stor-rengøring...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

701 visninger
7 svar
5 synes godt om
7. august 2013

AnneMaria

Min mand er taget på forretningsrejse og er først hjemme på mandag. Det er første gang jeg er helt alene hjemme (altså med min søn) Jeg savner ham allerede, selvom det kun er en time siden at han tog afsted.

Bliver nødt til at få mine tanker væk fra ham lidt. Tænkte at jeg ville lave stor rengøring i HELE huset. Altså lidt hver dag, når min søn sover hans lure igennem dagen, for jeg skal jo også nyde tid sammen med min dejlige søn. Så det er er PLING PLING ren til på mandag, når min mand kommer hjem. Men jeg syntes det er lidt svær at ligge en stratigi, hvorfra man skal begynde. Er det bedst at begynde med et værelse og derefter et andet ? eller bedre at skrive en to-do-list, som fx. "støv alt af" "ryd op i alle skuffer". Hvordan gør i, når det handler om storrengøring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

Fuglemor

AnneMaria skriver:

Min mand er taget på forretningsrejse og er først hjemme på mandag. Det er første gang jeg er helt alene hjemme (altså med min søn) Jeg savner ham allerede, selvom det kun er en time siden at han tog afsted.

Bliver nødt til at få mine tanker væk fra ham lidt. Tænkte at jeg ville lave stor rengøring i HELE huset. Altså lidt hver dag, når min søn sover hans lure igennem dagen, for jeg skal jo også nyde tid sammen med min dejlige søn. Så det er er PLING PLING ren til på mandag, når min mand kommer hjem. Men jeg syntes det er lidt svær at ligge en stratigi, hvorfra man skal begynde. Er det bedst at begynde med et værelse og derefter et andet ? eller bedre at skrive en to-do-list, som fx. "støv alt af" "ryd op i alle skuffer". Hvordan gør i, når det handler om storrengøring?

Når jeg gør rent på den måde så tager jeg et rum af gangen. synes jeg  er meget nemmere. Ellers har man en masse og det kan virke mere besværligt 

Anmeld

7. august 2013

Billemyre

Jeg er et stort legebarn, som HADER at at rydde op og gøre rent.
Da jeg var lille, og skulle rydde op, bad jeg min mor om at spille den onde stedmoder fra Askepot - så gik det meget nemmere

Jeg "opfandt" også en lille leg, som jeg stadig bruger.
Jeg deler rummet op i fire felter med to snore, som jeg lægger på gulvet.
Dernæst giver jeg hvert felt et symbol fra en stak spillekort (hjerter, ruder, klør og spar). Så tager jeg esserne fra kortspillet og lægger dem med bagsiden opad.
Jeg beslutter hvor lang tid jeg skal bruge på at rydde hvert felt op, og sørger for at have et stopur (mobilen).
Så trækker jeg et kort, sætter uret, og begynder at rydde felterne op, et efter et.

Det lyder måske tåbeligt, men det går lyn hurtigt og det bliver pludselig utrolig overskueligt, hvis man lukker alt andet ude, end lige den lille plet, man er igang med.

Derudover laver jeg rigtig mange to do lister!
Kigger mig omkring og ser hvad der trænger til at blive gjort, og skriver det ned (gerne med tidsrum), inddelt efter rum, og bruger igen et stopur, for at holde mig igang og blive ved med at være effektiv.
Jeg har det nemlig med at falde i staver heeeele tiden 

Anmeld

7. august 2013

DianaRJS

AnneMaria skriver:

altså når du er færdig kommer du bare her og fortsætter ikke? ;P

Men jeg gør det når jeg skal have gjort hovedrent altså hvor alt virkelig bliver tager, at jeg laver en liste, og skriver alle rum på og under rummene skriver jeg hvad der SKAL laves i de enkelte rum, og så tager jeg bare rummene fra en ende et efter et

men er også en af dem der kan stå og kigge og tænke, FUCK det her er bare værre end jeg troede, og når listen er lavet kan jeg så se at det faktisk ikke er så slemt som jeg tror

Anmeld

7. august 2013

hekran

Laver liste og tjekker af for hvert rum. 

f.eks. Tørre dørkarme:               Badeværelse:x            Stue:x 

Tørre støv:                                          x                    x

Ret så tilfredsstillende, fordi rent faktisk løber det helt vildt meget op, når men virkelig går i dybden

Anmeld

7. august 2013

C-Dog

Jeg elsker at lave to do lister, der er bare noget tilfredsstillende ved at krydse hver enkelt ting af + at man aldrig glemmer noget fordi alt står på listen :-D jeg indskriver indimellem også pauser og madlavning på listen, så er der mere at krydse af :-P Win-win!

Anmeld

7. august 2013

camilla10

Jeg starter fra en ende af: Ved hoveddøren 

God arbejdslyst

Anmeld

7. august 2013

Mettefpigen

Jeg tager det hele på en dag, så er det overstået.... Starter med at rydde op i alle rum, tørre+støve af, også gulvene :-) samtidig med at der er højt musik og et par dansenumre engang imellem :-P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.