Ingen søvn om dagen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

319 visninger
5 svar
2 synes godt om
4. august 2013

Line8700

Hejsa. 

Min dejlige søn er 8 måneder lige om lidt. Han er nem og sover ca fra kl 19-20:00-06:00 om morgenen. 

Men men men. Han sover ikke ret meget om dagen. Han sover højst 20min af gangen, og det har han hele tiden gjort. Han er træt men vil ikke sove mere. Har prøvet at tage "kampen" op, men når der er gået halvanden time så synes jeg bestemt ikke det er sjovt mere. Sidst min sundhedplejerske var her, sagde hun at jeg skulle give ham 2 flasker om dagen på 150ml, og så skulle han nok knalde brikker. Men det er bare ikke sket. Det kan tælles på 2 hænder hvor mange gange han har sovet i 2-3 timer til middag. Og synes ikke at det er sjovt at stå men en meget overtræt dreng når han skal i seng om aftenen. 

Nogen der har nogle gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

Line8700

5. august 2013

Faith

Sådan en dreng har jeg også

Han er 1 år gammel og har alle sine dage kun sovet ganske lidt i løbet af dagen. 20 - 40 min af gangen. Men han er glad og tilfreds når han er vågen, og det må være det vigtigste. Det betyder så bare at han er MEGA træt omkring kl 18, og det kan være en kamp at få klaret aftensmaden i nogenlunde "ro og orden"

Måske du "bare" skal acceptere at sådan er han. Man kan desværre ikke tvinge børn til at sove. Vi har prøvet adskillige gange, men det ender hver gang i gråd og sur dreng, så vi er holdt op.

Anmeld

5. august 2013

Studerendemor

Line8700 skriver:

Hejsa. 

Min dejlige søn er 8 måneder lige om lidt. Han er nem og sover ca fra kl 19-20:00-06:00 om morgenen. 

Men men men. Han sover ikke ret meget om dagen. Han sover højst 20min af gangen, og det har han hele tiden gjort. Han er træt men vil ikke sove mere. Har prøvet at tage "kampen" op, men når der er gået halvanden time så synes jeg bestemt ikke det er sjovt mere. Sidst min sundhedplejerske var her, sagde hun at jeg skulle give ham 2 flasker om dagen på 150ml, og så skulle han nok knalde brikker. Men det er bare ikke sket. Det kan tælles på 2 hænder hvor mange gange han har sovet i 2-3 timer til middag. Og synes ikke at det er sjovt at stå men en meget overtræt dreng når han skal i seng om aftenen. 

Det første jeg tænker er at han er sulten... Jeg ville prøve at give barnet noget grød og derefter flasken inden puttetid - i god tid, så han ikke når at blive overtræt. 

Det var måske et forsøg værd? 

Anmeld

5. august 2013

CaWi

Line8700 skriver:

Hejsa. 

Min dreng power napede sig igennem hele dagen lige fra han var nyfødt, til han startede i DP.
Nu sover han ca to timer til middag hver dag i DP.
Vi prøvede alt, men intet hjalp. Sådan var vores dreng soverytme altså bare.
Min søster har nu samme problem med hendes lille pige.
Hun har også prøvet alle mulige ting, men har nu også bare accepteret at sådan sover hendes barn, og kan nu bare håbe det bliver bedre når hun kommer i DP.

Anmeld

5. august 2013

Line8700

skrivemaskine skriver:

Det første jeg tænker er at han er sulten... Jeg ville prøve at give barnet noget grød og derefter flasken inden puttetid - i god tid, så han ikke når at blive overtræt. 

Det var måske et forsøg værd? 

Han får det mad han skal have om dagen og føler at jeg nærmest propper ham. Og inden han skal i seng om aftenen får han vælling. Men tanken har også strejfet mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.