Svigerfamilien...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
8 svar
5 synes godt om
5. august 2013

Anonym trådstarter

Jeg synes det svært. Også derfor jeg er anonym! Der bliver også lavet lidt om i forholdene, men det er indholdet der er vigtigt.

Så, min mand, har haft en svær barndom! Hans forældre har aldrig rigtig været interesseret og haft travlt med arbejde! Og de har altså 4 børn... morderens bror har altid været der meget for min mand og hans søskende! Indtil han selv blev far, så blev det skudt lidt i baggrunden.. Desværre. Min svigermor og svigerinde snakker meget om L (morderens bror) bag hans ryg, om hvor dårlig en far han er (han er alene med sin søn) og han aldrig skulle have haft et barn.. Men alligevel "udnytter" de ham til at lave ting og køre rundt omkring.. L snakker så med os bag deres ryg! Om hvor dårlige forældre de er.
Så vi står i midten! Og ærligt, så burde ingen af dem have haft børn.. Men de kan ikke se at der er noget galt med dem og den måde de behandler deres børn, de bagtaler hinanden i stedet....
Min mand har ikke overskud til at sige noget, da han altid er blevet set som det sorte får af sin mor
De siger altid, nogle burde sige noget til dem! Altså de vil sætte hinanden på plads, omkring børneopdragelse, men ingen tør gøre det. Og de ser måske hinanden 1-2 gange om måneden og har den har berømte facade!!!!
Jeg synes fanme det er skrækkeligt. Og det går kun ud over børnene... Ih jeg bliver sur. Men har heller ikke lyst til at sige noget, da jeg jo er tilkommer...
Burde jeg gøre noget?

Og når jeg skriver ingen af dem burde have haft børn, er fordi ingen har tid til dem, de er overladt til sig selv og bliver spist af med materielle ting. Der bliver røbt! Meget! Og meget højt. Min svigerindes børn har grædt sig selv i søvn, da hun ikke "gider" stå og nusse og synge og børn høre ikke til i sofaen eller sengen efter 20.00! (Hun venter nr. 3) børnene er misforstået og der bliver ikke taget hånd om dem.. Det er for hårdt og besværligt...
Undskyld det blev langt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Mumto3

Det er en svær situation! (men undskyld jeg kom til at grine, fordi du er kommet til at skrive om morderens bror....der blev skudt i baggrunden)

Anmeld

5. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Hvis børnene direkte mistrives ville jeg lave en underretning til kommunen.
Mht. at de taler om hinanden på den måde ville jeg stoppe ved at sige: jeg har ikke lyst til at tale grimt om x, hvis jeg har noget at sige, siger jeg det til personen. Ligeledes vil jeg heller ikke være en del af det ved at høre om det. Og så synes jeg du skal sige din mening til dem. Ikke hvad de siger om hinanden. Det må de selv ligge og rode med.

Anmeld

5. august 2013

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Det er en svær situation! (men undskyld jeg kom til at grine, fordi du er kommet til at skrive om morderens bror....der blev skudt i baggrunden)

Det helt i orden det blev lidt rodet...
Men synes godt nok de alle burde tage sig sammen og snakke sammen? Vi snakker om voksne mennesker!!!

Ih hvor jeg tit har lyst til at gøre noget

Anmeld

5. august 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvis børnene direkte mistrives ville jeg lave en underretning til kommunen.
Mht. at de taler om hinanden på den måde ville jeg stoppe ved at sige: jeg har ikke lyst til at tale grimt om x, hvis jeg har noget at sige, siger jeg det til personen. Ligeledes vil jeg heller ikke være en del af det ved at høre om det. Og så synes jeg du skal sige din mening til dem. Ikke hvad de siger om hinanden. Det må de selv ligge og rode med.

Tak for svar
Min mand og jeg siger også altid vi ikke gider snakke om det.. Og prøver at skifte emne, men de bliver ved! Det er nærmest det eneste de kan snakke om.
På nogle punkter synes jeg i hvert fald moderens yngste på 10 år har brug for sin mor og noget opmærksomhed.. Hendes forældre kommer først hjem omkring 19-20 om aftenen.
Og svigerindes søn på 4 har også lidt problemer, men de har ikke overskud til at tage problemet op.. De prøvede time out metoden og det hjalp! Helt vildt. Men de droppede det hurtigt.. Og nu er det bare tomme trusler. (Det er ham der har grædt sig selv i søvn, vi snakker en halv time uden de gik derind!) og har mange problemer med at sove i dag.
Synes godt nok det er svært, for nogle gange har jeg virkelig lyst til at skrive til kommunen! Men vil ikke gøre det uden min mand, da det trods alt er hans søster.. Og nevø. Hm.

