Manden useriøs med uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
5 svar
4 synes godt om
6. august 2013

Anonym trådstarter

Min mand har et fast arbejde og vi har snart to børn sammen.

Jeg er lige blevet færdiguddannet mens jeg passede vores første barn fuldtid. Stod op om natten selvom jeg sku ha eksamen næste dag. Lavede madpakke til manden, gjorde hjemmet rent, vaskede tøj og handlede

Nu presser mandens forældre ham at han skal tage en uddannelse. Men jeg ka se på ham han vil gør det kun for at gør dem glade. Han siger selv han ikk ved hvad han skal læse til og er ikk sikker om han kan udføre det. Og desuden vil han ikk ha de samme pligter som jeg havde dengang jeg studerede .

Han vil nemlig heller slappe af og træne en del. Og "læse"

Jeg er så nervøs for han mister sig job og bliver dovne af at være hjemme . Det gjorde han nemlig sidst. Hvor han sad og spillede games og pjækker fra skolen. Det var frusterende og kæmpe pres på mig.

Hvad skal jeg gør?

Jeg hat snakket med ham og jeg sagde han skal ikk tage uddannelse hvis han ikk mener det men han står fast at han vil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

aarhusmor

Det hjælper ikke at presse ham igang før han selv er klar og han har jo arbejde lige nu

Anmeld

6. august 2013

Mumto3

Det er hårdt at læse, og det skal man kun gøre hvis man virkelig gerne vil! Så lysten skal drive værket, og den lyst skal komme indefra!

Jeg havde engang en kærste som ingen uddannelse havde. Vi snakkede så om hvilke muligere der blev åbnet for ham med en uddannelse, og den vej igennem fik han lyst til det. Så han valgte en kort uddannelse der passede til ham.

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Ja men jeg føler han vil gør det nu kun for at tilfredsstille hans forældre og evt. For at ha tid til træning og hygge .

Vi skal ha to børn og det er uansvarligt

Anmeld

6. august 2013

B&J

tror du skal få snakket med ham hvis han har job og i har det fint skal han ikke begynde at udanne sig hvis han ikke kan gå ind for det 100% selv.

Anmeld

14. august 2013

Mick

Anonym skriver:

Min mand har et fast arbejde og vi har snart to børn sammen.

Jeg er lige blevet færdiguddannet mens jeg passede vores første barn fuldtid. Stod op om natten selvom jeg sku ha eksamen næste dag. Lavede madpakke til manden, gjorde hjemmet rent, vaskede tøj og handlede

Nu presser mandens forældre ham at han skal tage en uddannelse. Men jeg ka se på ham han vil gør det kun for at gør dem glade. Han siger selv han ikk ved hvad han skal læse til og er ikk sikker om han kan udføre det. Og desuden vil han ikk ha de samme pligter som jeg havde dengang jeg studerede .

Han vil nemlig heller slappe af og træne en del. Og "læse"

Jeg er så nervøs for han mister sig job og bliver dovne af at være hjemme . Det gjorde han nemlig sidst. Hvor han sad og spillede games og pjækker fra skolen. Det var frusterende og kæmpe pres på mig.

Hvad skal jeg gør?

Jeg hat snakket med ham og jeg sagde han skal ikk tage uddannelse hvis han ikk mener det men han står fast at han vil

Først så syntes jeg at du skal be din mand pænt om at stramme op, Undskyld jeg siger det, jeg syntes bare tit at det er kvinden der skal alt med hjem og børn ( det var et lille opråd :-) 

Nu ved jeg jo ikke hvor gammel din mand han er, men at starte på en uddannelse, for at droppe ud igen, ville bare være så øv, man kan da godt gøre det en gang, men det kan hurtigt komme til at ligne et mønster, og man vil følge et nedrelag over ikke at kunne gennemfør. Men det er da fornyftigt at han begynder at overveje en uddannelse, men det skal være når han er klar og har lyst, og ikke når hans forældre ber om det :-) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.