indkøring i BH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. august 2013

tweety2060

Hejsa alle I skønne brugere
jeg vil gerne høre om hvordan Jeres indkøring i BH har foregået....
Min (lille)pige er lige startet i torsdags og hun er en meget stille pige, som kræver langsom tilvænning og tillid til andre før hun er tryg.......
Jeg er særlig interesseret i hvordan I aflevere- siger I farvel og går, siger I farvel og afleverer hos en pædagog? Eller noget helt 3.?
Jeg har prøvet i går at komme midt i rundkreds leg og det blev slet ikke som vi troede, så min pige blev afleveret grædende da der ikke var mulighed at sige farvel (havde dog sagt det i bilen, men havde aftalt hun skulle vinke farvel).....
I dag siger vi farvel i legerummet og hun griber fat i mit tøj og jeg siger til pæd.medhjælperen jeg kører nu, hvis I vil vinke i vinduet.... men oplever ikke rigtig at dette imødekommes hvor min datter vender ryggen til og KÆMPER med ikke at vise hun er ked af det. (hun går meget med følelserne selv)..... Og jeg ved at hun føler sig svigtet lige der..... og er i kamp om hun har brug for at være "alene" eller liiige en der tager hende i hånden....
Hun bruger normalt sut, men det må hun kun når hun skal sove, så der er mange ting som ikke er som det "plejer" og hun er rutine pige.....
hun er der mellem 3-4 timer og hun siger INTET til dem, nikker kun ja/nej..... så hun er jo ikke glad, men jeg er sikker på det nok skal komme

syntes faktisk det er lidt svært og jeg er virkelig stærk og viser ikke mine følelser der...

håber der er nogen der vil fortælle om deres aflevering, for ved ikke helt om jeg er "Pylret" eller om jeg skal sige noget.....
tak fordi du læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

raca

for mine børn har det været vigtigt at jeg var med den 1 dag, så de kunne se det hele an fra skødet af mig. og med mig som tryg base.

den ene var lidt længre om at venne sig til det den anden var alene i 2-3 timer den 2. dag.

det har været vigtigst at finde det rigtige tidspunkt at aflevere på... dvs ALDRIG midt i rundkreds.. det er total nogo, det er svært som barn at komme ind i noget der er igang og det er noget biks for pædagoger og de andre børn, det forstyrre vild meget.

nå men finde det tidspunkt der passer barnet bedst blive aflveret, oftes lige før rundkreds således man i ro og orden kunne vinkde farvel også var der et break i børnes leg, således det er lettere for dit barn at komme ind og med i en leg.

at dit barn ikke er vendet fra t bruge sut i dagtimerne er imo et problem, det ansvar burde du havde taget på dine skuldre. for nej den prop høre ikke til i munden på en vågen 2-3 årig.

pædagogerne priotere som oftes at barnet får sagt farvel og at der er en voksen på barnet, men det kræver også at man aflevere så det passer ind i husets rytme.. dvs at man ikke kommer midt i noget, så som rundkreds.

Anmeld

6. august 2013

tweety2060

raca skriver:

for mine børn har det været vigtigt at jeg var med den 1 dag, så de kunne se det hele an fra skødet af mig. og med mig som tryg base.

den ene var lidt længre om at venne sig til det den anden var alene i 2-3 timer den 2. dag.

det har været vigtigst at finde det rigtige tidspunkt at aflevere på... dvs ALDRIG midt i rundkreds.. det er total nogo, det er svært som barn at komme ind i noget der er igang og det er noget biks for pædagoger og de andre børn, det forstyrre vild meget.

nå men finde det tidspunkt der passer barnet bedst blive aflveret, oftes lige før rundkreds således man i ro og orden kunne vinkde farvel også var der et break i børnes leg, således det er lettere for dit barn at komme ind og med i en leg.

at dit barn ikke er vendet fra t bruge sut i dagtimerne er imo et problem, det ansvar burde du havde taget på dine skuldre. for nej den prop høre ikke til i munden på en vågen 2-3 årig.

pædagogerne priotere som oftes at barnet får sagt farvel og at der er en voksen på barnet, men det kræver også at man aflevere så det passer ind i husets rytme.. dvs at man ikke kommer midt i noget, så som rundkreds.

