Socialrådgiveruddannelsen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

942 visninger
9 svar
2 synes godt om
7. august 2013

EnSødMor

Hej  

Jeg har et stort ønske om at blive socialrådgiver, jeg er netop optaget på vuc hvor jeg vil få taget de fag jeg skal bruge, så jeg kan søge ind til næste år..

Men jeg har nogle spørgsmål til uddannelsen/dig... 

Hvilken uddannelse har du valgt indenfor socialrådgiver, kan se der er en heltids, og en it baseret? Det lyder dejligt nemt med den der hedder it baseret da man skal arbejde mest selv, men er det godt eller dårligt? 

Kan se man får su under hele uddannelse, men jeg skal ikke have lån, så derfor vil jeg kunne få omkring 5000,- i de 3½ år den varer.. Jeg er i forhold og har barn. 5000 er ikke meget, men det skal nok gå, men hvordan har i fået dagligdagen til at kunne gå, da det jo så næsten er manden (Hvis han arbejder) der betaler mest i forholdet?

Hvad syntes du om uddannelsen indtil videre & hvad godt kan du fortælle om den?

Tak på forhånd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

aarhusmor

Jeg går på den it-baserede i Odense og den er jeg meget glad for. Man kan ikke komme igennem den uden at man læser 1600 sider hver 12. uge, så det kræver at man har en god diciplin. Og der er jo masser af opgaver også.

Hver 3. uge kan man så få lidt undervisning og socialt samværd.

Det fungerer rigtigt godt når man har et barn.

Århus har lige fået en ny it-baseret men den kender jeg ikke til. Der er også en på Sjælland, men vi hører fra de andre elever at der ikke er styr på ret meget derovre. Vores skole er ok.

Ja hvis du har nok SU tilbage kan du få det + forsørgertillæg

Anmeld

7. august 2013

EnSødMor

aarhusmor skriver:

Jeg går på den it-baserede i Odense og den er jeg meget glad for. Man kan ikke komme igennem den uden at man læser 1600 sider hver 12. uge, så det kræver at man har en god diciplin. Og der er jo masser af opgaver også.

Hver 3. uge kan man så få lidt undervisning og socialt samværd.

Det fungerer rigtigt godt når man har et barn.

Århus har lige fået en ny it-baseret men den kender jeg ikke til. Der er også en på Sjælland, men vi hører fra de andre elever at der ikke er styr på ret meget derovre. Vores skole er ok.

Ja hvis du har nok SU tilbage kan du få det + forsørgertillæg

det er også mest den i odense jeg hælder til, den it baseret, især med barn.  

Hmm, forsørgertillæg er også et lån som skal betales tilbage? .

Anmeld

7. august 2013

LilleChelle

Jeg starter her d. 2. september på det ordinære hold i Odense  

- Vi får det fint til at fungere, med stor ejerlejlighed, ny stor bil, hund, barn - og vi er begge studerende. Det handler om prioritering

Jeg har taget mange af mine HF fag som fjernstudie, og det kræver virkelig disciplin at få læst det hele. Og så er jeg overbevist om at det er bedst at have nogen at sparre med, når vi skal studere til noget inden for arbejdet med mennesker. 

Held og lykke  

Og jo, du vil kun kunne få almindelig SU, når din mand ikke er studerende Selvfølgelig hvis du har noget tilbage (Hvis ikke du har taget en videregående før). 

Anmeld

7. august 2013

EnSødMor

LilleChelle skriver:

Jeg starter her d. 2. september på det ordinære hold i Odense  

- Vi får det fint til at fungere, med stor ejerlejlighed, ny stor bil, hund, barn - og vi er begge studerende. Det handler om prioritering

Jeg har taget mange af mine HF fag som fjernstudie, og det kræver virkelig disciplin at få læst det hele. Og så er jeg overbevist om at det er bedst at have nogen at sparre med, når vi skal studere til noget inden for arbejdet med mennesker. 

Held og lykke  

Og jo, du vil kun kunne få almindelig SU, når din mand ikke er studerende Selvfølgelig hvis du har noget tilbage (Hvis ikke du har taget en videregående før). 

Tillykke med pladsen, var der rift om pladserne og hvilken baggrund har du til at søge ind?  

Har ikke taget en videregående før

Okay, ja det handler om priortering.

Anmeld

7. august 2013

wamse

Jeg starter på socialrådgiveruddannelsen d. 2 september i Esbjerg, også på et ordinært hold. Jeg har været på fjernstudie i hf enkeltfag siden marts i år, og det gør jeg aldrig igen. Jeg mangler simpelthen sparringen med de andre og jeg synes det er super svært, at holde nok struktur selv. 

