrammel.
Når man også har en baby så passer det fint, ihvertfald til os, specielt da Adam har både tegnet og hakket i nogle af vores møbler ..