Enlig mor men gift i udlandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.876 visninger
9 svar
8 synes godt om
4. august 2013

Anonym trådstarter

Hej . Jeg er en veninde som har tre børn fra tidligere ægteskab. Hun er enlig forsørger. Hun er nu blevet gift med en fra udlandet. Og de har snakket om at han skal komme på besæg i ca. 21 dage, da han skal tilbage igen grundet arbejde. Hvordan er hun stillet mht at være enlig men gift i udlandet? Hun bliver ikke forsørget af manden, og han bidrager med intet til hjemmet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Benjamins'mor

Så længe man er gift er man ikke enlig.

Anmeld

4. august 2013

jydeinden

hvordan skulle man kunne være enlig men gift, det er da hinandens modsætninger.

Anmeld

4. august 2013

wamse

jydeinden skriver:

Præcis, det giver slet ingen mening for mig 

Anmeld

4. august 2013

Dot D

Anonym skriver:

Hej . Jeg er en veninde som har tre børn fra tidligere ægteskab. Hun er enlig forsørger. Hun er nu blevet gift med en fra udlandet. Og de har snakket om at han skal komme på besæg i ca. 21 dage, da han skal tilbage igen grundet arbejde. Hvordan er hun stillet mht at være enlig men gift i udlandet? Hun bliver ikke forsørget af manden, og han bidrager med intet til hjemmet.

Hun er ikke enlig, når hun er gift... Om han så betaler eller ej...

Det ville jo svare til, at en mor, der er alene med sine (og mandens) det meste af året, når han er langturschauffør eller arbejder på borerig, skulle kaldes enlig... Sådan fungere det ikke... 

Vil hun være gift, så vælger hun selv at få "frataget" eventuelle tillæg til enlige...

Anmeld

4. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tja på papiret er hun ikke enlig, men det ser ud til at hun lever et liv som enlig.
Men hun må hellere fortælle at hun er gift til kommunen, så hun ikke bliver taget for socialt bedrageri.
Jeg håber du spørge for at rådgive veninden

Anmeld

14. august 2013

Wimmie

jydeinden skriver:

Tjah...jeg ved ikke. Jeg har været enlig forsørger fra april 2012 til august 2013 og jeg er officielt stadig gift - dog separeret...

Uden at kende reglerne til mindste detajle, så handler det jo om at man lever i et ægteskabeligt forhold...(gift eller ej)

Anmeld

14. august 2013

Xolia

Anonym skriver:

Hej - din veninde er IKKE LÆNGERE ENLIG.

Hun er gift ergo er hun IKKE enlig - ligegyldig om personen er far eller ej til hendes børn eller for den sags skyld om han bidrager til forsørgelsen.

Hun lever IKKE adskilt pga. uoverensstemmelse - og hun er derfor ikke længere gift.

Læs evt. denne afgørelse - den siger mere end lovens §2, stk. 2:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=41326

Anmeld

14. august 2013

Wimmie

Xolia skriver:

Hej - din veninde er IKKE LÆNGERE ENLIG.

Hun er gift ergo er hun IKKE enlig - ligegyldig om personen er far eller ej til hendes børn eller for den sags skyld om han bidrager til forsørgelsen.

Hun lever IKKE adskilt pga. uoverensstemmelse - og hun er derfor ikke længere gift.

Læs evt. denne afgørelse - den siger mere end lovens §2, stk. 2:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=41326

ja, den siger det jo ret så klart...

Så må manden jo begynde at hjælpe med økonomien.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.