Angående su, så er jeg enlig forsørger og tager lån, så der kan jeg ikke hjælpe dig 

Anmeld

7. august 2013

LilleChelle

Frk-S skriver:

Tillykke med pladsen, var der rift om pladserne og hvilken baggrund har du til at søge ind?  

Har ikke taget en videregående før

Okay, ja det handler om priortering.

Tusind tak Jeg fik standbyplads sidste år, så jeg var sikret en plads i år  

- Det passede ganske glimrende ind i vores liv, da jeg gik højgravid sidste år på denne tid  

Men ja, der har været rift om pladserne, adgangskvoten er steget fra 4,5 sidste år, til 5,6 i år  

Jeg blev student sidste år, efter at have taget en HF på 1,5 år  

Anmeld

7. august 2013

EnSødMor

LilleChelle skriver:

Tusind tak Jeg fik standbyplads sidste år, så jeg var sikret en plads i år  

- Det passede ganske glimrende ind i vores liv, da jeg gik højgravid sidste år på denne tid  

Men ja, der har været rift om pladserne, adgangskvoten er steget fra 4,5 sidste år, til 5,6 i år  

Jeg blev student sidste år, efter at have taget en HF på 1,5 år  

Okay, tusind tak

Hvor skønt. Vi har også en ide om at få en nummer 2, inden jeg starter op på selve den uddannelse, så der er lidt tid endnu.  

Held og lykke med den.  

Anmeld

7. august 2013

Patriark

Frk-S skriver:

Hej  

Jeg har et stort ønske om at blive socialrådgiver, jeg er netop optaget på vuc hvor jeg vil få taget de fag jeg skal bruge, så jeg kan søge ind til næste år..

Men jeg har nogle spørgsmål til uddannelsen/dig... 

Hvilken uddannelse har du valgt indenfor socialrådgiver, kan se der er en heltids, og en it baseret? Det lyder dejligt nemt med den der hedder it baseret da man skal arbejde mest selv, men er det godt eller dårligt? 

Kan se man får su under hele uddannelse, men jeg skal ikke have lån, så derfor vil jeg kunne få omkring 5000,- i de 3½ år den varer.. Jeg er i forhold og har barn. 5000 er ikke meget, men det skal nok gå, men hvordan har i fået dagligdagen til at kunne gå, da det jo så næsten er manden (Hvis han arbejder) der betaler mest i forholdet?

Hvad syntes du om uddannelsen indtil videre & hvad godt kan du fortælle om den?

Tak på forhånd.

Hej,

Jeg tog bacheloren på Metropol i København. Derfor har jeg kun kendskab til den, "traditionelle" måde, at studere på. Nu det nogle år siden jeg blev færdig så ved ikke om uddannelsen er blevet ændret. Men det jeg efterspurgte på studiet var mere praktisk uddannelse, altså reelt mere praktik.

Man bliver ikke socialrådgiver på studiet, det bliver man ude i forvaltningene og i virkeligheden.

Jeg tænker, at da faget er baseret på arbejdet med mennesker er det, at kunne drøfte/reflektere/diskutere med andre mennesker, en vigtig del af uddannelsen, den del kunne måske mangle hvis man fjernstuderer- ikke at jeg dog ved det.Held og lykke.

Anmeld

7. august 2013

EnSødMor

Patriark skriver:

Hej,

Jeg tog bacheloren på Metropol i København. Derfor har jeg kun kendskab til den, "traditionelle" måde, at studere på. Nu det nogle år siden jeg blev færdig så ved ikke om uddannelsen er blevet ændret. Men det jeg efterspurgte på studiet var mere praktisk uddannelse, altså reelt mere praktik.

Man bliver ikke socialrådgiver på studiet, det bliver man ude i forvaltningene og i virkeligheden.

Jeg tænker, at da faget er baseret på arbejdet med mennesker er det, at kunne drøfte/reflektere/diskutere med andre mennesker, en vigtig del af uddannelsen, den del kunne måske mangle hvis man fjernstuderer- ikke at jeg dog ved det.Held og lykke.

Tusind tak for dit input, det er dejligt at høre fra flere sider af uddannelsen, nej det er også min første indskydelse af fjernstudie, at især ved denne uddannelse går man lidt glip af det som det virkelig handler om? Men tak, jeg har heldigvis noget tid endnu til at beslutte mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.