Andre med uregelmæssig cyklus?? overvejer ægløsningstest.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. august 2013

Silke91

Hej søde piger

Manden og jeg tager nu hul på 4. cyklus med PB. Jeg vidste jo godt da vi smed pillerne at der kunne gå nogle måneder inden min cyklus blev normal. De første 2 var hhv. 28 og 30 dage. Selve mens varede så i 14 dage begge gange men i det mindste var den regelmæssig. Men her i 3. cyklus gik der så 39 dage før mens og PT ser det ud som om den kun varede 2 dage. (Fik mens lørdag).
Andre end mig som har en mærkelig cyklus efter p-piller og hvor lang tid gik der evt før jeres blev normal igen??

Derudover overvejer jeg at købe lidt ægløsningsteste denne gang. Ved at ÆL er ca. 14 dage før mens kommer men da den tilsyneladende er ret svingende et dette jo ikke nemt at regne med!
Men tænker bare at hvis man nu skal starte med at ÆL teste fra dag 10 og min cyklus så igen er lang så ryger der jo hurtigt en del tests. Hvis den nu er meget utydelig på fx. dag 10 kan man så vente et par dage med at teste igen eller skal man tage en test hver dag for at finde ÆL???

Håber i kan hjælpe mig piger og beklager den lange smøre.
Og tak på forhånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

Pcokate

Hejsa jeg selv uregelmæssig mens. Godt nok ikke pga ppiller men pcos. Vi begynder ligeledes på Æl test. Når mens stopper. Jeg bliver dig nødt til at teste hverdag, da den er så svingende min cyklus. 

Anmeld

7. august 2013

Rødhætte

Silke91 skriver:

Hej søde piger

Manden og jeg tager nu hul på 4. cyklus med PB. Jeg vidste jo godt da vi smed pillerne at der kunne gå nogle måneder inden min cyklus blev normal. De første 2 var hhv. 28 og 30 dage. Selve mens varede så i 14 dage begge gange men i det mindste var den regelmæssig. Men her i 3. cyklus gik der så 39 dage før mens og PT ser det ud som om den kun varede 2 dage. (Fik mens lørdag).
Andre end mig som har en mærkelig cyklus efter p-piller og hvor lang tid gik der evt før jeres blev normal igen??

Derudover overvejer jeg at købe lidt ægløsningsteste denne gang. Ved at ÆL er ca. 14 dage før mens kommer men da den tilsyneladende er ret svingende et dette jo ikke nemt at regne med!
Men tænker bare at hvis man nu skal starte med at ÆL teste fra dag 10 og min cyklus så igen er lang så ryger der jo hurtigt en del tests. Hvis den nu er meget utydelig på fx. dag 10 kan man så vente et par dage med at teste igen eller skal man tage en test hver dag for at finde ÆL???

Og tak på forhånd

Lyder præcis som da jeg stoppet med p piller. Min cyklus varede helt op til 43 dag. Da jeg begyndte at bruge æl var der gevinst efter et par mdr (tog 6 mdr ialt). Jeg testet fra dag 12 og fandt ud af jeg havde æl på dag 23. Det koster mange test, men hvis man vil vide hvornår æl ligger er der ikke andet for end at købe en masse test. Held og lykke med pb

Anmeld

7. august 2013

CH2012

Silke91 skriver:

Hej søde piger

Og tak på forhånd

Ellers har jeg altså også hørt om nogle som bruger temperaturmålings-metoden... Hver dag når hun stod op, målte hun sin temperatur i munden og skrev det ned med det samme. Når temperaturen steg, havde hun ægløsning... Noget i den stil. Det er jo en billigere løsning, hvis du vil prøve det først?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.