Er det hul i hovedet???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Hjælp... For en sikkerheds skyld er jeg lige ano, vil ikke at familien skal vide noget hvis det ikke bliver til noget alligevel...

Jeg har en 10 år gammel HHX og en ufærdig Bachelor i økonomi, jura og skatte regler.

Jeg synes ikke jeg kan overskue at lave min bachelor færdig.

Jeg har sendt i omegnen af 300 ansøgninger siden juni 2012, har haft 5 samtaler, men har endnu ikke fået noget job. Jeg søger stort set alt hvad der er at søge, men kan bare ikke komme i gennem. Jeg vil rigtig gerne arbejde på kontor.

Nu har jeg så fundet ud af at der er noget der hedder HG voksen, (ja, det vidste jeg faktisk ikke der var noget der hed).
Og nu overvejer jeg om jeg skal tage en HG voksen, og komme ud i erhvervslivet på den måde. Det betyder jo at jeg har en noget nyere skolegang og har fået en masse genopfrisket.

Men er det helt hul i hovedet, når jeg i forvejen har en HHX?
Jeg kan faktisk ikke huske halvdelen af hvad jeg lærte på HHX   

Ja
Med mindre du ved 100pct hvad du så vil og er kommet ind.
Idag er det slet ikke så let at skifte uddannelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

dpb

Anonym skriver:

Nu spørger jeg måske dumt, men hvad laver en finansøkonom egentligt?

hehe, man kan bruge den til forskellige ting... men for mit vedkommende er målet at komme ind og få en revisorelev/trainee plads og så gå videre der...

men du kan læse mere om uddannelsen på ug.dk der står blandt andet "Som finansøkonom har du mulighed for at arbejde i  banker, forsikringsselskaber og realkreditinstitutter, fx som mellemleder eller  konsulent inden for kapitalanvendelse."

De områder vi primært har fået at vide på skolen er bank, revision, boligadministration, ejendomsmægler og forsikring...  

men du kan jo kigge på ug.dk generelt og få inspiration... det gjorde jeg  Håber du finder drømmeuddannelsen og drømmejobbet...

Qnuz

Anmeld

5. august 2013

Anonym trådstarter

dpb skriver:

hehe, man kan bruge den til forskellige ting... men for mit vedkommende er målet at komme ind og få en revisorelev/trainee plads og så gå videre der...

men du kan læse mere om uddannelsen på ug.dk der står blandt andet "Som finansøkonom har du mulighed for at arbejde i  banker, forsikringsselskaber og realkreditinstitutter, fx som mellemleder eller  konsulent inden for kapitalanvendelse."

De områder vi primært har fået at vide på skolen er bank, revision, boligadministration, ejendomsmægler og forsikring...  

men du kan jo kigge på ug.dk generelt og få inspiration... det gjorde jeg  Håber du finder drømmeuddannelsen og drømmejobbet...

Qnuz

Super tak...

Kan se du så ønsker det samme som mig. at blive revisor eller andet med økonomi

Tror da lige jeg skal snakke med min sagsbehandler ved kommunen og så regne lidt på det hele og se om jeg eventuelt kan komme ind allerede nu. For er godt nok træt af at gå hjemme.

Anmeld

5. august 2013

dpb

Anonym skriver:

Super tak...

Kan se du så ønsker det samme som mig. at blive revisor eller andet med økonomi

Tror da lige jeg skal snakke med min sagsbehandler ved kommunen og så regne lidt på det hele og se om jeg eventuelt kan komme ind allerede nu. For er godt nok træt af at gå hjemme.

Glad for jeg kunne hjælpe

Qnuz

Anmeld

5. august 2013

Anonym trådstarter

dpb skriver:

Glad for jeg kunne hjælpe

Qnuz

Lige en nden ting.

Hvad med bøger bliver de udleveret af skolen eller skal man selv ud og købe dem?

Anmeld

5. august 2013

dpb

Anonym skriver:

Lige en nden ting.

Hvad med bøger bliver de udleveret af skolen eller skal man selv ud og købe dem?

dem skal man selv ud og købe det skal man vidst på alle videregående uddannelser... men de kan typisk sælges året efter hvis man ikke selv ønsker at beholde dem jeg regner med selv at beholde dem...

Qnuz

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

dpb skriver:

dem skal man selv ud og købe det skal man vidst på alle videregående uddannelser... men de kan typisk sælges året efter hvis man ikke selv ønsker at beholde dem jeg regner med selv at beholde dem...

Qnuz

Hvor dyre er de?

Altså hvor meget skal man ligge fx til første semester?

Anmeld

6. august 2013

dpb

Anonym skriver:

Hvor dyre er de?

Altså hvor meget skal man ligge fx til første semester?

De deler uddannelsen op i fire semestre... dvs. 1.år består af to semestre og jeg kom af med et sted omkring 2500-3000,- for bøger til første semester og ca. 1100,- til andet semester altså sammenlagt ca. 3600-4100,- for det første år jeg gjorde det at jeg satte bøgerne til andet semester på min ønske seddel til fødselsdag og jul (har fødselsdag i november) det gjorde det lidt mere overskueligt rent økonomisk

og jeg købte jo så alle bøger (på nær én) fra nye af... det kunne sandsynligvis gøres billigere hvis man købte dem brugt

Qnuz

Anmeld

6. august 2013

Anonym trådstarter

dpb skriver:

De deler uddannelsen op i fire semestre... dvs. 1.år består af to semestre og jeg kom af med et sted omkring 2500-3000,- for bøger til første semester og ca. 1100,- til andet semester altså sammenlagt ca. 3600-4100,- for det første år jeg gjorde det at jeg satte bøgerne til andet semester på min ønske seddel til fødselsdag og jul (har fødselsdag i november) det gjorde det lidt mere overskueligt rent økonomisk

og jeg købte jo så alle bøger (på nær én) fra nye af... det kunne sandsynligvis gøres billigere hvis man købte dem brugt

Qnuz

Ok, takker

Anmeld

6. august 2013

dpb

Anonym skriver:

Ok, takker

Så lidt

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.