Hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

531 visninger
10 svar
1 synes godt om
6. august 2013

DitteFisk

Min lille Vigga på nu 4 mdr (2. august) har de sidste 2-3 uger sovet rigtig dårligt. De første 3 måneder sov hun SÅ godt, og fra 1½ mdr til 3½mdr sov hun faktisk igennem med 8-9 timer i streg om natten, og hun er ammebarn. Og hun sov også rigtig gode sammenhængene timer i løbet af dagen. Vild luksus.

Det stoppede så igen, og jeg tænkte at det nok var et appetitspring, da hun begyndte at vågne et par gange ekstra og det er jo fair nok. Men det tager til - hun vågner mere og mere. Både dag og nat. Hun sover ikke mere end højst en time ad gangen om dagen, før hun vågner og skal puttes igen og oftest med en lille tår at spise. Hun er ikke videre besværlig at putte, men hun vågner bare så ofte og jeg kan mærke på hende at hun er træt. 

Nu hvor hun er 4 mdr har tanken om fastere føde strejfet mig.. men jeg synes bare det virker tidligt, hun er jo stadig ikke så gammel.. men måske hun bare har brug for mere mættende mad indimellem? 

Hvad siger i, kære observante og kloge mor-hoveder? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

Mor til Ella

DitteFisk skriver:

Min lille Vigga på nu 4 mdr (2. august) har de sidste 2-3 uger sovet rigtig dårligt. De første 3 måneder sov hun SÅ godt, og fra 1½ mdr til 3½mdr sov hun faktisk igennem med 8-9 timer i streg om natten, og hun er ammebarn. Og hun sov også rigtig gode sammenhængene timer i løbet af dagen. Vild luksus.

Det stoppede så igen, og jeg tænkte at det nok var et appetitspring, da hun begyndte at vågne et par gange ekstra og det er jo fair nok. Men det tager til - hun vågner mere og mere. Både dag og nat. Hun sover ikke mere end højst en time ad gangen om dagen, før hun vågner og skal puttes igen og oftest med en lille tår at spise. Hun er ikke videre besværlig at putte, men hun vågner bare så ofte og jeg kan mærke på hende at hun er træt. 

Nu hvor hun er 4 mdr har tanken om fastere føde strejfet mig.. men jeg synes bare det virker tidligt, hun er jo stadig ikke så gammel.. men måske hun bare har brug for mere mættende mad indimellem? 

Ella sov også fantastisk de første 3 mdr.

derefter som du også beskriver elev det kun værre og værre, og er virkeligeled af at sige at det altså først vendte igen da hun var 14 mdr, og med det mener jeg at hun stadig ikke er i nærheden af at sove igennem.

dog vågner hun ikke hver halve time og skriger, jeg var ofte oppe med en skrigende pige 3-7 timer da det var værst.

det er sikkert en fase

ang mad, ville jeg vente så længe som overhovedet muligt, men det kan du bedst selv vurdere hvad der er bedst

håber virkelig hun snart begynder at sove igen.

Anmeld

6. august 2013

DitteFisk

Mor til Ella skriver:

Ella sov også fantastisk de første 3 mdr.

derefter som du også beskriver elev det kun værre og værre, og er virkeligeled af at sige at det altså først vendte igen da hun var 14 mdr, og med det mener jeg at hun stadig ikke er i nærheden af at sove igennem.

dog vågner hun ikke hver halve time og skriger, jeg var ofte oppe med en skrigende pige 3-7 timer da det var værst.

det er sikkert en fase

ang mad, ville jeg vente så længe som overhovedet muligt, men det kan du bedst selv vurdere hvad der er bedst

håber virkelig hun snart begynder at sove igen.

Wow, oppe 3-7 timer - om natten eller hvad? 

Hun vågner heldigvis altid kun kort og er nem at få til at sove igen

Hun kommer typisk i seng kl 20, for der er hun vildt træt, åg så vogner hun ca 23.30 og får noget mad, og vågner så igen ca. 1.30 og kommer ind til os hvorefter hun vågner kort og vil spise hver gang - kun kort dog. Det er ikke fordi det er vildt hårdt, jeg har prøvet værre med min søn da han var lille, men det skete bare så drastisk fra at sove helt igennem til at være dårlig til at sove sammenhængende.. Derfor jeg tænkte andet mad.. men jeg vil nemlig også helst bare strække den :/

Anmeld

6. august 2013

sus82

Det kan også være fordi det har været så varmt de sidste par uger. Herhjemme har vi alle sovet dårligt.

