Føler mig defekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
3 svar
1 synes godt om
7. august 2013

Babymenow

Jeg skriver dette indlæg da jeg har et stort behov for at tale om det. Jeg mødte min kæreste sidste sommer, vi bliver ret hurtigt enige om at vi skal ha børn.. Og gerne mange  Vi går til lægen for at få lavet et sundhedscheck.. Det viser sig at jeg har pco , det aner jeg ikke hvad er, jeg får læst på lektien og lægger min kost om, lægen ordinere metformin til mig og jeg taber mig, men min cyklus kommer dog stadig ikke af sig selv.

Vi begynder at snakke om fertilitetsbehandling og kontakter en gynækolog, der er dog ikk så megen hjælp at hente så jeg kontakter en fertilitetsklinik og så går det stærkt. Alle mulige undersøgelser med underlige forkortelser.. Sædanalyser.. HSG.. Bla bla bla.. Og så sætter de mig gudhjælpemig på p piller.. Det bliver man da ikk gravid af.. 

Sidste undersøgelse viste en stor vandcyste på venstre æggeleder.. Det var ikk farligt( ifølge lægen) men den kunne afgive hormoner der kunne forstyrre en befrugtning. 

Jeg føler mig sgu lidt underlig. Kender ikke min egen krop mere!! 

Mit håb er ikke blevet mindre jeg ved der kommer en mirakel baby og glæder vores liv men jeg har ikke en særlig god tålmodighed!!! Ved ikke om det er p pillerne der gør mig så hidsig eller hvad?!?? ævvvv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

BigHope13

Babymenow skriver:

Jeg skriver dette indlæg da jeg har et stort behov for at tale om det. Jeg mødte min kæreste sidste sommer, vi bliver ret hurtigt enige om at vi skal ha børn.. Og gerne mange  Vi går til lægen for at få lavet et sundhedscheck.. Det viser sig at jeg har pco , det aner jeg ikke hvad er, jeg får læst på lektien og lægger min kost om, lægen ordinere metformin til mig og jeg taber mig, men min cyklus kommer dog stadig ikke af sig selv.

Vi begynder at snakke om fertilitetsbehandling og kontakter en gynækolog, der er dog ikk så megen hjælp at hente så jeg kontakter en fertilitetsklinik og så går det stærkt. Alle mulige undersøgelser med underlige forkortelser.. Sædanalyser.. HSG.. Bla bla bla.. Og så sætter de mig gudhjælpemig på p piller.. Det bliver man da ikk gravid af.. 

Sidste undersøgelse viste en stor vandcyste på venstre æggeleder.. Det var ikk farligt( ifølge lægen) men den kunne afgive hormoner der kunne forstyrre en befrugtning. 

Mit håb er ikke blevet mindre jeg ved der kommer en mirakel baby og glæder vores liv men jeg har ikke en særlig god tålmodighed!!! Ved ikke om det er p pillerne der gør mig så hidsig eller hvad?!?? ævvvv

Du får en kæmpe kram herfra

det er en forfærdelig følelse at gå og føle sig defekt og at man ikke duer til at formere sig, men prøv at tænk positivt, i er kommet i behandling nu og der sker trods alt noget. selvom det er dødens pine at være på ppiller når man ønsker en graviditet.

Har selv været møllen igennem, og har gennemgået to inseminerings forsøg og sidder nu og har 3 mdr til termin, så det kan godt lykkedes

Anmeld

7. august 2013

modesty

Jeg forstår udmærket dine følelser. Jeg fik bortopereret en æggeleder og den anden virker ikke, så vi skulle i IVF behandling. Jeg følte mig fuldstændig ligesom dig. Defekt. Fremmed i min egen krop. Jeg tror at det er helt normale følelser når man ser kvinder omkring sig blive gravide på stribe, og hov ups, der var lige en smutter, og man selv prøver og prøver og intet sker.

Jeg fandt en god psykolog, og sørgede for at snakke godt med min kæreste undervejs i forløbet, og begge ting hjalp.

Og et lille råd: Arbejd med din tålmodighed. For den bliver du nødt til at have - der kan være en del ventetid når man er i behandling.

Det er super at du ikke har mistet håbet, men klør på med positivt sind - det skal nok ske for jer.

Anmeld

7. august 2013

Babymenow

Tak for jeres svaraltid rart at vide at man ikke er helt alene med sine tanker og bekymringer!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.