mellem 2 uddannelser og indtægt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. august 2013

wamse

Nogen erfaring med at stå mellem to uddannelser og ikke have en indtægt den første måned?

Jeg er pr. dags dato stoppet på vuc enkeltfag og skal starte på socialrådgiveruddannelsen d. 2/9. Jeg kan ikke søge su før jeg er registreret på socialrådgiveruddannelsen. Jeg kommer ikke til at kunne nå at få su i sep. så.

Kan man søge enkeltydelse mod tilbagebetaling? Nogen med erfaring omkring dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

An&Jo

jo du søger så snart du er oprettet, og hvis den ikke kommer til den 1 september, så kommer den hurtigst muligt derefter, så du får penge, spørgsmålet er bare hvor sent ind i måneden..

Så ro på, pengene skal nok komme, og det er med tilbagevirkende kraft hvis ikke de når det til den 1 september..

Anmeld

7. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Du vil stadig kunne få su, dog lidt forsinket.
Jeg foreslår at du ringet til udlejer og evt. andre der skal have noget betaling og fortæller at det bliver senere på måneden da din su vil blive forsinket.

Anmeld

7. august 2013

Bettina90

wamse skriver:

Nogen erfaring med at stå mellem to uddannelser og ikke have en indtægt den første måned?

Jeg er pr. dags dato stoppet på vuc enkeltfag og skal starte på socialrådgiveruddannelsen d. 2/9. Jeg kan ikke søge su før jeg er registreret på socialrådgiveruddannelsen. Jeg kommer ikke til at kunne nå at få su i sep. så.

Kan man søge enkeltydelse mod tilbagebetaling? Nogen med erfaring omkring dette?

Må du overhovedet få SU i august? Men kan tyde på din SU i september "bare" bliver forsinket

Har selv lige haft et par måneder uden SU. Havde heldigvis opsparing og et job på et par timer om ugen. Men synes generelt det er et problem med SU mellem uddannelser, især fordi SU er forudbetalt og løn er bagudbetalt

Anmeld

7. august 2013

wamse

An&Jo skriver:

jo du søger så snart du er oprettet, og hvis den ikke kommer til den 1 september, så kommer den hurtigst muligt derefter, så du får penge, spørgsmålet er bare hvor sent ind i måneden..

Så ro på, pengene skal nok komme, og det er med tilbagevirkende kraft hvis ikke de når det til den 1 september..

Jeg ringer til uddannelselsstedet i morgen og får af vide, hvornår jeg kan søge for har hverken råd til studiebøger eller noget til d. 1 så.

Tak for svaret 

Anmeld

7. august 2013

wamse

mor:) skriver:

Du vil stadig kunne få su, dog lidt forsinket.
Jeg foreslår at du ringet til udlejer og evt. andre der skal have noget betaling og fortæller at det bliver senere på måneden da din su vil blive forsinket.

Tak skal du have for svaret  Godt forslag, det vil jeg få taget mig af lige så snart jeg har snakket med uddannelsesstedet i morgen 

Anmeld

7. august 2013

wamse

Bettina90 skriver:

Må du overhovedet få SU i august? Men kan tyde på din SU i september "bare" bliver forsinket

Har selv lige haft et par måneder uden SU. Havde heldigvis opsparing og et job på et par timer om ugen. Men synes generelt det er et problem med SU mellem uddannelser, især fordi SU er forudbetalt og løn er bagudbetalt

Jeg har jo været tilmeldt hf indtil nu, så skal have su for de første dage så, vil tro resten skal tilbagebetales 

Tak for svaret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.