dagpleje +kælenavne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

hekran

Vores Helena er enten Helena-pigen eller sveske og jeg elsker det! Elsker, at jeg kan mærke, hvor glade de er for hinanden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

SjeBets

nu er det mange år siden jeg har haft børn i dp, men det ville ikke genere mig, at dp havde et kælenavn for mine børn.

Men jeg har også selv kælenavne til mine bonusrødder, fordi jeg holder af dem.

Anmeld

6. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvis jeg var dagplejer og havde fire lækre, små rollinger hos mig hver dag, tror jeg slet ikke, jeg kunne lade være med at sige "lille skat" til dem. 

Det sker, dog kun i særlige situationer, at jeg siger det til mine elever - når jeg er på tomandshånd med en 15-årig pige, der græder og græder, falder det mig helt naturligt at sige "Jamen, søde skat" - det er sådan et helt automatisk ordvalg. Jeg gør det selvfølgelig ikke ved de seje drenge...

DP tilbringer rigtigt mange timer med "sine" børn, så jeg synes, det er naturligt og dejligt, at hun viser sin omsorg også verbalt. Jeg ville være mere bekymret, hvis hun ikke viste så umiddelbar glæde ved den enkelte. 

Anmeld

6. august 2013

TNBC

Anonym skriver:

Kalder jeres dp jeres børn for kælenavne..

Hvis ja, hvad kaldes de så..

Min dp kalder dem for skatte eller skat og kan mærke det stikker lidt i hjertet..

Ved det er fordi hun holder af dem men ja

Jeg vil ikke have noget imod det, for jeg gør det selv.
Som;
Se her søde skat
Årh stakkels lille skat..

Anmeld

6. august 2013

Juliekp

Anonym skriver:

Min dp kalder dem for skatte eller skat og kan mærke det stikker lidt i hjertet..

Min datters dp mor kalder alle 3 børn for "min skat" Det gør ikke mig noget, selvfølgelig er hun MIN skat, men jeg synes kun det er hyggeligt at hun kalder min datter det, da det viser mig at hun holder af hende. 

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

Skrev jo også jeg ved det er fordo hun holder af dem

Og er jeg da glad for. Men ja

Anmeld

6. august 2013

Mamalou

Anonym skriver:

Vores dagplejer kalder Villads for min engel og basse, og jeg har det helt fint med det. Jeg synes bare at det er skønt, at hun nyder hans selskab og holder af ham. Jeres barn er og vil aldrig blive i tvivl om, hvis skat han er - det er mors og fars

Vh. Louise

Anmeld

6. august 2013

modesty

Anonym skriver:

En af pædagogerne i min drengs VS kalder også børnene for skat. Jeg synes det er helt fint - hun er vild med ungerne og det er bare dejligt.

Anmeld

6. august 2013

gonefishing

gædde/gitte skriver:

kan være hun bare kalder alle unger skat...og alle voksne søde......uha jeg bliver ond indeni når folk der ikke kender mig ret godt,  kalder mig søde   Det virker total overfladisk ! grr........ nå men... hvad snakkede vi om??

Hold nu op skatter

Anmeld

6. august 2013

klmf

Ord som snullerskat, skat, søde skat osv. synes jeg også er mærkeligt at andre bruger om mit barn og kunne ikke bruge det om andres - medmindre det er i en trøstesituation, hvor det kommer helt pr.refleks hvis de fx falder og er MEGET kede af det. Det er ikke fordi jeg synes der går noget fra mig og min relation med mit eget barn - ja ved det egentlig ikke, synes bare lige præcis 'skat' og de andre nævnte er ord, der knytter sig meget til min intimsfære. Alle andre kælenævne er vist ok at andre bruger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.