Har en søn på snart 10 mdr.
Hvad er det der er forbudt ? glemmer jeg noget ?
Honning
Kakaomælk
Ymer
Kanel
.... og?
Har aldrig hørt om de ikke må få ymer, kanel eller kakaomælk
Mig bekendt må de ikke få honning
Nitratrige grøntsager skal man være forsigtige med bla spinat og rødbeder
Popkorn, pga saltet og kornene men laver man dem selv i gryde uden salt og sørger for de ikke får små korn med må de godt
Nødder: vi fik at vide man skal passe på med nødder, dvs det skal hakkes så de kan tygge det og man skal være opmærksom om man kan udvikle nøddeallergi, men det ligger meget i noget kode i generne og derfor er man mest udsat hvis man har gener fra Mellemøsten eller USA, men det kan også ske ellers så man skal bare være opmærksom som ved så meget andet ( har en ven fra Israel som ikke kan tåle nødder og bær)
Har ikke hørt ymer er skidt, tværtimod anbefalede min sp at i stedet for frugtyoghurt kunne man købe ymer eller lignende og selv tilsætte frugten
Der har været riskiks oppe at vende pga arsen indholdet men der er lige så meget i alm postevand, så med mindre de får det flere gange hver dag skulle der ikke være problem, de anbefaler også at man ikke udkoger ris, men bruger ekstra vand at hælde ud og blankpolere ris
Vi fik at vide at bruge vores fornuft og alt med måde så kunne de næsten spise alt, og mine har også smagt persillesovs og vi kommer mindre salt i vandet når vi koger feks pasta og grøntsager 
Anmeld