Hverdag, eftermiddag, alene hjemme med storesøster og lillebror, er lidt forsinket med middagen.
Jeg står og laver mad, og begge børnene hænger om mig, de er sultne, har kort lunte og maser om alt muligt.
Så kommer jeg i tanke om, at jeg må få rundstykkerne i ovnen ud, for de har stået lidt for længe. Jeg forsøger at få børnene til at gå lidt væk på tryg afstand, før jeg åbner ovnen, men lillebror bliver ved med at komme tilbage til mig med det samme. Så ringer telefonen. Det er min mand, som er på vej hjem og skal i butikken på vejen og spørger, hvad vi mangler. Jeg forsøger at samle tankerne om, hvad vi mangler og at svare ham, mens storesøster trækker mig i armen for at få at vide, hvem det er, lillebror føler sig overset og begynder at klynke for at få opmærksomhed, og jeg forsøger stadig at få dem lidt på afstand, så jeg kan få rundstykkerne ud af ovnen. Min mand bliver irriteret over ikke at få min fulde opmærksomhed. Da ser jeg, at lillebror, som vi er i gang med at toilettræne, står og tisser og dammen vokser om fødderne på ham. Jeg udbryder et eller andet, og manden smækker røret på. Jeg griber drengen og sprinter ud på badet med ham, smækker yngslingsaben i armene på ham og beder ham vente, flintrer tilbage på køkkenet og hiver rundstykkerne ud af ovnen, løber tilbage til badet med storesøster på slæb, får vasket og klædt drengen på, tilbage på køkkenet og vaske gulvet, og så endelig får jeg ringet manden op igen og snakket med ham.
Pyh, er godt nok glad for, at det ikke er noget, som sker hver dag...
Anmeld