Måske jeg ikke fik formuleret det korrekt ...
jeg blev informeret om at der var rundkreds efter kl 9 og vi kom 8.45 og der gjorde de sig klar til at sætte sig, så syntes det er lidt svært, når vi egentlig troede vi var i god tid..... Havde jeg vist de ville sætte sig før tid, så var vi enten kommet før eller efter rundkreds..... Men der var ingen der gjorde tegn til at hun skulle komme og sidde eller ...... trods de ikke var gået i gang, men ved at gøre klar....

Hun bruger ikke sut i dagtiden som sådanne, men ved afsked, søvn og ked af det hed, så gør hun. Jeg spurgte inden start om de havde en suttepolitik, og der gav de udtryk for at hun gerne måtte have den ved disse lejligheder, men det virker bare ikke sådanne nu.....
men problemet syntes jeg er at der ikke er en voksen som tilbyder at "tage hånd om hende" når jeg siger jeg går.....

Anmeld

6. august 2013

tweety2060

tweety2060 skriver:

Min (lille)pige er lige startet i torsdags og hun er en meget stille pige, som kræver langsom tilvænning og tillid til andre før hun er tryg.......
Jeg er særlig interesseret i hvordan I aflevere- siger I farvel og går, siger I farvel og afleverer hos en pædagog? Eller noget helt 3.?
Jeg har prøvet i går at komme midt i rundkreds leg og det blev slet ikke som vi troede, så min pige blev afleveret grædende da der ikke var mulighed at sige farvel (havde dog sagt det i bilen, men havde aftalt hun skulle vinke farvel).....
I dag siger vi farvel i legerummet og hun griber fat i mit tøj og jeg siger til pæd.medhjælperen jeg kører nu, hvis I vil vinke i vinduet.... men oplever ikke rigtig at dette imødekommes hvor min datter vender ryggen til og KÆMPER med ikke at vise hun er ked af det. (hun går meget med følelserne selv)..... Og jeg ved at hun føler sig svigtet lige der..... og er i kamp om hun har brug for at være "alene" eller liiige en der tager hende i hånden....
Hun bruger normalt sut, men det må hun kun når hun skal sove, så der er mange ting som ikke er som det "plejer" og hun er rutine pige.....
hun er der mellem 3-4 timer og hun siger INTET til dem, nikker kun ja/nej..... så hun er jo ikke glad, men jeg er sikker på det nok skal komme

syntes faktisk det er lidt svært og jeg er virkelig stærk og viser ikke mine følelser der...

håber der er nogen der vil fortælle om deres aflevering, for ved ikke helt om jeg er "Pylret" eller om jeg skal sige noget.....
tak fordi du læste med

Det var ikke midt i rundkredsleg vi kom, men da de gjorde klar til at sætte sig (før den oplyste tid, som vi var info om). Men ingen gjorde tegn til at "tage over"

Anmeld

6. august 2013

Clisolka

tweety2060 skriver:

tak fordi du læste med

Jeg er i gang med at indkøre min datter i børnehave pt. I dag skal hun så prøve at sove til middag dernede 

Hun startede som din datter i torsdags, hvor vi har taget nogle korte dage, og jeg hentede hende efter frokost, hvor hun så skulle med mig hjem og sove til middag 

Hendes far og jeg afleverer hende ved 8-tiden, hvor der ikke er kommet så mange endnu, men vi følges med hendes bedste veninde. I dag ville hun f.eks. ikke sige farvel, men var dybt optaget af et puslespil  Hun har aldrig været svær at aflevere - og nu er det bare i den anden ende af huset, hvor hun kender alle børn og voksne (en integreret institution) 

Anmeld

6. august 2013

TNBC

tweety2060 skriver:

tak fordi du læste med

jeg synes at du skal snakke med pædagogerne, også om hvordan hun ellers har det dernede, du skriver at hun ikke svarer dem. og så ville jeg mene at der burde måske være en pædagog på hende, så hun ved at der er en til at hjælpe hende, og så hun ikke føler sig helt alene.

Og så ville jeg aflevere tidligere, de starter jo gerne tidligere med at sætte sig til rundkreds, men der burde helt sikkert være en pædagog, der i hvert fald lige kommer hen til jer, og sørge for at din datter kommer med i rundkredsen.

Snak med dem, så de ved at du ikke føler dig velkommen når du aflevere.

