Hjalte 5 måneder (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. august 2013

Miss-86

Dejlig up-date

Hvor ser han skøn ud.

Ps. Moren ser også BRAND godt ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. august 2013

Tulipan

M (: skriver:

Om få timer er min lille fyr 5 måneder gammel, og det er slet ikke til at forstå, hvor tiden er blevet af. (:

Han er nu ca. 68 cm lang og 7000 gram tung, så man kan ikke længere betegne ham som en lille tynd baby! Han ligger nu én kurve over gennemsnittet i længden, og én under gennemsnittet i vægt (hvis han IKKE korrigeres 4 uger, men sammenlignes med mature børn født på samme tidspunkt), så han er kommet rigtig fint efter det!

Hjalte er en rigtig glad og smilende dreng, og er meget gavmild med både smil og grin. Han er meget dygtig til at løfte hovedet og rejse sig op på strakt arm, mens han rækker ud efter sit legetøj. Han ruller en smule fra mave til ryg, men den anden vej har han endnu ikke knækket koden på, men det skal nok komme. (: Han er begyndt at møve sig lidt fremad, og igår fandt han sine fødder.

Han er meget rank i ryggen og nyder at sidde hos os eller stå op - han har endnu ikke fundet ud af, at man kan hoppe, så ssssh.. Han kan endnu ikke sidde, men da det "kun" er balancen, der mangler, så tror jeg ikke der går mange måneder endnu - måske han kan ved næste update?

I dag er han begyndt til babysvømning, og det gik bare SÅ godt - min lille guldfisk har det som en fisk i vandet, men det kan jo ikke rigtig komme bag på nogen! Han dykkede for første gang i sit liv (og det var i følge instruktøren IKKE et begynder dyk) og han klarede det SÅ flot og uden nogen form for klynk!

Hjalte spiser fortsat kun mælk (3 x MME og 2 x MM i døgnet), og jeg regner med, at han fortsætter på den kost indtil 6 mdr., medmindre han viser tegn på at være grødklar før. Meeeen, det tror jeg nu næppe.

Jeg er (langt om længe) stoppet med at malke ud efter 4,5 måned. Jeg havde ikke længere tiden, overskuddet eller lysten, og med 14 liter mælk i fryseren (2 flasker af 180 ml til han er seks måneder) besluttede jeg, at jeg havde aftjent min værnepligt.

Og nu til billedspam:

Fantastisk billeder og dejlig opdate
Hvor er de skønne dem hvor han får solcreme på
Han er godt nok kommet godt med efter at være lidt for tidligt født, hvor er det skønt

Anmeld

9. august 2013

Carina:-)

Lækker lille dreng du har 

Anmeld

9. august 2013

M (:

Juliekp skriver:

Du kan også roligt være stolt, han er så god! Og også stolt af dig selv for den sags skyld, mht at malke ud SÅ længe, det sgu sejt!

Nej det kan man overhovedet ikke  Han har en super fin størrelse. Ikke den største, men heller ikke lille længere

Jeg må også ærligt sige, at det har været møg hårdt, og at nu, hvor jeg ENDELIG er stoppet, ikke fortryder min beslutning - men den har også været lææææænge undervejs . Men tror også det hjælper lidt på den dårlige samvittighed, at han stadig får to flasker af min mælk i døgnet..

Anmeld

9. august 2013

M (:

Martsbaby skriver:

Du får nogle vilde guns når han først går i gang - det kan jeg love dig!

Jamen.. Hallo.. Du skal være stolt af ham!
Han er lækker og han kommer så godt efter den trods en lidt for tidlig start!

Haha, jeg trænger også til at komme i træningscenteret, så måske det ikke er den værste bivirkning?

Årh, tusind tak, det var meget sødt sagt!

Anmeld

9. august 2013

M (:

emmagirl skriver:

Lige præcis  

Jeg var lige på vægten i går med Leander - tror den er i stykker, den siger at han allerede vejer 4200 g!????

Hihi, hvis det passer og Leander holder farten, så har de samme vægt om få måneder..

Anmeld

9. august 2013

M (:

2babygirls skriver:

Nej, jeg synes også at når de rammer 6 mdr så vender man sig om og så er de startet i institution

Pyha, Hjalte behøver heldigvis ikke starte før han er 12,5 måned..

Anmeld

9. august 2013

M (:

1990h skriver:

Hold op han vokser den lille fyr

Ja, han har fart på! Han var kun i str. 62 i tre (!!!!) uger!

Anmeld

9. august 2013

Nessie

Hvor er han altså bare skøn 

Dejligt at det går så godt, men 5 måneder allerede?  

Anmeld

9. august 2013

M (:

Miss-86 skriver:

Dejlig up-date

Hvor ser han skøn ud.

Ps. Moren ser også BRAND godt ud

Hvor er du sød! Og lige sådan en kommentar man trænger til at høre, når man efter malke-stop har taget 2 kg på..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.