Anmeld

5. august 2013

Anonym skriver:

Tak for svar
Min mand og jeg siger også altid vi ikke gider snakke om det.. Og prøver at skifte emne, men de bliver ved! Det er nærmest det eneste de kan snakke om.
På nogle punkter synes jeg i hvert fald moderens yngste på 10 år har brug for sin mor og noget opmærksomhed.. Hendes forældre kommer først hjem omkring 19-20 om aftenen.
Og svigerindes søn på 4 har også lidt problemer, men de har ikke overskud til at tage problemet op.. De prøvede time out metoden og det hjalp! Helt vildt. Men de droppede det hurtigt.. Og nu er det bare tomme trusler. (Det er ham der har grædt sig selv i søvn, vi snakker en halv time uden de gik derind!) og har mange problemer med at sove i dag.
Synes godt nok det er svært, for nogle gange har jeg virkelig lyst til at skrive til kommunen! Men vil ikke gøre det uden min mand, da det trods alt er hans søster.. Og nevø. Hm.

Kan godt forstå det er svært når det handler om familie, men jeg synes din mand skal prøve at samle modet til at fortælle dem sin mening og ellers lave en underretning hvis det er tale om mistrivsel.
Det kan godt være det er hans søster, men det er også hans nevø. Så han fortjener vel også støtte og loyalitet.

Anmeld

5. august 2013

Anonym trådstarter

Kan godt forstå det er svært når det handler om familie, men jeg synes din mand skal prøve at samle modet til at fortælle dem sin mening og ellers lave en underretning hvis det er tale om mistrivsel.
Det kan godt være det er hans søster, men det er også hans nevø. Så han fortjener vel også støtte og loyalitet.

Det kan du have ret i. Det er barnet det går ud over.. Hun venter sig nummer 3 og drengen på 4 har meldt ud at han i hvert fald ikke gider have en lillebror! (Har endda slået sin mor i maven...) Da moren i forvejen skubbede ham lidt til side da nummer 2 kom.. (I den familie er babyer søde og sjove, og børn er der bare )

Anmeld

5. august 2013

Anonym skriver:

Det kan du have ret i. Det er barnet det går ud over.. Hun venter sig nummer 3 og drengen på 4 har meldt ud at han i hvert fald ikke gider have en lillebror! (Har endda slået sin mor i maven...) Da moren i forvejen skubbede ham lidt til side da nummer 2 kom.. (I den familie er babyer søde og sjove, og børn er der bare )

Åh det lyder bare til at de har brug for noget hjælp og støtte. Stakkels børn.
Det et altså ikke skidt at få hjælp fra kommunen. Det betyder ikke tvangsfjernelse blot fordi man laver en underretning, men blot hjælp og støtte til at lære at forstå sine børn lidt bedre.
Der skal meget til for at tvangsfjerne og alt andet afprøves først. Det er bare hvis i er skræmte af det. Og ikke dermed sagt jeg synes det rigtige er at underrette, da jeg hverken kender børnene eller forældrene.
Men synes I skal tænke over hvorvidt i vil tale med mor eller underrette. Et eller andet skal der gøres når et barn mistrives.

Anmeld

5. august 2013

Anonym trådstarter

Åh det lyder bare til at de har brug for noget hjælp og støtte. Stakkels børn.
Det et altså ikke skidt at få hjælp fra kommunen. Det betyder ikke tvangsfjernelse blot fordi man laver en underretning, men blot hjælp og støtte til at lære at forstå sine børn lidt bedre.
Der skal meget til for at tvangsfjerne og alt andet afprøves først. Det er bare hvis i er skræmte af det. Og ikke dermed sagt jeg synes det rigtige er at underrette, da jeg hverken kender børnene eller forældrene.
Men synes I skal tænke over hvorvidt i vil tale med mor eller underrette. Et eller andet skal der gøres når et barn mistrives.

Ja... Det er jo ingen skam at få hjælp eller aflastning fra kommune. Det er mere det der med tvangsfjernelse der ligesom trykker lidt... Det ville jo være forfærdeligt. Men altså, som du siger, der skal virkelig være grundlag for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.