Feber som eneste symptom....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Perla

Tina. skriver:

Alma er nu vågnet her kl. 6, og nu har hun 36,6 så feberen er væk. Ingen udslæt, så svært at sige om det er tre dages feberen hun har haft.

Tænder kan vi ikke få lov at tjekke for, hun bliver så sur, og vrider hovedet hvis vi prøver.

Dejligt at hun er feberfri igen! Tænderne skal I nok få at se!

Det lyder som om det var en virus. Børn kan sagtens få virusudslet.......men det kan jo også være et udslet pga varmen og feber på samme tid, altså nogle varmeknopper?

Men håber fortsat hun er frisk, så I kan få en skøn søndag sammen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Perla

Wampires skriver:

Regner med at I har fået tjekket for tænder?

Ellers har vi oplevet den værste feber ved en forkølelse sønnen fik med hjem fra VS...

men ja ingen snot eller hosteture så er det mystisk...

kunne være det var en kombi af tænder og 3-dages feber?...

Erik har haft 4 dage i træk med feber pga tænder der var undervejs...

og så gik der 2 dage hvor han var afsted i VS og så fik han 3-dages feber henover weekenden...

Husk at temperaturen først kan måles præcist efter minimum 30 mins vågenhed og aktivitet...

3-dages feber "plejer" at ende med udslæt et eller flere steder på kroppen som forsvinder efter 1-2dage hvis man smører det med en fed creme UDEN parfume...

Det med at børn skal være vågne i 30 min og aktive før præcis feber-måling, det er ikke helt rigtig. Hvis børn er meget syge, med høj feber er det slet ikke en mulighed.

Men det er rigtigt at man skal tænke over om de har været pakket godt ind i tøj eller dyne, for så kan feberen være højere pga dette. Så skal de køle af uden indpakningen før man får en reel feber.

Anmeld

4. august 2013

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Perla skriver:

Det med at børn skal være vågne i 30 min og aktive før præcis feber-måling, det er ikke helt rigtig. Hvis børn er meget syge, med høj feber er det slet ikke en mulighed.

Men det er rigtigt at man skal tænke over om de har været pakket godt ind i tøj eller dyne, for så kan feberen være højere pga dette. Så skal de køle af uden indpakningen før man får en reel feber.

Nej, jeg har da også forstået at det er efter 30 min. Hvile man få den rette temperaturmåling.

ts: godt din lille guldklump er feberfri igen 

Anmeld

4. august 2013

Perla

sommerbarn<3 skriver:

Nej, jeg har da også forstået at det er efter 30 min. Hvile man få den rette temperaturmåling.

ts: godt din lille guldklump er feberfri igen 

Ja hvis det er et meget aktivt barn, så skal det holde sig i ro inden.........men tænker at så kan feberen ikke være så høj......altså hvis barnet er i stand til et højt aktivitetsniveau! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.