Frikadelle opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.025 visninger
11 svar
5 synes godt om
2. august 2013

Bertris

Hvordan laver/lavede i jeres frikadeller da i skulle til at have de små til at spise med ? 
Lilli er ikke helt der endnu, men jeg har tænkt mig at lave en ordenlig spand med frikadeller der lige er til at tage op og varme til nem aftensmad engang i mellem når vi når dertil, men manden nægter at have løg i, så vi plejer at bruge hvidløg i stedet, men går det også til sådan en lille pige? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2013

Trine89

Med hensyn til det med løg, hva med løgpulver? det bruger jeg når jeg skal lave deller, fordi jeg ikke kan tåle løg. 

Men ellers hvis er der nogle som barnet skal kunne spise ville jeg lave det som kødboller  (altså koge dem) for de må ikke få stegeskorben som små (nok mest fordi de ikke er helt nemme at tygge) eller også vil jeg bage dem i ovnen  

Anmeld

2. august 2013

Morigen

Bertris skriver:

Hvordan laver/lavede i jeres frikadeller da i skulle til at have de små til at spise med ? 
Lilli er ikke helt der endnu, men jeg har tænkt mig at lave en ordenlig spand med frikadeller der lige er til at tage op og varme til nem aftensmad engang i mellem når vi når dertil, men manden nægter at have løg i, så vi plejer at bruge hvidløg i stedet, men går det også til sådan en lille pige? 

JegJeg kan ikke fordrage at der er løgstykker i frikadellerne, men syntes de mangler noget i smagen uden løg, så her får de en tur med stavblenderen inden det ryger i farsen 

Anmeld

2. august 2013

MissTas

Bertris skriver:

Køb en pose frikalet og pusmadderet gir dem en dejlig smag evt peberfrugt, porrer eller spinat

Anmeld

2. august 2013

Bertris

Det er virkelig ingen form for løg udover hvidløg han vil spise ^^

og det der frikalet er der også løg i s: 

Anmeld

3. august 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Han er sgu også for vanskelig, altså! 

Til Lilli ville jeg nok lave en meget kedelig fars uden salt og peber og løg, og så koge dem i stedet. Så kan i jo senere tilføje ingredienser til farsen og lige så stille begynde at stege dem på panden til hende. 

Anmeld

3. august 2013

Miss-86

Bertris skriver:

Har du prøvet at snyde ham? Altså blende løgene evt? Og stadig putte hvidløg i også ikke sige noget?

Anmeld

3. august 2013

Morigen

Bertris skriver:

Hvis han ikke vil spise med løg i må han undværre og nøjes med kartofler og sovs. 

Anmeld

3. august 2013

Mettefpigen

Da lukas startede med at spise spiste han de samme deller som os, det var ikk noget problem :-) hvad med at lave en lille portion til manden uden løg og resten med?

Anmeld

3. august 2013

LilleLene

Bertris skriver:

ellers pu porre i, det har også lift en løgsmag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.