Tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

817 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. august 2013

Lukas&Liam<3

Lukas fik for 1,5 måned siden (da han var 5mdr) 2 tænder i undermunden, hvor han ikke "var så slemt" ramt at smerter. Men denne gang, opdagede først venstre fortand på vej, dagen efter en lille prik fra den ved siden af, og i dag er højre fortand og den ved siden af også brudt igennem med en lille hvid prik. Vi har bare haft en hæslig dag, (min kæreste har heldigvis ferie) har prøvet at putte ham så mange gange og efter en laaaang kamp faldt han i søvn og sov 10 min og vågnede med smerter det samme senere på dagen. 2x10min og 1x i time har han sovet. Kl 17,30 var var rigtig træt så vi måtte lægge ham kl 8 faldt han i søvn og er lige vågnet igen med smerter og det bløder lidt fra den ene tand. Har både prøvet med dolodent og aftamed og det hjælper slet ikke. Hvad skal vi gøre?/: kan slet ikke mere at han bare græder og græder af smerte :'/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

Smilendesussi

Vi har brugt aftamed - kan købes på apoteket, det er gel, som man smører på. Apoteket anbefaler det ikke, da man kan komme til at bedøve for meget mener de. Men det har virket rigtig godt hos os, hvis det har været helt slemt har vi brugt panodil, men der var vores pige også lidt ældre end fem mdr. 

Vi har selv de sidste to hjørnetænder på vej og det går overraskende godt  For at det bliver ved indtil de er igennem. 

God fornøjelse eller hvad man nu skal sige...

Anmeld

7. august 2013

Lukas&Liam<3

Smilendesussi skriver:

Vi har brugt aftamed - kan købes på apoteket, det er gel, som man smører på. Apoteket anbefaler det ikke, da man kan komme til at bedøve for meget mener de. Men det har virket rigtig godt hos os, hvis det har været helt slemt har vi brugt panodil, men der var vores pige også lidt ældre end fem mdr. 

Vi har selv de sidste to hjørnetænder på vej og det går overraskende godt  For at det bliver ved indtil de er igennem. 

God fornøjelse eller hvad man nu skal sige...

Det virker ikke på Lukas nu /: gjorde det sidste gang lidt, i hvertfald så han kunne falde i søvn. Men nu er det jo også 4 tænder på en gang.
Vil helst heller ikke give panodil. Men synes bare virkelig det er synd for ham /:

Anmeld

7. august 2013

Smilendesussi

Maria&Lukas skriver:

Lukas fik for 1,5 måned siden (da han var 5mdr) 2 tænder i undermunden, hvor han ikke "var så slemt" ramt at smerter. Men denne gang, opdagede først venstre fortand på vej, dagen efter en lille prik fra den ved siden af, og i dag er højre fortand og den ved siden af også brudt igennem med en lille hvid prik. Vi har bare haft en hæslig dag, (min kæreste har heldigvis ferie) har prøvet at putte ham så mange gange og efter en laaaang kamp faldt han i søvn og sov 10 min og vågnede med smerter det samme senere på dagen. 2x10min og 1x i time har han sovet. Kl 17,30 var var rigtig træt så vi måtte lægge ham kl 8 faldt han i søvn og er lige vågnet igen med smerter og det bløder lidt fra den ene tand. Har både prøvet med dolodent og aftamed og det hjælper slet ikke. Hvad skal vi gøre?/: kan slet ikke mere at han bare græder og græder af smerte :'/

Måske du skal overveje panodil om natten, så han får lidt længere sammenhængende søvn. Men kender kan godt forstå, at du helst ikke vil give det...

Anmeld

7. august 2013

Lukas&Liam<3

Smilendesussi skriver:

Måske du skal overveje panodil om natten, så han får lidt længere sammenhængende søvn. Men kender kan godt forstå, at du helst ikke vil give det...

Kan godt være jeg må blive nød til det. Han er heldigvis faldet i søvn igen. Så må lige se næste han han vågner

Anmeld

8. august 2013

Smilendesussi

Hvordan er det gået med Lukas i nat?

Anmeld

8. august 2013

serinasmor

Håber i har haft en nogenlunde nat

Hvis der også er bøvl med tænderne idag så prøv at give ham kolde agurkestænger at gumle på (samtidig med det andet) det skulle bedøve lidt også

Anmeld

8. august 2013

Mettefpigen

Du kan få creme på apoteket, købe kølige bideringe....

Her var der intet der hjalp..... Måtte bare trøste det vi kunne :-S

Anmeld

8. august 2013

Lukas&Liam<3

Smilendesussi skriver:

Hvordan er det gået med Lukas i nat?

Det er gået fint, han har sovet godt. Godt nok vågnet kl 6.30 (1,5time før han plejer) men han er meget pyldret nu og har ikke sovet endnu. Han plejer maks at være vågen 1 time også sove.

Anmeld

8. august 2013

Lukas&Liam<3

serinasmor skriver:

Håber i har haft en nogenlunde nat

Hvis der også er bøvl med tænderne idag så prøv at give ham kolde agurkestænger at gumle på (samtidig med det andet) det skulle bedøve lidt også

Han får bare tygget stykker af agurken og får det galt i halsen. Så det er jeg ikke så tryg ved /:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.