noget hjælp om regler/lov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

bøllen

heidi prettyface hansen skriver:

hej har hørt at når ens barn starter i dagpleje privat/kommunal så må de ikke havde en kombi vogn med passer det at man virkelig skal ud og købe barnevogn når man har en kombivogn der er lige så god

Syntes at have hørt det er noget med sikkerheden. En barnevogn har fod til at " stå " på så den ikke kan tippe .

det har en kombi vel ikke ?? ( kender ikke kombivogne ) men hvis stellet er som klapvogn.

og måske noget med en godkendt sele.

kunne du ikke bare købe en brugt billig til et par hundrede eller 300, det gjorde vi da vi ikke ville have vores egen med. Solgte den igen bagefter til samme pris .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

pcoramt

Der må være undtagelser.. Vi har nemlig købt en kombi til vores tvillinger, og der er ihvertfald indbygget seler osv. Det er nærmest umuligt at finde en ikke kombi model til tvillinger. Bremse systemet er det samme på vores vogn som en almindelig vogn (emmaljunga) 

Anmeld

5. august 2013

heidi prettyface hansen

optimistmor skriver:

en barnevogn er en fast vogn, der har i udlandet været sket uheld med væltede kombivogne og en "klapvognssele" er heller ikke godkendt til dp brug, det skal være en rigtig vognsele samt de skal korrekt kunne monteres(hvilket de ikke kan i en klapvognsdel... 

min sele i kombivognen er en godkendt barnevogns sele da han ligger i vognen og ikke i klapvognen

Anmeld

5. august 2013

heidi prettyface hansen

bøllen skriver:

Syntes at have hørt det er noget med sikkerheden. En barnevogn har fod til at " stå " på så den ikke kan tippe .

det har en kombi vel ikke ?? ( kender ikke kombivogne ) men hvis stellet er som klapvogn.

og måske noget med en godkendt sele.

kunne du ikke bare købe en brugt billig til et par hundrede eller 300, det gjorde vi da vi ikke ville have vores egen med. Solgte den igen bagefter til samme pris .

jo det kunne vi godt gører intet problem der syntes bare det lyder mærkeligt da den vi har er lige så sikker som en barne vogn både med sele og bremser og syntes ikke der skulle være noget galt i at de havde en kombi vogn som de havde en alm barnevogn men må jo lige hører su når hun kommer om hun ved hvad det er

Anmeld

5. august 2013

Fuglemor

Jeg ved det faktisk ikke. Men kom der et dp barn som havde kombi vogn med så var det helt i orden med mig. Hvis forældrene mener den er forsvarlig så kan jeg ikke se noget problem i det

Anmeld

5. august 2013

heidi prettyface hansen

Fuglemor skriver:

Jeg ved det faktisk ikke. Men kom der et dp barn som havde kombi vogn med så var det helt i orden med mig. Hvis forældrene mener den er forsvarlig så kan jeg ikke se noget problem i det

mener jo begge ting er forsvarligt eller ville de vel ikke blive solgt

Anmeld

5. august 2013

optimistmor

heidi prettyface hansen skriver:

min sele i kombivognen er en godkendt barnevogns sele da han ligger i vognen og ikke i klapvognen

så er den jeg tænkte nok på den type kombivogne hvor det er en lift i en klapvogn hvor når barnet er for stor til lift=ligger de i en klapvogn...  men jo, den anden type kompevogne hvor man skifter hele kassen ud (emmaljunga har en model)mener jeg da nok den med barnevognskasse er godkendt til dp brug :-)

Anmeld

5. august 2013

heidi prettyface hansen

optimistmor skriver:

så er den jeg tænkte nok på den type kombivogne hvor det er en lift i en klapvogn hvor når barnet er for stor til lift=ligger de i en klapvogn...  men jo, den anden type kompevogne hvor man skifter hele kassen ud (emmaljunga har en model)mener jeg da nok den med barnevognskasse er godkendt til dp brug :-)

den vi har er der en barnevogns kasse i og så kan man tage hele kassen af også sætte en anden på så det bliver en klap vogn hvor man kan stille den i tre ligge mål i hensyn til hvor gammel barnet er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.