Er der en ejendomsmægler herinde, der kan hjælpe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
4 svar
0 synes godt om
2. august 2013

lottemusen

Min mand og jeg købte for 4 år siden en lille lejlighed. Den er ikke i så god stand, så vores mål er at gennem renovere den, og så (forhåbentlig) sælge den med fortjeneste.

Indtil videre har vi ordnet haven, de to værelser og er lige nu i gang med badeværelset og entreén. Om et par år vil vi så tage stuen og køkkenet. 
Bl.a. bliver ydervæggene isoleret, der bliver lagt gulvvarme i hele hytten og så bliver al invetar nyt.

Vi kom så til at snakke om, om det også kan betale sig at skifte alle vinduer, eller om det er ok bare at slibe og male dem... 

De er ikke i særlig pæn stand, men idet min mand er tømrer, kan han nemt renovere dem selv. Helt nye vinduer vil nok koste 40-50.000 kr. Måske mere.

Mit spørgsmål er så: Vil de nye vinduer gøre lejligheden nemmere at sælge?
Og vil lejligheden stige mere i pris, end de 40-50.000 kr. vi kommer til at bruge på vinduerne? 

Håber der er en der kan svare på mit spørgsmål 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Trine89

Nu er jeg ikke ejendomsmægler så kan ikke lige sige noget om det med prisen. 

Men jeg hvis jeg skulle ud og købe, og jeg så på noget hvor alt andet var i god stand / nyrenoveret (som det bliver nu) så ville jeg ikke have det store problem hvis man selv skulle skifte vinduer, så ville man jo nok bare prøve at presse lidt ned i pris så man måske fik den presset næsten det ned som man skulle give for at købe nye vinduer. 

Anmeld

2. august 2013

AndreasMor84

Nu har jeg lige købt hus og kan huske at vinduer bl.a. var noget af det ejendomsmægleren lagde vægt på og også noget af det vi spurgte ind til. Er det gamle vinduer hvor luften fiser ud af, vil de fleste nok have dem skiftet og vil derfor diskuterer prisen med Jer, hvis ikke I skifter dem.
Så tænker mere det er et spørgsmål om, i hvilken stand vinduerne er i generelt? Om det kan betale sig for Jer eller om I kan leve med et lille tab i salgsprisen, hvis I bare lader dem være..

Men nej, man kan ikke forvente at tjene det samme som man bruger på renovering af sit hus/lejlighed, desværre..

Anmeld

2. august 2013

Janey

Profilbillede for Janey

En fra min mødregruppe har lige haft en ejendomsmægler ude at kigge på huset for bl.a. at se på, hvad der kunne betale sig at gøre ved huset, og han fortalte dem, at husets værdi ikke ville stige, hvis de skiftede vinduerne, da det er noget købere forventer er i orden. Så de ville ikke få pengene ind ved at skifte vinduerne, men de ville undgå at køberne ville kræve et afslag i prisen pga. gamle vinduer.

Anmeld

3. august 2013

forår

Det kan ikke betale sig. Jeg taler af erfaring. Jeg fik nye vinduer i inden jeg satte min lejlighed til salg, og kom ud med et giga underskud.

Så mit råd lad være med at spilde pengene på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.