tweety2060 skriver:
hejsa
ja jeg er så ny i BH verden og må sige at jeg har en del spørgsmål.... tænkte at jeg liiige ville høre jer om hvordan I startede med jeres børn....
havde I en slags forventningssamtale med en /flere pædagoger så I fik mulighed for at høre om BH og rutiner og I fik lov at fortælle om jeres dejlige poder??
Eller gør man ikke det?
jeg tænker bare at det ville være rart med lidt baggrunds info om de små når de kommer til en ny stor verden?
bliver I og leger lidt når I afl (tænk indkøringsfasen)? eller afl I til en pædagog og går med det samme?
tak for svar
hmmm ...
Serina startede godt nok i VS da vi havde samtale (integreret institution) men det var da hun var 2 år og 7,5 måned

- vi var lige flyttet ...
Men der var da en samtale

Bare med VSpædagog og institutionslederen.
Her fortalte vi om hvordan hun er som person, hvordan hendes rutiner har været, Hvor hun tidligere har været passet og hvad rutinerne var der.
Til gengæld fik vi at vide hvordan indkøring normalt kørte hos dem. Og hvordan de gjorde ved putning og mad osv.
Intet af det vi egentlig fik at vide om indkøring kunne vi bruge til ret meget

.. Det var jo indkøring i vuggestue, som de plejer at gøre med små børn og ikke med et egentligt børnehaveklart udadvendt barn.
De foreslog LAAAAANG indkøring over 14 dage hvor vi den første dag var på besøg -mig og serina sammen. Jeg tænkte ok - fair nok. Vi ser på det. Den første dag kom og Serina synes det var vildt underligt at jeg ikke skulle hjem

Hun rendte og legede med den ældste af de andre børn og var ellers mest interesseret i hvad der skete på børnehavens legeplads. Da vi skulle hjem fik vi at vide at hun bare skulle afleveres som vi ellers havde tænkt
Hun skulle også pludselig sove ude i en krybbe (selvom de havde feltsenge til indebrug). De fortrød da hun brød ud ad selen
Alt dette efter jeg havde fortalt dem at hun aldrig havde været svær at aflevere, at hendes dp ville anbefale børnehave (for hun var klar), at hun ikke normalt reagerede negativt på at komme nye steder hen, at hun sov inde hos dpmor fordi hun var blevet for stor til barnevognen, osv.
Serina gik i vuggestue i 14 dage/3uger. Hun integrerede sig selv i børnehaven da hun fik et rum til sine ting deroppe

ca en måned før planlagt start.
Til vuggestuens forsvar, troede de, at hun skulle gå i vuggestue til hun blev 3 år fordi hun var blevet flyttet og derfor måske var usikker på omgivelserne. Normalt ser de på hvornår børnene er klar. Fra integreret vuggestue kan man komme i børnehave fra 2 år og 9 mdr

Alt dette endte med at betyde at vi ikke fik en samtale inden børnehavestart

og derfor var der små ting vi ikke vidste men ikke den helt store omvæltning