Anmeld

7. august 2013

tweety2060

Babymor2010 skriver:

Jeg er i gang med at indkøre min datter i børnehave pt. I dag skal hun så prøve at sove til middag dernede 

Hun startede som din datter i torsdags, hvor vi har taget nogle korte dage, og jeg hentede hende efter frokost, hvor hun så skulle med mig hjem og sove til middag 

Hendes far og jeg afleverer hende ved 8-tiden, hvor der ikke er kommet så mange endnu, men vi følges med hendes bedste veninde. I dag ville hun f.eks. ikke sige farvel, men var dybt optaget af et puslespil  Hun har aldrig været svær at aflevere - og nu er det bare i den anden ende af huset, hvor hun kender alle børn og voksne (en integreret institution) 

når du afleverer hende går du så med ind og sætter hende igang med at lege? det lyder det som om du gør.....
jeg har fået at vide at vi bare skal gå.... jeg tænker jo lidt at det er en stor ny verden med mange nye ansigter og legetøj, støj mm så man som lille godt kan føle sig lidt usikker??? Jeg er i tvivl om det ville hjælpe min datter at gå med ind lidt eller om det vil gøre det værre...

ps sover din datter til middag? hvor længe sover de?

Anmeld

7. august 2013

tweety2060

Yurie skriver:

jeg synes at du skal snakke med pædagogerne, også om hvordan hun ellers har det dernede, du skriver at hun ikke svarer dem. og så ville jeg mene at der burde måske være en pædagog på hende, så hun ved at der er en til at hjælpe hende, og så hun ikke føler sig helt alene.

Og så ville jeg aflevere tidligere, de starter jo gerne tidligere med at sætte sig til rundkreds, men der burde helt sikkert være en pædagog, der i hvert fald lige kommer hen til jer, og sørge for at din datter kommer med i rundkredsen.

Snak med dem, så de ved at du ikke føler dig velkommen når du aflevere.

tak for svar....
jamen hun siger ikke noget til dem, mens hun er der... hun er meget stille pige, der skal være tryg før hun tør gøre disse ting.... der var fra DP side tale om hun var sensitiv mht til andre børn/ukendt ting og støj....

jeg troede egentlig at man havde en slag forventningsafsteming hvor jeg kunne fortælle lidt om min datter- især styrke/svagheder og de om rutiner mm.....
jeg fik at vide i dag at de kun sover 1 1/2 så vækkes de..... det ville være så rart at have fået at vide inden så jeg ikke lignede et stort ? da hun sagde det vil mig.....

Anmeld

7. august 2013

Clisolka

når du afleverer hende går du så med ind og sætter hende igang med at lege? det lyder det som om du gør.....
jeg har fået at vide at vi bare skal gå.... jeg tænker jo lidt at det er en stor ny verden med mange nye ansigter og legetøj, støj mm så man som lille godt kan føle sig lidt usikker??? Jeg er i tvivl om det ville hjælpe min datter at gå med ind lidt eller om det vil gøre det værre...

ps sover din datter til middag? hvor længe sover de?

Hun plejer gerne at lege med de andre når vi kommer, men nogle dage, f.eks. i går satte vi os med hende og et puslespil. Hun har for travlt med at sige farvel 

Uh jeg er også altid i tvivl om hvad jeg skal gøre, men pædagogerne plejer at være gode til at sige: "skal vi vinke til mor og far" 

Ja, hun sover stadig til middag, men i går var det første gang hun skulle prøve at sove i børnehaven, men de havde taget hende op igen, så hun sprang middagsluren over i går - de prøver igen i dag, så er spændt på at se om de har fået hende til at sove til middag, for det plejer ikke at være noget problem 

Hov, jeg fik ikke svaret hvor længe de sover - børnene bliver vækket kl. 14, så de får knap 2 timer når de bliver lagt efter frokost 

Anmeld

7. august 2013

LinLin

Kommer hun fra dagpleje eller??

Min store dreng kom fra dp. Der var vi med første dag to timer og så gik vi en halv time. Dagen efter var vi der en halv time og så var han der indtil de havde spiset (ca 2 timer) tredje dag blev jeg ikke og han var der 4 timer mener jeg...

Yngste søn er lige startet i bhv d. 1. Aug. Men der har vi overhovedet ikke haft indkøring han gik i vs samme sted og har ikke sovet til middag siden han var 2,7 år, så han har bare været med bhv ude i middagsstunden og kender derfor de voksne og børnene der godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.