gode råd, tips og idéer!? børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.110 visninger
1 svar
0 synes godt om
14. juli 2009

Stineve

Hej i dejlige kvindfolk...

Jeg skal starte, som vikar i en skovbørnehave her sidst i Juli og jeg glæder mig bare SÅ meget til at komme i gang med det...

Men jeg er da lidt nervøs for det hele... og vil jo gerne fremstå som selvstændig og en god initeritivtager (staves*) , overfor de andre pædagoger og børn..

så har i nogle gode råd, tips og idéer, til hvordan jeg dæmper nervøsiteten og evt. om i har gode foreslag til sjove lege, jeg kunne introducere børnene til?.. vi er ude hele dagen, på en stor eng + skovområde..

- Stine.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2009

FruPudderkvast

Stineve skriver:

Hej i dejlige kvindfolk...

Jeg skal starte, som vikar i en skovbørnehave her sidst i Juli og jeg glæder mig bare SÅ meget til at komme i gang med det...

Men jeg er da lidt nervøs for det hele... og vil jo gerne fremstå som selvstændig og en god initeritivtager (staves*) , overfor de andre pædagoger og børn..

så har i nogle gode råd, tips og idéer, til hvordan jeg dæmper nervøsiteten og evt. om i har gode foreslag til sjove lege, jeg kunne introducere børnene til?.. vi er ude hele dagen, på en stor eng + skovområde..

- Stine.

Jeg har selv arbejdet i en skovbørnehave/udflytterbørnehave.. Og jeg kan love dig for at det er fedt!

Du skal i hvert fald bare slappe af og tænke på at de pædagoger der er der også har været nye i faget engang..

Mht. lege osv, vil jeg først og fremmest råde dig til at lære børnene at kende før du begiver dig ud i diverse lege som børnene måske afviser lidt fordi de lige skal lære dig at kende.. Men ellers er det jo kun fantasien der sætter grænser.. Du kan lege skattejagt, blindebuk, "alle mine kyllinger" og alt muligt andet.
Tillykke med det nye job  Og held og lykke..

Sarah 20 + 1

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.