Anmeld

6. august 2013

CaWi

DitteFisk skriver:

Min tanke er : enngod blanding af appetit spring, tiger spring og så at det er så varmt.
Du siger det er den sidste måneds tid det har stået på. Der har det jo været meget varmt vejr vi har haft.
Sidste år ved denne tid, da min dreng havde samme alder som din, vågnede han ofte og ville have bryst. Bare lige for at slukke tørsten.
Måake det kan være det

Anmeld

6. august 2013

Svenne

DitteFisk skriver:

Det lyder fuldstændig som min søn, der er 4 mdr. gammel i morgen!

Min SP har hele tiden sagt, at fordi han er en stor dreng (og født stor), så var hun sikker på, at han har brug for at begynde med rigtig mad ved 4 mdr.
Så vi går lige straks i gang!

Anmeld

6. august 2013

DitteFisk

sus82 skriver:

Det kan også være fordi det har været så varmt de sidste par uger. Herhjemme har vi alle sovet dårligt.

Hm, ja det er selvfølgelig en rimelig oplagt faktor Hun sover i body og med dynebetræk omkring sig, da hun godt kan lide at blive svøbt og det er for varmt med dyne

Anmeld

6. august 2013

DitteFisk

CAWI skriver:

Min tanke er : enngod blanding af appetit spring, tiger spring og så at det er så varmt.
Du siger det er den sidste måneds tid det har stået på. Der har det jo været meget varmt vejr vi har haft.
Sidste år ved denne tid, da min dreng havde samme alder som din, vågnede han ofte og ville have bryst. Bare lige for at slukke tørsten.
Måake det kan være det

Det har du helt ret i. Hun er måske bare vildt tørstig og så kan der være en blanding af appetit og tigerspring med i også da ikke utænkeligt. 

Vi har faktisk prøvet at give hende kogt vandt i flaske, men tror du hun kan finde ud af at sutte på den? nøh! Jeg har prøvet 2 forskellige flasker, men hun sutter nærmest ikke (trods det at hun godt kan finde ud af at bruge sut) - så jeg opgav.. det var bare for at forsøge at slukke tørsten på anden vis

Anmeld

6. august 2013

DitteFisk

Svenne skriver:

Det lyder fuldstændig som min søn, der er 4 mdr. gammel i morgen!

Min SP har hele tiden sagt, at fordi han er en stor dreng (og født stor), så var hun sikker på, at han har brug for at begynde med rigtig mad ved 4 mdr.
Så vi går lige straks i gang!

Vigga er også ret stor, så jeg har også hørt flere sige til mig at hun ad nok snart skal have noget andet end blot min mælk til at mætte hende, men ikke min sp, da det er andet barn og derfor har vi ikke snakket så meget sammen og jeg har ikke lige spurgt hende ad.. Men jeg synes også det er lidt trist at min mælk allerede ikke er nok

Anmeld

6. august 2013

CaWi

DitteFisk skriver:

Det har du helt ret i. Hun er måske bare vildt tørstig og så kan der være en blanding af appetit og tigerspring med i også da ikke utænkeligt. 

Vi har faktisk prøvet at give hende kogt vandt i flaske, men tror du hun kan finde ud af at sutte på den? nøh! Jeg har prøvet 2 forskellige flasker, men hun sutter nærmest ikke (trods det at hun godt kan finde ud af at bruge sut) - så jeg opgav.. det var bare for at forsøge at slukke tørsten på anden vis

Uh den er svær. Nogle børn kan sagtens tage en flaske selvom de ammes, andre kan ikke.
Min dreng ville indtil han var 7 mdr kun tage flasken hvis det var mit mælk der var i.
Da han var fem mdr kunne han drikke af tudekop. Sådan en han skulle suge af før der kom vand ud. Måske det kan være en mulighed at lære hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.